Meddelande till allmänheten

Spring inte runt med barnvagn inne på en redan knökfull stadsmission!:banghead:
Det är redan hysteriskt med folk där.. Hjälper inte att blockera vägen då. :meh:

Om du tar ögonkontakt med en hund och pratar bebisspråk, så är chansen stor att du kommer att få en upphetsad hund hoppandes på dig. Vill du inte hälsa på hunden ge fan i att hetsa upp den.

Jag blir vansinnig på folk som ska gulla igång hundarna och så fort de faktiskt ger respons får de skäll för att de är "för på". Ge fan i att prata med dem så ger de fan i att hoppa på dig.

Syrrans hund är på redan från början. Der bästa sättet med honom är faktiskt att inte hälsa/klappa alls. Utan först han är lugn.
Skulle du fjanta med honom har du garanterat en skällande hoppande hund.

Om du är precis över 18 och vill köpa tobak ta med legitimation!
Jag skiter fullständigt i om: du glömt det i bilen eller i stugan, om du minsann inte behöver visa i Stockholm, om du säger att du är 20, om du håller i ett par bilnycklar, om dina kompisar har leg osv, osv...:meh:

Och nej din kompis kan inte komma tillbaka en minut senare och köpa precis samma som du nyss ville köpa...

Stå inte mitt på cykelvägen med barnvagn och tro att du äger vägen. Flytta gärna på dig när det kommer cyklister så vi kan komma förbi utan att cykla på gångarna eller bilarna.

Nej, vi som har serviceyrken är inte din PA, dörrmatta eller annan version av butler-iska varianter av föregående nämnda företeelser.
Vi har som arbetsuppgift att hjälpa dig, serva dig med för den aktuella servicen vidkommande uppgifter och ge dig en trevlig upplevelse men vi har INTE i uppgift att agera psykolog/avfallskvarn när du i kassan vill beklaga dig över din väninna/granne som bara inte förstååååår dig och hur jobbigt ditt liv är och inte heller att hjälpa dig spåna fram vad du ska ge din mosters man i födelsedagspresent som du egentligen inte gillar, taxinr, en blå kavaj (inte i vår butik alltså!) som går till de vita byxorna du har hemma i garderoben eller googla fram postnr till en gata i Umeå.
Framförallt inte när det är kö!

Om du måste kräkas i trapphuset och/elle utanför din ytterdörr så vänligen städa upp efter dig själv vid närmsta möjliga tillfälle, låt det inte ligga mitt i gången tills städarna kommer 5 dagar senare.

När du kommer in i en butik och personalen hälsar glatt på dig, kosta på dig att hejja tillbaka. Det räcker med ett "hej" och du behöver inte ens låta överlycklig men stirra inte tomt eller surt på oss och besvara med tystnad.

Mycket viktigt!
När man rider håller man sig till höger och skrittar innanför spåret.
Och om man göra bakdelsvändningar/eller liknande gör det innanför spåret, för vi som galopperar vill inte tvärnita när hästen framför bara vänder:idea:
Om någon hoppar bana, tro inte att den hoppat klart ett hinder för den inte hoppar det just då, så ställ dig inte bakom och ta inte bort det:grin:
Om en långhårig häst är smutsig tro inte att det inte är borstad:D

kära du som tycker att du har den coolaste musiken på din mobil/pod whatever och känner behov av att dela med dig genom dina ofunktionella hörlurar,

Här kommer en liten upplysning....

VI VILL INTE LYSSNA PÅ DIN MUSIK!

Ibland kan det ske omedvetet, så det skadar inte att säga till eller be personen sänka! :)

Ang. tankning: Om alla stationer är fulla, det finns en enda infart och det står en bil och väntar på att en station blir ledig, är det INTE okej att gå före i "kön" och köra förbi bilen framför alternativt snika platsen då den personen behöver vända men du inte behöver det.
Härom veckan smet inte mindre är tre bilar förbi mig, för att de gasade mer än mig... :meh:

Personer som sitter i rullstol är inte per automatik utvecklingsstörda! Bara för att den rullstolsburne har med sig en gående person så betyder det inte att den rullstolsburne inte vet om den vill ha en liten eller stor kaffe, eller vad den vill äta, vilken storlek på tröja o.s.v. o.s.v......
Förutsätt inte heller att den gående personen är en assistent till den rullstolsburne. Hör och häpna(!) även rullstolsburna kan ha gående kompisar/partners/familjemedlemmar...

Personer i rullstol är inte heller farligare än någon annan. Man behöver inte slita tag i sina barn som om det gällde livet bara för att det kommer en person i rullstol.

Oftast beter sig folk som vanliga hyfsat uppfostrade människor mot maken (som sitter i rullstol), men ibland så är han tydligen omyndigförklarad bara för att han sitter och jag står? Maken bryr sig inte särskilt mycket, han skrattar mest.. men jag blir tokig!
Glömmer aldrig när vi var på ett kafé och försäljaren där kom och klappade maken på huvudet och i princip pratade som till en bebis: "jaa tyckte du det var gott det där?" Då tappade till och med maken (som annars är rapp i käften) talföret...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
2 333
Senast: Ainon
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38