Media vinklar nyheter/opinion

Så kan det ju vara men möjligheten finns där för alla och envar. Rösta är ju inget tvång.

Ja, i allmänna val. Men det är väl inte så sannolikt att (icke-populistiska) regeringar håller folkomröstningar om utträde ur EU efter Brexit. Folkomröstningar överlag bör hållas till ett minimum, om du frågar mig. Schweiz tillämpar direktdemokrati och det är en katastrof, anser jag.

Jag for tidigare ut mot svenska journalister. Ska bidra med något mer konstruktivt.

Jag tittar ofta på https://svenska.yle.fi/

Nyheter på svenska från vår finländska grannar. Webbsidan har bra tydligt gränssnitt. Jag upplever journalistiken som generellt bättre.

Diskussionen om ekonomi var för att belysa att det finns många frågor om ekonomi och världsfred som berör Sverige mer på hemmaplan och att svenska journalister missar så många

Ja, Yle är ju en bra representant för public service. Men på vilket sätt menar du att deras journalistik är bättre jämfört med den samlade svenska journalistiken?

Ja det är väl en av förutsättningarna för att själv kunna bilda sig en mer nyanserad bild av verkligheten, den att söka information från många källor i de ämnen man är intresserad av.
Svensk, Finsk, Tysk, Engelsk, Fransk och Amerikansk media hanterar information lite olika.
Sväljer man inte allt utan granskar kritiskt så ger det betydligt mer än att bara se på Rapport ..;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka