Sv: Krig IGEN!!! *långt*
fast dessa tre personer har faktiskt efter 3 års tjat från travklubben samt ridklubben äntligen blivit medlemmar, det är det minsta "problemet" för de har ju rätt numera att vara på plan, inget snack om den saken. Problemet är att de använde den som rasthage och sedan gick därifrån. Vi har saht att det är OK att rasta av hästen där om de står kvar och sedan krattar in kanterna (för det speedas rätt bra), det är ogjort och nu har vi 20 cm vallar runt om, det blir ju gulligt till vintern......
de hade hotat med att sätt upp ett eget staket runt om men har hittills inte gjort det, jag har heller inte fått ett samtal än från travklubbens ordf. ännu, men jag väntar ett inom det snaraste.
Ibland hoppas jag nästan att vi blir vräkta för du kan ju tänka dig vad de kommer att säga om vi en dag schaktar bort planen(ljuva tanke
)
Tjälen är en dm djup så risken är att vi måste lugna oss till våren, men tanken att vi BÖR ha rätten på vår sida och dessutom vårt på det torra med annan mark känns bra.
Lite synd egentligen för vi vill ha många medlemmar men inte bli respektlöst behandlade, för som sagt, detta är en travbygd där ridhästarna inte har ngn plats och inget att tillföra dessa gamla gubbar....
Jag anses också vara okunnig för att jag rider halvblod, trots att jag äger 2 travhästar varav en tränas för trav.
Min dröm vore att kunna få till stånd en hästallians där alla jobbar mot samma mål, travklubben vill gärna att jag sitter med i deras styrelse för att vi skall få ökad förståelse för deras verksamhet, gärna säger jag men då vill jag ha in av dem i vår styrelse. men ser du det går absolut inte!
BLÄ!!!!!