Meanwhile in London *ulvlek*

Sådär
Varit upptagen hela dagen med att hjälpa vänner med deras stall och hundar då de är borta idag under dagen Och deras sto ska föla 1/6 om hon går enligt tiden så full bevakning på henne, hon har legat så högt som 21 på reffen sedan en vecka tillbaka så går ju inte att slappna av där.

Har dock läst igenom vad som skrivits, har haft ett öga på tråden via mobilen under dagen också

Jag har inte släppt mina misstankar mot Mirtai från imorse och detta inlägget av henne i em :
Jag vet att det är första lynchen och att det typ är omöjligt att hitta vettiga teorier men det känns ändå lite trist när du väljer att rösta på mig utifrån ett skämt

får mig att känna igen från en annan gång jag misstänkte henne och hon gick i försvarsläge med något i stil med att "nu får du allt ta och lugna ner dig" om jag inte missminner mig så var det den gången jag självmordsbombade mig och tog med mig Mirtai, som mycket riktigt var ulv:D Nu riktar hon det mot Bsf som röstade på henne igår.

I övrigt så verkar de flesta fastnat på gårdagens ickelynch, och det är klart att det är frustrerade, irriterande, förvillande osv att inte riktigt veta varför det gick som det gick, men fortfarande är det de onda vi behöver ha ut för att vinna.
Missförstå mig inte , jag vill också veta varför ingen lynchades, men just nu kan jag inte se att fortsatt nystning i det gynnar några andra än ulvarna faktiskt.
Jag behöver inte tänka längre över vart min röst kommer hamna idag

Jag tror att Mirtai fiskade rejält igår efter ledarvargen, ffa som det under hennes aktiva period igår fortfarande verkade som att det var vid LYNCH ledarvargen skulle döda annan ulv och därefter ingå i lyan. Vilket ju i så fall skulle ge oss goda 2 ulvar på ett bräde sas. Så det förstår jag att ulvarna inte ville råka ut för.
Mirtais totala fokusering på vad som alla skrev / tyckte om ledarvargen i hennes sammanställning stärker min övertygelse om att hon inte spelar på min planhalva denna gången
Så baserat på ovanstående
quarter4ever röstar på MIrtai

Haha.. Ingen idé att jag ens är med i detta längre. Är ju aldrig med mer än en dag.

Bye bye
Men du har väl din tvilling att prat med bakom kulisserna nu när du är död? För LLs önskan om att tvillingarna bara skulle prata i tråden borde väl bara gälla så länge båda var vid liv?
Så visst är du med i spelet ändå?
:)

Väldigt tråkigt att fio blev käkad, känns som en liten sammansvärjning?

Har fortfarande funderingar över vad som hände igår? Inga dolda roller enligt LL men varför blev då ingen lynchad? 3 som glömde eller IRL kom ivägen för, alla kändes goda igår som var här men hur stor är chansen att alla som inte var här är onda?

quarter4fever sammanställer och skriver mycket, misstänkte mirtai men mirtai försvarar sig. Är det månde så att quarter4ever är ond och försöker misstänkliggöra en god?

hjartagna missade igår men kvarstår på min lista över misstänkta baserat på min tidigare teori om varför hon visste hur ledarvargens roll var utformad.

Övriga har jag dålig koll på för nuvarande.

Nu tycker jag att det som Mirtai svarade mig på min sammanställning knappast var ett försvar, mer ett försök att slingra sig?
Jag får mer funderingar kring på vilken sida du befinner dig i denna leken av detta inlägget faktiskt?
Inte för att du undrar om jag är ond, utan mer för varför du tycker Mirati försvarar sig på ett sånt sätt att hon borde vara god?

Det där med bsf var ett skämt eftersom hon de två senaste gångerna fåret/ledarvargen funnits med så har hon haft den rollen. Så hade varit bra om lotten gav henne den rollen igen men det kanske inte är så jätte troligt.
Ja men i ulvlekar kan allt osannolikt hända, Klara är alltid god, bsf alltid ond utanför lyan, etc etc
Så jag håller alla möjligheter öppna, just vad det gäller vilka roller den eller datt kan ha fått.
Sedan betyder inte detta att jag tror att Bsf är ledarvargen i denna leken bara för detta, bara att jag inte utesluter det pga sannolikheten i det

Sådär
Varit upptagen hela dagen med att hjälpa vänner med deras stall och hundar då de är borta idag under dagen Och deras sto ska föla 1/6 om hon går enligt tiden så full bevakning på henne, hon har legat så högt som 21 på reffen sedan en vecka tillbaka så går ju inte att slappna av där.

Har dock läst igenom vad som skrivits, har haft ett öga på tråden via mobilen under dagen också

Jag har inte släppt mina misstankar mot Mirtai från imorse och detta inlägget av henne i em :

får mig att känna igen från en annan gång jag misstänkte henne och hon gick i försvarsläge med något i stil med att "nu får du allt ta och lugna ner dig" om jag inte missminner mig så var det den gången jag självmordsbombade mig och tog med mig Mirtai, som mycket riktigt var ulv:D Nu riktar hon det mot Bsf som röstade på henne igår.

I övrigt så verkar de flesta fastnat på gårdagens ickelynch, och det är klart att det är frustrerade, irriterande, förvillande osv att inte riktigt veta varför det gick som det gick, men fortfarande är det de onda vi behöver ha ut för att vinna.
Missförstå mig inte , jag vill också veta varför ingen lynchades, men just nu kan jag inte se att fortsatt nystning i det gynnar några andra än ulvarna faktiskt.
Jag behöver inte tänka längre över vart min röst kommer hamna idag

Jag tror att Mirtai fiskade rejält igår efter ledarvargen, ffa som det under hennes aktiva period igår fortfarande verkade som att det var vid LYNCH ledarvargen skulle döda annan ulv och därefter ingå i lyan. Vilket ju i så fall skulle ge oss goda 2 ulvar på ett bräde sas. Så det förstår jag att ulvarna inte ville råka ut för.
Mirtais totala fokusering på vad som alla skrev / tyckte om ledarvargen i hennes sammanställning stärker min övertygelse om att hon inte spelar på min planhalva denna gången
Så baserat på ovanstående
quarter4ever röstar på MIrtai
Hm... Du verkar väldigt säker Q. Och det finns en roll som skulle kunna vara det. Det får mig att fundera.
Antingen har du den rollen - eller så vill du få oss att tro att du har den (även om du nödvändigtvis inte går ut för att vara en annan roll, så...)

EDIT, jag vill påpeka att jag inte fiskar efter hintar nu, ser att jag formulerade mig lite illa.

Jag vet att det är första lynchen och att det typ är omöjligt att hitta vettiga teorier men det känns ändå lite trist när du väljer att rösta på mig utifrån ett skämt
I en ulvlek tas minsta skämt på blodigt allvar?:p
Men en förstadags teori kan ju även bestå av att älgen på din avatar ser ond ut :angel: så allt är väl relativt
Nåja
skämt åsido, det är klart att det känns orättvist med vissa röster på DL1 , så det har jag full förståelse för!
Tyvärr så har jag annat på dig som fått dig under min radar idag( se mina teorier imorse samt i mitt röstinlägg) så just denna gången får du inte gehör för att det skulle vara orättvist

Tja det var så enkelt som att fio skrev så här:

Förutsätter då att det hänt henne flera ggr och tänkte att kanske ulvarna har gjort det till en grej att kasta ut henne först. Låter ju så på henne iaf.
Nu tror jag att @fio nog mest råkat ut för att lynchas första dagen? Och jag tror att varför hon käkades idag på dag (yey du var faktiskt med 2 dagar denna gången fio:up:) är för att ulvarna inte ville träffa ledarvargen, inte ville råka på bagaren och inte heller ängeln ( då den mest troligt skyddat sig själv första natten även om det inte finns någon spion denna gången, för vilken annan kan den lita på är god efter dl1 utan siare?)
Så tror nog att fio kändes som ett säkert käk ur deras perspektiv

Jag har också åkt ut flertalet gånger i dl1 och nattdl1 så vet hur det känns!
Men bara att hänga i, jag antar att du inte ger upp bara för att du hamnar i vattengraven ( eller inte ens lämnar startfållan?:p) när det gäller fälttävlan?
Så saddle up girl! Och kick some ass!
Är mitt råd:)

Det fetade: Det tror jag med, men samtidigt förstår jag att fio reagerar på uppdateringen, om man läser nästa mening också:

Jag förstår inte själv riktigt vad som hände vid lynchen. Det kan vara så att LL valde att stoppa den helt, det kan vara en dold funktion av någon roll, så det skulle kanske kunna vara så att ledarvargen blev omvandlad utan att kicka ut någon? Om vi säger att vi har 3 onda till att börja med (kan vara 4 också) så kan det vara så att LL tyckte att det blev för stor skiftning i balansen direkt??
Samtidigt bekräftade LL att ledarvargen dör som vanligt vid lynchning... Där faller min teori. Är det bara tema ändå?

Det å andra sidan borde betyda att en god roll var inblandad i lynchstoppet? (om det inte var LL som stoppade pga att så många missade röstning)

Du har inte funderat över alternativet att det var två goda roller i lynchstoppet? Jag vet ju min roll, men känner mig inte alls lika säker på hjartagna.

Jag funderar precis som fler andra över hur Fio kunde vara så tvärsäker på att Habina är ond? Någon info kan hon väl inte haft vad jag kan läsa mig till?

Nu var ju Fio god vilket gör att jag tycker det kan vara värt att klura ett varv till runt det.
och detta inlägget får mig att undra över om du vill vrida blickarna mot Habina istället för dig själv?
Jag har ingen aning om vart jag har Habina, röstade själv på henne igår, men just för att @fio var god, och som vi vet tvilling, skulle göra att vi därmed skulle fundera/klura över Habinas roll, nä det går inte ihop för mig!

Jag måste rösta! :nailbiting: Skall iväg på styrelsemöte med klubben och vis av tidigare möten vet jag att vi brukar vara klara runt 23-snåret. :angel: Hittar dock ingenting som känns mer misstänksamt än något annat, vilket irriterar mig! Jag tror att jag avskyr dagdl2 lika mycket som dagdl1 numera. :banghead:

Habina röstar på artline

Då jag inte kan minnas ett enda inlägg hon skrivit = hon har inte hjälpt (i alla fall mig) i jakten på ulvar. Egentligen kanske den här teorin applicerar lika bra på bollen__, men hon vet jag ju om att hon inte hittade leken förrän efter gårdagens rörstning. Artline har ju hittat leken och lyckats att inte göra ett intryck öht på mig. Dvs först när jag läste deltagarlistan insåg jag att hon var med. Det känns ulvigt (eller så är hon upptagen IRL - sorry!) och därför får hon min röst ikväll.

Avdelningen dåliga röster pga tidsbrist och huvudvärk. Tack och godnatt hörni! :down:

Jag tror jag går med teorin om att alla var goda som var inne igår! Det är så osannolikt att det är sannolikt...:D och för att då försöka teoria om vem jag tänker borde mest sannolikt vara ond så går min tanke till bollen. Verkar ligga väldigt lågt av okänd anledning, skriver nästan ingenting men när hon är här så försöker hon ligga lågt o gömma sig bakom:
Har försökt läsa ikapp för när jag kikade in inatt så kände jag mig väldigt förvirrad. Jag känner mig inte mindre förvirrad nu.
Vad hände vid lynchen egentligen? Ingen åkte. Men finns det någon roll som kan påverka så ingen åker? De var väl ganska vanliga roller med, ingen som har en sån funktion av vad man kan läsa sig till? Känns väl troligare som ni skriver att LL stoppat lycnhen isåfall.
Och ytterligare "förvirring" citat:
"Haha! Jag känner mig mer förvirrad än vanligt :p"

Pga ovanstående tror jag att bollen är ond då hon uppenbart försöker smyga under radar!

Novali röstar på bollen_

Du har inte funderat över alternativet att det var två goda roller i lynchstoppet? Jag vet ju min roll, men känner mig inte alls lika säker på hjartagna.
Det jag menade var att jag tror att det kan ha varit en god roll som orsakade lynchstoppet.

Sedan kan det ju vara så att både du och hjartagna är goda, det vet jag inget om just nu, så jag vågar inte gissa.

Jag tror jag går med teorin om att alla var goda som var inne igår! Det är så osannolikt att det är sannolikt...:D och för att då försöka teoria om vem jag tänker borde mest sannolikt vara ond så går min tanke till bollen. Verkar ligga väldigt lågt av okänd anledning, skriver nästan ingenting men när hon är här så försöker hon ligga lågt o gömma sig bakom:

Och ytterligare "förvirring" citat:
"Haha! Jag känner mig mer förvirrad än vanligt :p"

Pga ovanstående tror jag att bollen är ond då hon uppenbart försöker smyga under radar!

Novali röstar på bollen_
Återigen reagerar jag på din röst, Novali.... Bollen__ förklarade att hon blivit borta en natt längre än planerat och inte haft uppkoppling, därav inte heller hittat leken.
Gör det dig ond? jag får fundera på det...

Det jag menade var att jag tror att det kan ha varit en god roll som orsakade lynchstoppet.

Sedan kan det ju vara så att både du och hjartagna är goda, det vet jag inget om just nu, så jag vågar inte gissa.
Just för att vi inte kan veta vem lotten föll på igår så väljer jag att idag, i alla fall, lägga både dessa åt sidan, jag tycker mig ju ha hittat en väldigt bra kandidat idag att rösta på, vilket jag har gjort, jag kommer bena vidare i dessa båda imorgon om jag får möjligheten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka