Med risk för fåniga frågor..

malinsky

Trådstartare
..från en okunnig

Men ni som har galopphästar som tävlar. Hur tränar ni hästarna!? Är det "bara" löp och kondition? Eller kättrar ni med hästarna, rider lösgörande osv?

Jag började fundara när jag nu tittar på "dagens rätt" på 4:an, och de visar galopp.

Sv: Med risk för fåniga frågor..

Finns fler gamla trådar om ämnet om du söker! :)

Det varierar självklart från tränare till tränare, men många rider sina hästar i lättare dressyr, klättrar, löshoppas och liknande.

Sv: Med risk för fåniga frågor..

Ok, jag förmodade att det skulle finnas en uppsjö med trådar, men jag måste ha sökt på ett synnerligen dåligt sätt, för jag hittade inget :(

Kan någon som vet länka till befintliga trådar om ni hittar, för jag är som sagt lite nyfiken :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 189
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 924
Senast: Sesca
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka