Medel mot fästig på häst

Pudlan

Trådstartare
Vad finns det för något man kan ha mot fästing på häst? Förr hade vi swich. Men vad finns nu förtiden som fungerar fästing förebyggande?
Har haft rätt så fritt från fästingar men har lite nya hagar med mer fästingar. Märkt när jag stängt och fått fästingar själv.
Vill hällst förebygga innan hästarna får fästingar.
Självklart visiteras hästarna dagligen o ev fästingar tas bort.
Tänkte vara förberedd innan våren.

Ultra shield innehåller samma verksamma ämne som switch om än i mindre dos. Gör man som man ska, dvs. sprayar den mängd som ordineras tre dagar i rad, borstar in medlet ordentligt och upprepar var fjortonde dag tycker jag att det ger ett bra skydd mot fästingar. Dock inte mot andra bitande insekter.

Vad finns det för något man kan ha mot fästing på häst? Förr hade vi swich. Men vad finns nu förtiden som fungerar fästing förebyggande?
Har haft rätt så fritt från fästingar men har lite nya hagar med mer fästingar. Märkt när jag stängt och fått fästingar själv.
Vill hällst förebygga innan hästarna får fästingar.
Självklart visiteras hästarna dagligen o ev fästingar tas bort.
Tänkte vara förberedd innan våren.
Att bränna av gräset tidigt på våren ger ett bra skydd. Märkte Det både när jag hade hästar och nu när jag har katter.

Ultra shield innehåller samma verksamma ämne som switch om än i mindre dos. Gör man som man ska, dvs. sprayar den mängd som ordineras tre dagar i rad, borstar in medlet ordentligt och upprepar var fjortonde dag tycker jag att det ger ett bra skydd mot fästingar. Dock inte mot andra bitande insekter.

Tack! Då ser jag till att köpa hem US.

Att bränna av gräset tidigt på våren ger ett bra skydd. Märkte Det både när jag hade hästar och nu när jag har katter.

Ja det brukar vi göra. Men dessa marker har tyvärr inte varit skötta på de senaste 14 åren. Så det har varit en del jobb med hagarna. Elda av gräset blir av när det blåser mindre.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka