Medberoende

krambanan

Trådstartare
Uppvuxen med en pappa som var periodare. Har insett att jag troligtvis pga det blivit väldigt beroende av den jag är tillsammans med sk medberoende. Hur bryter man detta? Jag vill verkligen leva mitt liv. Inte hans... Egentligen har nog mitt liv aldrig handlat om mig...Det har alltid varit någon annan som varit viktigare. :meh:

Behöver också lära mig att sätta gränser. Något som hänger ihop med mitt medberoende. Jag anpassar mig alltid. På bekostnad av mitt välmående.

Alanon - någon som har erfarenhet av dom. Kan man få hjälp där?

Någon bra bok i ämnet? Något forum?

Sv: Medberoende

Ja, man kan få hjälp där. Eleonoragruppen är ett annat tips. De är mycket proffsiga och kan tipsa dig om var du kan få hjälp någonstans nära dig. Det är väldigt bra att du tar tag i detta och bryter cirkeln av medberoende.

Sv: Medberoende

Uppvuxen med en pappa som var periodare. Har insett att jag troligtvis pga det blivit väldigt beroende av den jag är tillsammans med sk medberoende. Hur bryter man detta? Jag vill verkligen leva mitt liv. Inte hans... Egentligen har nog mitt liv aldrig handlat om mig...Det har alltid varit någon annan som varit viktigare. :meh:

Behöver också lära mig att sätta gränser. Något som hänger ihop med mitt medberoende. Jag anpassar mig alltid. På bekostnad av mitt välmående.

Alanon - någon som har erfarenhet av dom. Kan man få hjälp där?

Någon bra bok i ämnet? Något forum?

Flodhästen i vardagsrummet av tommy hellsten. Samtalsgrupp ACA , adult children of alcoholics. Googla, de har en hemsida!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 972
Senast: lizzie
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 105
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka