Meanwhile in London *ulvlek*

Fast det gjorde jag ju inte @quarter4ever, jag jämförde med att DU röstade på mirtai för nåt hon påstod var ett skämt.
Nja det gjorde jag inte eller hur?
Jag baserade större delen av min röst på att jag tycker att hon letar efter ledarvargen på ett sätt som ulvar skulle göra, inte som en god.
Jag tom skrev att det inte är kul med random förstadagsröster, för de kan vara väldigt orättvisa hursom?

Nja vi kan träta om detta ett par sidor upp o ned till om du vill men mirtai uppfattade iaf det som att du bl a röstade på henne för nåt hon ansåg vara ett skämt.

Nja vi kan träta om detta ett par sidor upp o ned till om du vill men mirtai uppfattade iaf det som att du bl a röstade på henne för nåt hon ansåg vara ett skämt.
ok nu underlättar jag för dig genom att lägga in mina inlägg här och sedan undrar jag om du fortfarande vidhåller att jag röstat på Mirtai pga ett skämtinlägg?
Jag är inte heller klokare idag än igår över vad som hände vid lynchen ( eller snarare inte hände vid lynchen)
Igår kväll kändes alla så goda som var inne och då skrev så jag :

"tänk om de alla är onda och det är därför alla som varit med ikväll känns så goda:nailbiting:
very spooky nu:eek:"
avseende de tre som missade att rösta igår kväll, Mirtai, bollen__, Hjartagna

Och helt otroligt är det ju inte att iaf en ulv eller ledarvarg döljer sig bland de som inte röstade då de utgör 30% av startfältet
så har tittat lite närmare på dem idag

bollen__ har nu iaf hittat leken, men inget mer så ett oskrivet kort tills vi sett mer av henne

Hjartagna var bra med igår under dagen, men sedan försvann hon? I lynchen var hon ju uppe till lottning igår mot Habina, och det lämnar en del att fundera över iom att ingen lynchades. Hade kontroll på ledarvargens roll innan någon annan,det tom stred mot rollbeskrivningen och hur LL förklarade hur rollen fungerade, tills LL kom på att hon nog gjort fel och förtydligade senare att det var så som Hjartagna hade sagt att rollen fungerade. Funderar över i vilken ordning det är bäst att ta ut ledarvargen, och vilka konsekvenser det får beroende på när den åker.

Mirtai Jag har alltid ett öga på Mirtai;)
Jag funderar över den där ångesten över Hello Kitty hon uttrycker i sitt första inlägg-kan det vara något en ulv kan tänkas tycka? :angel:
Även om jag förstår en förälders matthet över de figurer som barnen fastnar för ( har bara killar så är förskonad från Hello Kitty)

Sedan är hon tidigast med att börja sammanställa det lilla som hänt fram tills dess. Och det är väldigt koncentrerat kring hur alla skrivit/ funderat kring ledarvargen, är det för att hon letar efter den som varandes en ulv? Nu hade det ju disskuterats rätt mycket kring just ledarvargen, men att det är det enda hon noterar kring samtliga hon tar upp i sammanställningen gör mig misstänksam, undantaget är Artline som just bara hittat leken då.

I sin sammanställning reagerade jag mest på hennes kommentar om snurrfian att hon skulle kunna vara ledarvargen pga att hon skrev om den först, och så har det varit enligt teorier i senaste lekarna.
Snurrfian svarar: Med dubbla smileys kring kommentaren "Ja tror du får leta vidare"

Mirtai replikerar

Så är lite fundersam på om Mirtai och Snurrfian signalerar till varandra såsom en ulv och en ledarvarg kan göra att de hittat varandra, det är jag.

Så sammantaget av dessa tre så är det mirtai jag har mest misstänkt för att vara på onda sidan, ffa tycker jag att det känns som hon fiskar efter ledarvargen för att inte käka denna, ( eller lyncha, för det var det som gällde vid denna replikväxling, strax därefter kom LL in och ändrade hur ledarvargens roll fungerade avseende detta)

Så ska spåna om resten i ett annat inlägg innan nattdl ( efter nattdl är det ju inte säkert att jag får chansen sas)

Det jag skrev om @Snurrfian och ledarvargen var ett skämt med tanke på de diskussioner som varit i några tidigare lekar, inte mer än så :)

Sedan är det väl inte troligt att hela lyan skulle missa att rösta samtidigt?

nej det vore ju inte troligt det håller jag med om, men eftersom det var 3 som missade rösta så utgär de 30% av startfältet så inte alls otroligt att någon av er är ond rent matematiskt?
resonerar utifrån det samt mitt intryck av att de som var med igår verkade goda ( men de kan ju vara bra skådespelare:cautious:)

Sådär
Varit upptagen hela dagen med att hjälpa vänner med deras stall och hundar då de är borta idag under dagen Och deras sto ska föla 1/6 om hon går enligt tiden så full bevakning på henne, hon har legat så högt som 21 på reffen sedan en vecka tillbaka så går ju inte att slappna av där.

Har dock läst igenom vad som skrivits, har haft ett öga på tråden via mobilen under dagen också

Jag har inte släppt mina misstankar mot Mirtai från imorse och detta inlägget av henne i em :

får mig att känna igen från en annan gång jag misstänkte henne och hon gick i försvarsläge med något i stil med att "nu får du allt ta och lugna ner dig" om jag inte missminner mig så var det den gången jag självmordsbombade mig och tog med mig Mirtai, som mycket riktigt var ulv:D Nu riktar hon det mot Bsf som röstade på henne igår.

I övrigt så verkar de flesta fastnat på gårdagens ickelynch, och det är klart att det är frustrerade, irriterande, förvillande osv att inte riktigt veta varför det gick som det gick, men fortfarande är det de onda vi behöver ha ut för att vinna.
Missförstå mig inte , jag vill också veta varför ingen lynchades, men just nu kan jag inte se att fortsatt nystning i det gynnar några andra än ulvarna faktiskt.
Jag behöver inte tänka längre över vart min röst kommer hamna idag

Jag tror att Mirtai fiskade rejält igår efter ledarvargen, ffa som det under hennes aktiva period igår fortfarande verkade som att det var vid LYNCH ledarvargen skulle döda annan ulv och därefter ingå i lyan. Vilket ju i så fall skulle ge oss goda 2 ulvar på ett bräde sas. Så det förstår jag att ulvarna inte ville råka ut för.
Mirtais totala fokusering på vad som alla skrev / tyckte om ledarvargen i hennes sammanställning stärker min övertygelse om att hon inte spelar på min planhalva denna gången
Så baserat på ovanstående
quarter4ever röstar på MIrtai

Senast ändrad:
"Jag vet att det är första lynchen och att det typ är omöjligt att hitta vettiga teorier men det känns ändå lite trist när du väljer att rösta på mig utifrån ett skämt"

det där är till @Blacksmithfarm!

Jag måste rösta! :nailbiting: Skall iväg på styrelsemöte med klubben och vis av tidigare möten vet jag att vi brukar vara klara runt 23-snåret. :angel: Hittar dock ingenting som känns mer misstänksamt än något annat, vilket irriterar mig! Jag tror att jag avskyr dagdl2 lika mycket som dagdl1 numera. :banghead:

Habina röstar på artline

Då jag inte kan minnas ett enda inlägg hon skrivit = hon har inte hjälpt (i alla fall mig) i jakten på ulvar. Egentligen kanske den här teorin applicerar lika bra på bollen__, men hon vet jag ju om att hon inte hittade leken förrän efter gårdagens rörstning. Artline har ju hittat leken och lyckats att inte göra ett intryck öht på mig. Dvs först när jag läste deltagarlistan insåg jag att hon var med. Det känns ulvigt (eller så är hon upptagen IRL - sorry!) och därför får hon min röst ikväll.

Avdelningen dåliga röster pga tidsbrist och huvudvärk. Tack och godnatt hörni! :down:
Hjälper jag någonsin till i jakten mot ulvar? :p Tror jag är bättre på att hitta ulvar när jag är ond.

Men habinis. Hur kan du ha missat att jag var med när du och jag skrivit några inlägg till varandra? ;)( #96 , #107, #101) .Annars är väl habinas röst inte så konstig.

Mår inte jätte bra idag så jag har inte haft tid/ork att sätta mig in i leken efter DL som var igårkväll. Ska nu läsa igenom vads om hänt. Nu har jag inte läst varför Q och bsf misstänker Mirtai men jag tycker det var konstigt att hon i ett teori inlägg nämde mig som bara berättat att jag hittat hit men inte nämt andra som varit inne i leken (Habina var en av dem iallfall).

här @Novali01
Jaha, nähä. Om man skulle ta och rösta då.

Ingen verkar ha gjort några direkta missar idag. (nej, jag tror inte att fio är ledarvarg och dubbelbluffar genom att "svara" Habina - vet inte om Habina själv tror det ??)

Men det jag trots allt fastnar för är att @Mirtai tar upp tankar om Snurrfian som ledarvarg - skulle Snurrfian som ledarvarg verkligen vara så aktiv i diskussionen?? Nej, jag tror inte det. Jag är inte alls säker på att detta gör Mirtai ond (eller Snurrfian god), men jag har inte hittat något bättre att gå på. Därför:

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Jag vet att det är första lynchen och att det typ är omöjligt att hitta vettiga teorier men det känns ändå lite trist när du väljer att rösta på mig utifrån ett skämt

Men kanske vågar jag mig på att sätta snurrfian liiite mer åt onda hållet, eftersom hon röstade på en god fio. I och för sig så brukar goda vara duktiga att rösta på varandra, så jag vet att det är en extremt tunn teori.

Jag tycker det känns lite lätt att anta att snurrfian kan vara ond bara för vi vet att hon röstade på en god. Nu kan snurrfian vara ond men inte pågrund av det. Känns vanligast att goda röstar på goda i första DL eller om de har tur och hittar en ulv.

Jag tänker att snurrfian borde vara ond då hon röstade på fio, kanske ledarvarg som vi varit inne på förut? Eller var det bara ett misstag från hennes sida, det var ju ändå första DL o då finns ju inget att hänga upp sin teori på egentligen.
BSF teoriar som en god i mina ögon men det kan ju också vara en dimridå som ulv?
Habina blev anklagad av fio för att sitta i lyan men fanns det egentligen någon som helst grund i den teorin?
Bollen kommer in sent, skriver egentligen ingenting än förutom att hon är förvirrad, tja vem är inte det???:o Är det ett sätt att dölja sin onda roll? Vi var ju inne på att det kunde vara så att det bara var goda inne igår o därav stoppad lynch. Tål att tänkas på ett varv till.
Snurrfian har jag fortfarande åt det onda hållet pga hennes uttalande i början på leken. Tror att det var ett misstag från hennes sida.
Övriga i leken får jag fundera ett varv till på.

*Svarar medan jag läser igenom leken*

Här tycker jag novali upprepar saker som Habina skrivit precis tidigare. (ang snurrfian och bsf). De kan vara onda ihop eller så är det en god novali som tycker att Habina är vettig. Eller så tänker de likadant.

Nej jag trodde man var tvungen att klistra in dom en o en? Kanske är DET som är felet? Man kan gå till alla citat man vill ta med o klicka på citera o SEN när man är klar så trycker man på knappen?

Tror inte du ska lägga in så många aspekter om att jag skulle vara smart nog eller rutinerad nog för att kunna fundera hit o dit! @Artline Jag är precis i början av att vara lektant så ta mina teorier o inlägg för det dom är, hugskott hit o dit! :D

Nej jag trodde man var tvungen att klistra in dom en o en? Kanske är DET som är felet? Man kan gå till alla citat man vill ta med o klicka på citera o SEN när man är klar så trycker man på knappen?
man kan samla massor på hög sas:) och därefter ta bort de man inte vill ha med om de inte är relevanta

Ja, du trycker på "citat+" knapparna på de inlägg du vill citera.
Går till textredigeraren
klickar på "lägg till multicitat"
får upp en ruta som du trycker "citera dessa inlägg"
Då ska det fungera.

Det ska gå att ta en och en också, jag la in Q's inlägg medan jag skrev detta, bara för att testa.
man kan samla massor på hög sas:) och därefter ta bort de man inte vill ha med om de inte är relevanta

Ja, du trycker på "citat+" knapparna på de inlägg du vill citera.
Går till textredigeraren
klickar på "lägg till multicitat"
får upp en ruta som du trycker "citera dessa inlägg"
Då ska det fungera.

Det ska gå att ta en och en också, jag la in Q's inlägg medan jag skrev detta, bara för att testa.
hm det har jag aldrig lyckats med? att när jag väl valt att lägga till de jag sparat i multicitat så kan jag inte lägga till flera multicitat?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka