Meanwhile in London *ulvlek*

Hello Kitty somnade tryggt på Daniels arm och sov hela natten.
Allt verkade frid och fröjd.
Mamma Mary låg kvar en stund i sängen och funderade ut ett nytt recept på rabarberpaj medans pappa George tog sin morgondusch.

Plötsligt hörs knackningar på dörren.
Vem kan det vara?
Jo en ensam little twin star stod där gråtandes i dörröppningen. Ja så ledsen att hon var otröstlig!

"De har tagit honom!!" "han är dööööd!"

Långt bort i horisonten hördes ett djupt elakt blodbubblande skratt från Bad Batz marus.

tvillingen fio blev nattamat

Sanrio-Site-Cap-little-twin-stars-2346455-503-348.jpg

Hello Kitty somnade tryggt på Daniels arm och sov hela natten.
Allt verkade frid och fröjd.
Mamma Mary låg kvar en stund i sängen och funderade ut ett nytt recept på rabarberpaj medans pappa George tog sin morgondusch.

Plötsligt hörs knackningar på dörren.
Vem kan det vara?
Jo en ensam little twin star stod där gråtandes i dörröppningen. Ja så ledsen att hon var otröstlig!

"De har tagit honom!!" "han är dööööd!"

Långt bort i horisonten hördes ett djupt elakt blodbubblande skratt från Bad Batz marus.

tvillingen fio blev nattamat

Sanrio-Site-Cap-little-twin-stars-2346455-503-348.jpg
:(
elaka Bad Batz
RIP

Jag röstade på hjartagna igår, men jag är inte alls övertygad om att hon är ond, så lottningen igår skulle kunnat stå mellan två goda. Jag skall försöka hinna läsa igenom leken noggrannare i eftermiddag, nu kikar jag mest in för att se om jag överlever (vilket jag borde, är ju misstänkt av ett par iaf). ;)

Nähä, nu hann jag se att fio rök. :(

Nu har jag hittat tillbaka. Förlåt att jag missade igår, men min sambo blev tvungen att rycka in och jobba i firman så jag var själv med sonen igår som var på lite tråkigt humör och behövde underhållas hela tiden. Glömde helt bort leken :banghead: .

Nu ska jag läsa ikapp så gott jag hinner på jobbet och se till att inte göra om misstaget

Jag blir lite fundersam på hjartagna som verkade vara den enda som fattat att ledarvargen skulle bli omvandlad vid ett käk och inte lynch som jag ( och jag tror flera?) iaf fattade det som tidigare idag innan LL kom in och förtydligade hur det egentligen var menat?
vet inte om det betyder något, men värt att notera så här långt iaf........?
Det berodde enbart på att jag blandade ihop korten, ingenting annat. Det är inte alltid helt enkelt att leka ulvlek på pauserna på jobbet. Man blir väldigt lätt distraherad och missar ett led i tankebanorna.

Väldigt tråkigt att fio blev käkad, känns som en liten sammansvärjning?

Har fortfarande funderingar över vad som hände igår? Inga dolda roller enligt LL men varför blev då ingen lynchad? 3 som glömde eller IRL kom ivägen för, alla kändes goda igår som var här men hur stor är chansen att alla som inte var här är onda?

quarter4fever sammanställer och skriver mycket, misstänkte mirtai men mirtai försvarar sig. Är det månde så att quarter4ever är ond och försöker misstänkliggöra en god?

hjartagna missade igår men kvarstår på min lista över misstänkta baserat på min tidigare teori om varför hon visste hur ledarvargens roll var utformad.

Övriga har jag dålig koll på för nuvarande.

Det berodde enbart på att jag blandade ihop korten, ingenting annat. Det är inte alltid helt enkelt att leka ulvlek på pauserna på jobbet. Man blir väldigt lätt distraherad och missar ett led i tankebanorna.
Jag förstår det, men det var något som jag noterade igår och flera med mig reagerade på.
VIlket led i tankebanan var det du missade igår, blir jag nyfiken på? eftersom du skriver det?

Jag förstår det, men det var något som jag noterade igår och flera med mig reagerade på.
VIlket led i tankebanan var det du missade igår, blir jag nyfiken på? eftersom du skriver det?

Jag hade ju läst att Koppen skrivit i rollistan i början om att det var vid lynch, men när jag skrev inlägget om att ingen mer än ulvarna borde veta vem som var ledarvargen om de åt denne, så hade jag bara kvar hur det brukar vara i huvudet. Nämligen att det är vid käk som ledarvargen omvandlas.

jag grunnar på om bagaren kan ha en annan funktion i denna leken än man kan tro?
Mamma Mary White (bagaren) när hon blir uppäten orkar inte ulvarna äta nästa natt, dvs ingen dör.
kanske är det menat att denna funktionen träder in även vid lynch?

När jag läser din fundering så dyker tanken upp i huvudet att ängeln kan ha fått en extra funktion. är det inte lika troligt/otroligt. Bagaren står det ju tydligt att om den käkas så blir det inget käk nästkommande natt. så där skulle då LL ha gått emot sin text. Koppen kan ju dock ha missat någon detalj precis som i texten om ledarvargen.

Artline tyckte att hon försvarade Hjartagna lite igår då jag slängde fram min notering av att hon verkade ha fattat ledarvargens roll innan någon annan, hon funderar också kring om bsf skulle vara ledervargen och rösta på en ulv i sin första röst

Det där med bsf var ett skämt eftersom hon de två senaste gångerna fåret/ledarvargen funnits med så har hon haft den rollen. Så hade varit bra om lotten gav henne den rollen igen men det kanske inte är så jätte troligt.

Trist att @fio blev käkad... Alltid tråkigt att vara först ut. Men jag hoppas att hon ändå kan få hänga på lite i kulisserna :), även fast LL inte verkar vilja att tvillingarna pratar för mycket utanför leken...

Jag funderar på om lynchresultatet igår berodde på att tre missade att rösta, eller om det är en dold funktion hos en roll som vi helt enkelt inte vet något om...

Trist att @fio blev käkad... Alltid tråkigt att vara först ut. Men jag hoppas att hon ändå kan få hänga på lite i kulisserna :), även fast LL inte verkar vilja att tvillingarna pratar för mycket utanför leken...

Jag funderar på om lynchresultatet igår berodde på att tre missade att rösta, eller om det är en dold funktion hos en roll som vi helt enkelt inte vet något om...

Du tänkte att hjartagna eller jag innehar en roll som gör att man inte kan lynchas en gång? Jag tror just nu att LL stoppade lynchen för att det var 33 % som missade att rösta.

Hmm...
Svårt att gå på röststatistiken nu. Det enda vi vet är att Snurrfian röstade på goda fio - alltså är hon inte tvilling, gissar jag.
fio röstade på Habina, alltså är inte heller hon tvilling, gissar jag.
Jag tror inte att tvillingarna vågar rösta på varandra.

Frågan är var detta sätter Snurrfian och Habina? Just nu har jag ingen aning.

Vi är kanske tremänningar? :rofl: Sorry, jag är så trött just nu, så jag kan inte tänka klart...

Är det förresten någon som vet hur man på nya buke hittar åt de trådar man själv startat? O_o
Och röstar på varandra??
Nja.

Det är, baserat på röstningen, kanke troligare att snurrfian är ond som visste/trodde fio var god än att fio listat ut att du är ond...

Jag går in på min profilsida, där finns fyra flikar - "senaste aktivitet - inlägg - information - bilder".
Klicka på inlägg
Scrolla ner, så finns alternativen "hitta allt material..." och "hitta alla trådar av..." :)
(edit här är länk till dina trådar ;) http://www.bukefalos.com/search/1829112/)

Har försökt läsa ikapp för när jag kikade in inatt så kände jag mig väldigt förvirrad. Jag känner mig inte mindre förvirrad nu.
Vad hände vid lynchen egentligen? Ingen åkte. Men finns det någon roll som kan påverka så ingen åker? De var väl ganska vanliga roller med, ingen som har en sån funktion av vad man kan läsa sig till? Känns väl troligare som ni skriver att LL stoppat lycnhen isåfall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka