Meanwhile in London *ulvlek*

Och röstar på varandra??
Nja.

Det är, baserat på röstningen, kanke troligare att snurrfian är ond som visste/trodde fio var god än att fio listat ut att du är ond...

Jag går in på min profilsida, där finns fyra flikar - "senaste aktivitet - inlägg - information - bilder".
Klicka på inlägg
Scrolla ner, så finns alternativen "hitta allt material..." och "hitta alla trådar av..." :)
(edit här är länk till dina trådar ;) http://www.bukefalos.com/search/1829112/)

Åh! :bow: Det var länken "min profilsida" som jag omöjligt kunde hitta. Tack!

Har försökt läsa ikapp för när jag kikade in inatt så kände jag mig väldigt förvirrad. Jag känner mig inte mindre förvirrad nu.
Vad hände vid lynchen egentligen? Ingen åkte. Men finns det någon roll som kan påverka så ingen åker? De var väl ganska vanliga roller med, ingen som har en sån funktion av vad man kan läsa sig till? Känns väl troligare som ni skriver att LL stoppat lycnhen isåfall.

Vi vet precis lika mycket som du bollen__ Visst känns det skoj att vara förvirrad? ;)

:rage: 4 sekunder att vänta.

Har försökt läsa ikapp för när jag kikade in inatt så kände jag mig väldigt förvirrad. Jag känner mig inte mindre förvirrad nu.
Vad hände vid lynchen egentligen? Ingen åkte. Men finns det någon roll som kan påverka så ingen åker? De var väl ganska vanliga roller med, ingen som har en sån funktion av vad man kan läsa sig till? Känns väl troligare som ni skriver att LL stoppat lycnhen isåfall.

Efter vad jag kan klura ut så finns det flera scenarion mer eller mindre troliga
  • LL stoppade lynchen
  • En roll har i hemlighet fått kraft att stoppa lynchen
  • Bagaren kan stoppa en lynch på sig själv
  • Ängeln kan skydda sig själv från Lynchning
  • ??? Nu tog idéerna slut

Ok. Jag har försökt att läsa igenom leken igen och jag har tittat på röstningen. Men jag blir inte så mycket klokare. Tycker att det @Blacksmithfarm skriver i #197 är en bra sammanfattning. Jag vill gärna ha blacksmithfarm på goda sidan baserat på det, men samtidigt är det någonting en ulv också kan komma fram till.

Men kanske vågar jag mig på att sätta snurrfian liiite mer åt onda hållet, eftersom hon röstade på en god fio. I och för sig så brukar goda vara duktiga att rösta på varandra, så jag vet att det är en extremt tunn teori.

@Novali01 pratar om en sammansvärjning mot fio kan du förtydliga vad du menar? För jag hänger inte alls med. *kokosbollshjärna idag*

Tja det var så enkelt som att fio skrev så här:
Haha.. Ingen idé att jag ens är med i detta längre. Är ju aldrig med mer än en dag.

Bye bye

Förutsätter då att det hänt henne flera ggr och tänkte att kanske ulvarna har gjort det till en grej att kasta ut henne först. Låter ju så på henne iaf.

Jaha, nähä. Om man skulle ta och rösta då.

Ingen verkar ha gjort några direkta missar idag. (nej, jag tror inte att fio är ledarvarg och dubbelbluffar genom att "svara" Habina - vet inte om Habina själv tror det ??)

Men det jag trots allt fastnar för är att @Mirtai tar upp tankar om Snurrfian som ledarvarg - skulle Snurrfian som ledarvarg verkligen vara så aktiv i diskussionen?? Nej, jag tror inte det. Jag är inte alls säker på att detta gör Mirtai ond (eller Snurrfian god), men jag har inte hittat något bättre att gå på. Därför:

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Jag vet att det är första lynchen och att det typ är omöjligt att hitta vettiga teorier men det känns ändå lite trist när du väljer att rösta på mig utifrån ett skämt

Jag tänker att snurrfian borde vara ond då hon röstade på fio, kanske ledarvarg som vi varit inne på förut? Eller var det bara ett misstag från hennes sida, det var ju ändå första DL o då finns ju inget att hänga upp sin teori på egentligen.
BSF teoriar som en god i mina ögon men det kan ju också vara en dimridå som ulv?
Habina blev anklagad av fio för att sitta i lyan men fanns det egentligen någon som helst grund i den teorin?
Bollen kommer in sent, skriver egentligen ingenting än förutom att hon är förvirrad, tja vem är inte det???:o Är det ett sätt att dölja sin onda roll? Vi var ju inne på att det kunde vara så att det bara var goda inne igår o därav stoppad lynch. Tål att tänkas på ett varv till.
Snurrfian har jag fortfarande åt det onda hållet pga hennes uttalande i början på leken. Tror att det var ett misstag från hennes sida.
Övriga i leken får jag fundera ett varv till på.

@Novali01 Jaha, du menade så... Men vilka som är ulvar skiftar ju från lek till lek, så jag tror snarare att fio rök för att hon antingen var någonting på spåren eller inte misstänkt men inte heller skyddad = lätt käk. Ofta vill ju ulvarna käka någon "lättsam" första natten, för att verkligen lyckas med käket.

Trist oavsett @fio om det är någon tröst så åkte jag ut först typ mina fem första lekar, tills jag lärde mig vad jag inte skulle skriva för att bli så misstänkt. :rofl:

Snurrfian har jag fortfarande åt det onda hållet pga hennes uttalande i början på leken. Tror att det var ett misstag från hennes sida.
Vilket uttalande? :confused:

Angående min röst på Fio så tyckte åtminstone jag att det var rätt uppenbart att jag fiskade efter ett halmstrå för att hitta någon att rösta på överhuvudtaget...

Jag tänker att snurrfian borde vara ond då hon röstade på fio, kanske ledarvarg som vi varit inne på förut? Eller var det bara ett misstag från hennes sida, det var ju ändå första DL o då finns ju inget att hänga upp sin teori på egentligen.
BSF teoriar som en god i mina ögon men det kan ju också vara en dimridå som ulv?
Habina blev anklagad av fio för att sitta i lyan men fanns det egentligen någon som helst grund i den teorin?
Bollen kommer in sent, skriver egentligen ingenting än förutom att hon är förvirrad, tja vem är inte det???:o Är det ett sätt att dölja sin onda roll? Vi var ju inne på att det kunde vara så att det bara var goda inne igår o därav stoppad lynch. Tål att tänkas på ett varv till.
Övriga i leken får jag fundera ett varv till på.

Nja, fio misstänkte att jag var ledarvargen som efter lynchen hamnat i lyan, inte att jag var i lyan från början. Inte för att jag tror det gör någon större skillnad rent misstankemässigt. ;)

Jag funderar precis som fler andra över hur Fio kunde vara så tvärsäker på att Habina är ond? Någon info kan hon väl inte haft vad jag kan läsa mig till?

Nu var ju Fio god vilket gör att jag tycker det kan vara värt att klura ett varv till runt det.

Jag funderar precis som fler andra över hur Fio kunde vara så tvärsäker på att Habina är ond? Någon info kan hon väl inte haft vad jag kan läsa mig till?

Nu var ju Fio god vilket gör att jag tycker det kan vara värt att klura ett varv till runt det.
Jag fick uppfattningen att Fio trodde att det var ledarvargen som lynchats men ingen ulv dött och det var därför antingen jag eller Habina var ledarvarg. Vad jag tror är att Fio hakade upp sig på att LL skrev om att
Mimmy blev så arg att hon drog till närmsta pub för en Guinness
och att Mimmy är namnet på Ledarvargen i LLs lista över vilka roller som finns.

Jag är inte alls övertygad om att det är så som var fallet eftersom jag tolkar LLs ändring av hur Ledarvargen fungerar att den dör om den lynchas men tas upp i lyan om den blir käk och att en annan ulv dör om ledarvargen tas upp i lyan.

@Novali01 Jaha, du menade så... Men vilka som är ulvar skiftar ju från lek till lek, så jag tror snarare att fio rök för att hon antingen var någonting på spåren eller inte misstänkt men inte heller skyddad = lätt käk. Ofta vill ju ulvarna käka någon "lättsam" första natten, för att verkligen lyckas med käket.

Trist oavsett @fio om det är någon tröst så åkte jag ut först typ mina fem första lekar, tills jag lärde mig vad jag inte skulle skriva för att bli så misstänkt. :rofl:

Näää det är fan ingen tröst :p ALLA jäkla ulvjäklar är elaka :sneaky:

Jag fick uppfattningen att Fio trodde att det var ledarvargen som lynchats men ingen ulv dött och det var därför antingen jag eller Habina var ledarvarg. Vad jag tror är att Fio hakade upp sig på att LL skrev om att och att Mimmy är namnet på Ledarvargen i LLs lista över vilka roller som finns.

Jag är inte alls övertygad om att det är så som var fallet eftersom jag tolkar LLs ändring av hur Ledarvargen fungerar att den dör om den lynchas men tas upp i lyan om den blir käk och att en annan ulv dör om ledarvargen tas upp i lyan.
Det fetade: Det tror jag med, men samtidigt förstår jag att fio reagerar på uppdateringen, om man läser nästa mening också:
Mimmy blev så arg att hon drog till närmsta pub för en Guinness.
Där satt hon med de andra Bad Batz Marus och smidde nya planer hur de skulle utplåna familjen.
Jag förstår inte själv riktigt vad som hände vid lynchen. Det kan vara så att LL valde att stoppa den helt, det kan vara en dold funktion av någon roll, så det skulle kanske kunna vara så att ledarvargen blev omvandlad utan att kicka ut någon? Om vi säger att vi har 3 onda till att börja med (kan vara 4 också) så kan det vara så att LL tyckte att det blev för stor skiftning i balansen direkt??
Samtidigt bekräftade LL att ledarvargen dör som vanligt vid lynchning... Där faller min teori. Är det bara tema ändå?

Det å andra sidan borde betyda att en god roll var inblandad i lynchstoppet? (om det inte var LL som stoppade pga att så många missade röstning)

Det fetade: Det tror jag med, men samtidigt förstår jag att fio reagerar på uppdateringen, om man läser nästa mening också:

Jag förstår inte själv riktigt vad som hände vid lynchen. Det kan vara så att LL valde att stoppa den helt, det kan vara en dold funktion av någon roll, så det skulle kanske kunna vara så att ledarvargen blev omvandlad utan att kicka ut någon? Om vi säger att vi har 3 onda till att börja med (kan vara 4 också) så kan det vara så att LL tyckte att det blev för stor skiftning i balansen direkt??
Samtidigt bekräftade LL att ledarvargen dör som vanligt vid lynchning... Där faller min teori. Är det bara tema ändå?

Det å andra sidan borde betyda att en god roll var inblandad i lynchstoppet? (om det inte var LL som stoppade pga att så många missade röstning)

Om LL stoppade lynchen pga för många missade så borde hon ju kunnat skriva ut det utan att det påverkade balansen eller leken i övrigt något vidare.

Blir jag tydligare så blir det inte bra :)
Mimmy lyckades inte få Daniel.
Ni får klura ut hur/varför :p
Det här inlägget får mig att tro att något mer ligger bakom.

Om LL stoppade lynchen pga för många missade så borde hon ju kunnat skriva ut det utan att det påverkade balansen eller leken i övrigt något vidare.

Det här inlägget får mig att tro att något mer ligger bakom.
Det har du rätt i. Det talar för en god roll som lagt sig i, tror jag baserat på mina tankar i förra inlägget.

Gah! Det känns som DL 1 igen (nästan i alla fall)... Lägger in en färglagd röstlista för att se vad det kan tänkas ge:
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina
21:59 Artline röstar på Snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Habina

Funderar kring den "normala" ledarvargstaktiken, följa den första ulven som röstar.
Det skulle i så fall enligt listan kunna vara Novali som följer Habina. För Q följde fio som vi vet är god.
Detta gör att jag undrar varför fio käkades? Bara som lätt käk, eller för att försöka få just Novali att verka vara ledarvarg (och Habina ulv)?
Eller så följde inte ledarvargen. Eller så missade den att rösta...

Ett annat scenario:
Novali lägger första andrarösten - för att få igång leken eller för att hon (som ond) tror sig rösta på en god?
Q lägger en andraröst i sent läge, och puttar upp Habina och hjartagna till lottning. Försök att rädda hjärtagna?varför? fio var tvilling, så q försökte inte rädda sin tvilling. Försökte hon rädda en ulvkollega kanske?

Snurrfians motivering till sin röst på fio är typisk förstadag. Säger eg inget om hennes roll hon kan vara god som prickar fel, eller ond som vet att fio troligtvis är god (möjligen ledarvarg).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka