Med risk för banning och låst tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Med risk för banning och låst tråd.

Kat skrev:
Jag tycker Senior skulle bli väldigt trist ifall reglerna för vad man fick skriva här var för strikta. Det här är ett socialt forum på ett sätt.
På det viset är jag antagligen ute och syklar när jag har problem med flirtandet. Men det kan inte hjälpas. Jag får gåshud när de sexuella och romantiska anspelningarna får sådant utlopp som de råkar få härinne, bara för att någon av "motsatt" kön råkar ramla in.
Ungefär som om man skulle flirta med och dra dåliga vitsar med alla som klev på bussen.

Samma fenomen uppenbarar sig ju om en man råkar titta in i ett stall och agerar tupp i hönsagården -detta är inte specifikt för buke, däremot så är det rätt lättsamt här att bara säja "Hej, jag är en man och jag är ny här" även fast kvinnliga nick både är gifta och har barn så låter det som att de är svältfödda på både det ena och det andra.
Kommer en kvinna in och säjer "hej jag är ny här" blir det inte samma reaktion, även fast jag måste säja att jag börjat ignorera alla "Säj välkommen till mig"-trådar för de börjar bli för många för att jag ska orka bry mig.

Jag är när jag tänker efter dock inte emot eller för ett förbud för att lägga in en stöt på nån bukevän, låt de trådarna leva vidare för uppenbarligen så har vissa ett behov av lite CSamkväm ;)
Jag tycker dock man ska fråga sig varför man tycker det är så kul, dessutom att man ska ha i åtanke att vissa nick som lägger ut sig framför dig kan vara en person som är under 15.

*lånar kapp*

Bra skrivet "Petter" :bow:

Tycker som alltid att det är upp till var och en vilken tråd man väljer att läsa och/eller svara i.
Man kan inte hindra någon annan heller att läsa det dom vill.
Buke är ingen unik sida där alla håller sej till "sina" forum. Man kan titta runt på alla överallt.

Det som retar mej är de användare som bara känner sej tvungen att göra ett inlägg i en tråd som dom inte uppskattar innehållet i.
För att sedan försvara sej med att :Ja men det är ju ett diskussions forum... :mad:
Då brukar trådarna i 99/100 fall (känns det som :smirk: ) bara sluta med tjaffs.
Ist för att bara låta bli, så får dom som vill läsa roa sej bäst dom vill.

Tycker det borde finnas ETT till forum :"Sandlådan för de som tror sej vara vuxen"
Tror den önskan har kommit upp förr...

Bra skrivet "Petter" :bow:

Tack :)

Tycker som alltid att det är upp till var och en vilken tråd man väljer att läsa och/eller svara i.
Man kan inte hindra någon annan heller att läsa det dom vill.
Buke är ingen unik sida där alla håller sej till "sina" forum. Man kan titta runt på alla överallt.

Nej Buke är inte unikt på något sätt, skriver man i ett annat forum så gör man det i egenskap av sin egen person inte som en reklam pelare för Buke... eller?

Det som retar mej är de användare som bara känner sej tvungen att göra ett inlägg i en tråd som dom inte uppskattar innehållet i.

Kan bara hålla med.

Tycker det borde finnas ETT till forum :"Sandlådan för de som tror sej vara vuxen"
Tror den önskan har kommit upp förr...

Verkar vara en bra idé :)

MVH Petter

Nu var det inte trådar på Äldre ungdom det gällde, utan på ungdom som riktar sig till upp till 17 år. Alla ni som inte sett vad det handlar om men som ändå tycker att alla ska skriva vad de vill kan ju läsa det som citeras i tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=609058 , inlägg 55 och 69, innan ni tycker så mycket. Obs: citaten kommer från UNGDOM.

Senast ändrad:

Jag måste vara trög, men handlar det här om att det har blivit för mycket sexuella anspelningar här??

Jag håller med dig Snuffsan. Och jag har varit inne på SH sidan och läste ett par inlägg innan jag kände att usch - vilka fånar. Men att de skall hålla på med sånt där jävla dravel på Ungdomssidan är vidrigt.

Ja, om du läste de citat jag länkade till och fortfarande inte förstår så är du nog trög.

Snuffsan skrev:
Nu var det inte trådar på Äldre ungdom det gällde, utan på ungdom som riktar sig till upp till 17 år. Alla ni som inte sett vad det handlar om men som ändå tycker att alla ska skriva vad de vill kan ju läsa det som citeras i tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=609058 , inlägg 55 och 69, innan ni tycker så mycket. Obs: citaten kommer från UNGDOM.

Läs vad tråden handlar om, svara sedan på det.

Än en gång förtydligar jag och skriver att det är trådar på SENIOR det gäller.

MVH Petter

Senast ändrad av en moderator:

Henchen skrev:
Jag måste vara trög, men handlar det här om att det har blivit för mycket sexuella anspelningar här??

Det var inte tanken med min tråd.

MVH Petter

Snuffsan skrev:
Ja, om du läste de citat jag länkade till och fortfarande inte förstår så är du nog trög.

Skriver man så till någon???

Petter skrev:
Hur skall man då som vuxen få ha en rolig kväll där det flamsas lite.
Det är därför det finns en chat här!
Jag är skitless på alla tjattertrådar (igen), använd chatten när ni vill flamsa, tramsa, flirta eller bara ha ett meningsfullt utbyte i realtid! :)

LenaH skrev:
Det är därför det finns en chat här!
Jag är skitless på alla tjattertrådar (igen), använd chatten när ni vill flamsa, tramsa, flirta eller bara ha ett meningsfullt utbyte i realtid! :)

Är det på chatten alla "självmord" trådar skall finna också då?

Eller en speciell må dåligt chat?

Vore kanske bra för:

1 Man behöver inte må dåligt för då finns det ju inga trådar om det att läsa. Jag vet många inkl mig själv som har en empatisk förmåga och bryr mig faktiskt i hjärtat över de som mår så dåligt och många har fått mig att må dåligt. Men inte skriver jag till dom att de måste sluta gnälla för att JAG inte orkar ta mer nu. NEJ det gör jag inte.

2 Man behöver inte riskera öppna, läsa och svara i trådar man avskyr och klaga på tråden. (för det verkar ju vara ett tvångsbeteende hos några)

3 Man behöver inte stötta någon som mår dåligt, lite som skit i andra. Bara jag mår bra.

Ja det finns ju bara fördelar med det... eller?

Eller är det skillnad på att må dåligt eller bra?

JAG VILL ÄN EN GÅNG PÅPEKA ATT JAG VILL INTE ATT DET SKALL FINNAS PORRANSPELNINGAR PÅ BUKE ÖVERHUVUDTAGET!

MVH Petter

Om du läser vilken del av ditt inlägg jag citerade så förstår du kanske vad jag anser vara lämpliga chatämnen? :smirk:

Jag blir inte riktigt klok på vad den här tråden handlar om, egentligen.

Det är mycket högt i tak på detta forum, anser i alla fall jag. Dock är det så att allt inte passar att diskuteras här.
Trots detta är det inte speciellt enkelt att bli avstängd eller att få trådar låsta.

Mycket av det som avhandlas på Chat-forumen (Gnägg, ungdom, senior m.fl.) skulle lika gärna kunna chattas om på Bukefalos FlashChat.

Kanske framförallt sådant som inte är så intressant dagen efter, eller om man inte är med och chattar direkt.
Flamsiga trådar anser jag passa utmärkt på chatten, kanske framförallt för att dessa trådar snabbt blir enormt stora och långa.

Trådar från folk som mår dåligt blir mycket sällan så stora och långa, så snabbt.

Snabba snack oavsett om de är flamsiga eller ej fungerar bättre i chat-formen anser jag.

Jag har stängt av en användare i samband med denna "sexvåg". Flera trådar har också tagits bort, jag har bland annat plockat en del chat-trådar då jag fått info om olämpliga inlägg i dem. Av ovan nämda orsaker har jag inte sökt igenom och rensat bort endast de olämpliga inläggen.
Många trådar är dock fortfarande kvar ;), ha det trevligt och diskutera gärna roliga och trevliga saker här på forumen.

Den chattråd som toppar Senior, alltså 25+, har nu ikväll inslag som en tjej som lägger ut bild av sig själv och en kille kommenterar med "SCCHHLURP!!!!!!!!! :love:"

Nej, jag har inte skickat synpunkt på det eftersom jag tycker det är utsiktlöst att rapportera enskilda inlägg i mastodonttjattertrådar.

Men jag tycker inte att det är Senior, det är inte diskussionsforum över huvud taget, frågan är väl om SCHLURP ens är chatnivå.

Men just användaren som kommenterar är ju bara en och sedan kan man ju fråga sig varför man lägger ut en sådan bild på sig själv när de diskuterar Angelina Jolie ;)

Man måste ju inte läsa trådar som man tycker är fåniga :angel:

A_K_N skrev:
Man måste ju inte läsa trådar som man tycker är fåniga :angel:

Nej, men när ett diskussionsforum är på väg att förvandlas till en tjatter- och dejtingsajt kan man ju försöka uppmärksamma webmastern på det så att han kan ta ställning om något behöver göras.

Till exempel kan det löna sig att göra nedslag i såna trådar och upptäcka att nån sitter och skriver en porrnovell. Vilket de som deltar i tråden inte verkar ha rapporterat på nåt sätt. Den tråden låstes av moderator och togs sedan bort av Gunnar - när de fått klart för sig att den fanns.

SCCHLURP.....var det så störande?????
Är det du som är överkänslig eller jag som tycker att det var LÅNGT ifrån det värsta jag hört?
:confused:

För mig handlar det om nivå - inte om vad som är personangrepp, påhopp eller andra regelbrott.

Som jag skrev tycker jag alltså inte att det är Seniornivå, inte diskussionsforumnivå öht.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 656
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar