Meanwhile in London *ulvlek*

Hmm. Jag tycker att det känns lite sisådär att få en röst för att man varit bortrest och inte varit med i leken. Jag har ju bett om ursäkt och även sagt till LL att hon får ersätta mig om hon vill eftersom jag ju faktiskt missat en hel dl och varit inaktiv. Det har ju liksom inget med min roll att göra, eftersom jag inte hade internet så visste jag ju inte vem jag skulle spela heller.
Jag vet inte om du är en ond som gör det lätt för sig eller om du spelar så bara för att du är hyffsat ny, men det känns iaf inget vidare tycker jag.

puffar upp denna
DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline
18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Mirtai: 2
Artline: 1
bollen__: 1

och knuffar på
@bollen__
@Mirtai
@Hjartagna
@Artline
@Snurrfian
för att undvika samma som hände igår, dvs flera missade att rösta!( av olika anledningar)
dl idag 21.30

Tack Q! Ska läsa lite mera och fundera vidare. Är iaf inne och vid datorn :D

Hmm. Jag tycker att det känns lite sisådär att få en röst för att man varit bortrest och inte varit med i leken. Jag har ju bett om ursäkt och även sagt till LL att hon får ersätta mig om hon vill eftersom jag ju faktiskt missat en hel dl och varit inaktiv. Det har ju liksom inget med min roll att göra, eftersom jag inte hade internet så visste jag ju inte vem jag skulle spela heller.
Jag vet inte om du är en ond som gör det lätt för sig eller om du spelar så bara för att du är hyffsat ny, men det känns iaf inget vidare tycker jag.
antar att det var till @Novali01?

Jag vet inte vem jag ska rösta på. Spåraren borde ha fått reda på en ulv även om hon måste rösta på någon annan idag.

Gah! Det känns som DL 1 igen (nästan i alla fall)... Lägger in en färglagd röstlista för att se vad det kan tänkas ge:
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina
21:59 Artline röstar på Snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Habina

Funderar kring den "normala" ledarvargstaktiken, följa den första ulven som röstar.
Det skulle i så fall enligt listan kunna vara Novali som följer Habina. För Q följde fio som vi vet är god.
Detta gör att jag undrar varför fio käkades? Bara som lätt käk, eller för att försöka få just Novali att verka vara ledarvarg (och Habina ulv)?
Eller så följde inte ledarvargen. Eller så missade den att rösta...

Ett annat scenario:
Novali lägger första andrarösten - för att få igång leken eller för att hon (som ond) tror sig rösta på en god?
Q lägger en andraröst i sent läge, och puttar upp Habina och hjartagna till lottning. Försök att rädda hjärtagna?varför? fio var tvilling, så q försökte inte rädda sin tvilling. Försökte hon rädda en ulvkollega kanske?

Snurrfians motivering till sin röst på fio är typisk förstadag. Säger eg inget om hennes roll hon kan vara god som prickar fel, eller ond som vet att fio troligtvis är god (möjligen ledarvarg).
Jag läste iofs inte jättenoga inatt och har inte kommit så långt än, men visste Novali att det var en andraröst hon la? Eftersom hon och habinas röster kom på samma klockslag menar jag, så är det väl inte säkert att hon visste att det var en andraröst? Jag vet iofs inte om det gör någon skillnad..

Novali röstade på mig igår med en andraröst och teorin om att jag var ledarvarg för att jag var med i diskussionen om den rollen och först blandade ihop hur LL först beskrev rollen med hur den brukade vara som sedan visade Sig vara hur LL faktiskt tänkt sig rollen men skrivit fel.

Idag röstade Novali01 på bollen__ för att bollen inte varit med och drivit leken framåt utan glidit under radarn. Trots att Bollen förklarat att hon varit bortrest och inte sett leken.

Hjartagna röstar på Novali01

Eftersom jag tror att hon är en ulv som röstar efter enkla teorier för att inte trassla in sig.

Jag läste iofs inte jättenoga inatt och har inte kommit så långt än, men visste Novali att det var en andraröst hon la? Eftersom hon och habinas röster kom på samma klockslag menar jag, så är det väl inte säkert att hon visste att det var en andraröst? Jag vet iofs inte om det gör någon skillnad..
Det har du rätt i. Tittade inte så noga på klockslagen där...

Hmm...

Svårt att gå på röststatistiken nu. Det enda vi vet är att Snurrfian röstade på goda fio - alltså är hon inte tvilling, gissar jag.

fio röstade på Habina, alltså är inte heller hon tvilling, gissar jag.

Jag tror inte att tvillingarna vågar rösta på varandra.

Frågan är var detta sätter Snurrfian och Habina? Just nu har jag ingen aning.

Det här tycker jag är en bra sammanställning även om den egentligen inte klargör så mycket.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka