Meddelande till allmänheten

Stå inte mitt på cykelvägen med barnvagn och tro att du äger vägen. Flytta gärna på dig när det kommer cyklister så vi kan komma förbi utan att cykla på gångarna eller bilarna.

Att du gillar frågesport och på spåret, innebär inte att du ska stanna med din häst på spåret när du behöver betänketid eller har kommit på svaret på den stora fråga som du uppenbarligen tänkte på när du tappade stigbyglarna....

Bilförare:
Mina ögon sitter inte där min bils strålkastare sitter... Vänta med att sätta på helljusen tills iaf halva min bil är passerad. Helst hela bilen....

Körskolorna lär ut att man ska slå på "i mötesögonblicket" , precis när bilarnas strålkastare möts. I alla fall när jag tog körkort (10 år sen). Helt värdelöst!

Ställ dig inte på en handikapplats om du inte har ett sådant parkeringstillstånd. Och NEJ det är inte heller ok att stå där bara "en kort stund" för ett snabbt ärende...
image29.jpg

Om du råkar tvätta sönder en dunkudde i en maskin i en allmän tvättstuga så uppskattar dina grannar om du städar bort dunet efter dig. Det kommer troligen att krävas att du kör maskinen tom minst en, möjligen flera gånger. När du väl märkt att kudden släpper ifrån sig sådana stora mängder dun - lägg den för fan aldrig i den satans jävla torktumlaren. Far åt helvete, idiotgranne.

Ingen aning :D antingen det, eller att ungen ska bli uppäten levande :rofl:
Nä jag är livrädd för att min frågvisa 5-åring ska säga något som sårar personen som sitter i rullstol. i alla fall min 5-åring är varken taktisk, diskret eller smidig i alla sammanhang. Och jag tror att alla inte tycker om barn eller har förståelse för att min "avkomma" inte är det, smidig alltså :)

Mvh Miks

Nä jag är livrädd för att min frågvisa 5-åring ska säga något som sårar personen som sitter i rullstol. i alla fall min 5-åring är varken taktisk, diskret eller smidig i alla sammanhang. Och jag tror att alla inte tycker om barn eller har förståelse för att min "avkomma" inte är det, smidig alltså :)

Mvh Miks

Äsch, dom allra flesta som sitter i rullstol är så vana vid alla möjliga och omöjliga frågor från barn. Låt barnet fråga, då lär ju sig barnet att alla är olika men ändå lika. Antingen får barnet svar på sina frågor (mest troligt) eller så blir barnet ignorerad :)
Jag frågade maken om råd vad jag skulle svara, han sa såhär: Det är ju bättre barnet får fråga, för annars lär föräldern få frågan och då kan ju svaret bli vad föräldern tror och då kan det ju bli hur fel som helst. :p

Vanligaste frågan maken får från barn i den åldern är "varför sitter du i rullstol?". Allra oftast nöjer sig barnen med "för att mina ben inte fungerar". :)

Gör det inte mer komplicerat än vad det är :)

Mvh Miks

Låt honom fråga! Jag ser mycket hellre att ett barn frågar än att jag hör föräldern säga något som faktiskt inte är sant! Särskilt små barn som själva sitter i vagn ser mycket fascinerade ut när jag kommer i rullstol :p

Mvh Miks
Barn är bättre än vuxna på sånt - i alla fall enligt min erfarenhet.
Avkomman tyckte det var mysigt att sitta i Js knä och rulla fram. J är dessutom extremt mycket snabbare än vi andra på slätt underlag. :D

På badhuset har jag träffat ett par barn som tyckt min kropp var konstig. Ett barn kom fram och frågade frankt -varför har du bara ett? Det var enkelt att svara - det andra bröstet blev sjukt så doktorn tog bort det. Barnet var fullt nöjd med den förklaringen.

Låt bli att skämmas, utan möt barnet där det är.

Till hundägare:
Det är inte okej att släppa fram din hund till min (eller någon annans hund!) utan att fråga. Oavsett hur snäll din hund är.

Till allmänheten:
Det är inte okej att hälsa på en hund utan att fråga först! Att säga Åh, vilken söt hund! och huka sig ner för att klappa när vi står utanför mataffären är aldrig okej.
Och OM du frågar om du får hälsa/ge godis och får svaret "Nej, min hund är rädd för människor", så ska du respektera det! Inte sträcka dig efter hunden ändå! (Du har inte dispens bara för att du är pensionär!)
Jag ska INTE behöva säga till på skarpen för att du ska fatta!

Till hundägare:
Det är inte okej att släppa fram din hund till min (eller någon annans hund!) utan att fråga. Oavsett hur snäll din hund är.

Till allmänheten:
Det är inte okej att hälsa på en hund utan att fråga först! Att säga Åh, vilken söt hund! och huka sig ner för att klappa när vi står utanför mataffären är aldrig okej.
Och OM du frågar om du får hälsa/ge godis och får svaret "Nej, min hund är rädd för människor", så ska du respektera det! Inte sträcka dig efter hunden ändå! (Du har inte dispens bara för att du är pensionär!)
Jag ska INTE behöva säga till på skarpen för att du ska fatta!

Och åt andra hållet med: Det är inte ok att släppa fram hunden till mitt barn, eller mig med orden "Fido är så snäll så"
Eller binda din hund utanför affären i låååångt koppel. Jag vill inte snava över hunden när jag ska gå in i affären.

På tal om hundar - man går inte med hunden i flexi om man inte kan hantera flexit. Det sitter en knapp där, hur svårt kan det vara?
Man låter inte hunden gå hur fan som helst tvärs över cykelvägar, speciellt inte när man ser att det kommer en cyklist. Hunden kommer få ont ditt jävla mähä!
Vid möten har man hunden i kort koppel intill sig alldeles oavsett hur väluppfostrad hunden är. Så jävla svårt är det inte att ha lite hyfs mot sina medmänniskor.
Slutligen, man låter inte sin hund gå in och skita på andras tomt - och skulle det ske en olycka så går man in på tomten och plockar upp skiten efter sig! :rage:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
2 333
Senast: Ainon
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38