Medlem i flera ridklubbar?

A

afsana

Min dotter på 12 år vill ut och tävla lite smått. Är medlem i en ridklubb och då hon vill vara med på mindre klubbtävlingar och dyl vid andra ridklubbar tänkte vi bli medlem i ytterligare en eller två. Nu sa någon till mig att man bara kan vara medlem i en ridklubb. Stämmer det?
Hur gör man i så fall om man vill vara med i de mindre hopptävlingarna, klubbtävlingar, seriehoppninger mm?

Sv: Medlem i flera ridklubbar?

Man kan vara medlem i hur många klubbar man vill, men man kan bara lösa licens för en klubb.
Har ni medlemskap i en klubb så är ni välkomna till deras klubbaktiviteter typ klubbhoppning,
När det sedan är dags att tävla på "riktigt" så väljer man ut en klubb som man vill tävla för och löser sid licens där.

Grönt Kort behöver man då också (en del klubbar kräver även grönt kort på deras klubbtävlingar)

Blev flummigt...
mer förklaring:
Är ni medlem i ex 5 klubbar så kan ni lösa licens för en av dom och ändå vara med på övriga 4 klubbars aktiviteter

Senast ändrad:

jag är medlem i massor av klubbar för att kunna nyttja deras erbjudanden, som man får som medlem + att jag har en ny häst som är lite för grön för vanliga tävlingar.

Man kan vara medlem i hur många klubbar man vill, men man kan bara lösa licens för en klubb.
Har ni medlemskap i en klubb så är ni välkomna till deras klubbaktiviteter typ klubbhoppning,
När det sedan är dags att tävla på "riktigt" så väljer man ut en klubb som man vill tävla för och löser sid licens där.

Grönt Kort behöver man då också (en del klubbar kräver även grönt kort på deras klubbtävlingar)

Blev flummigt...
mer förklaring:
Är ni medlem i ex 5 klubbar så kan ni lösa licens för en av dom och ändå vara med på övriga 4 klubbars aktiviteter
Tack för hjälpen!

Tänk på att det finns klubbar som kräver att man ska lösa licens för just den klubben för att få vara medlem.

Så är de för mig; tävlar för en klubb en bit bort, har ridhuskort i en annan klubb = måste vara meddlem där med. Den klubben har inga träningstävlingar men dock ett KM där jag ville vara med för att träna en tittig häst. Blev dock tvärnej eftersom man är tvungen att tävla för klubben för att vara med. Vet inte om de bara gällde KM eller alla aktiviteter, har inte brytt mig om att kolla..

Däremot undrar jag om ridsportförbundet egentligen tillåter att klubbarna har sådana krav? Någon som vet?

De klubbar som har det på det viset kan ju inte ha problem att få in pengar om man kan tacka nej till både medlemsavgifter och pengar för olika aktiviteter och dessutom brukar man ju som medlem få hjälpa till med endel saker under året....klubbarna häromkring är oftast jätteglada för nya medlemmar oavsett om de tävlar eller inte...de som är medlemmar men inte tävlar alls men velat vara med på KM då?? Fick de inte heller vara med??

Tänk på att det finns klubbar som kräver att man ska lösa licens för just den klubben för att få vara medlem.

Finns det verkligen det?

På vår klubb är det enda du inte kan tävla om du löst licens för annan är klubbmästartiteln, Du får gärna tävla men kan inte vinna KM om du tävlar för annan klubb.

Tror inte klubbarna vill neka deltagande på klubbtävlingar då det är en stor inkomstkälla.

Ja det finns det. Vår gamla förening har det i sina stadgar. Du får inte tävla för annan klubb. Vet de som ville vara medlemmar och träna på klubben men fortsätta tävla för annan klubb, det fick de inte.

Tänk på att alla klubbarna måste vara anslutna till SvRF annars kan ni riskera att förlora er licens!

Ok, då finns det tydligen klubbar som gör så.

Fast väldigt osmart kan jag tycka, då man som klubb borde sträva efter så stort medlemsantal som möjligt

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 910
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: MML
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
951
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII