Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja jag har läst rollistan framlänges och baklänges och hittar då ingen Daniel?Först får jag klura ut hur den där Daniel ens kom med i bilden??
jag grunnar på om bagaren kan ha en annan funktion i denna leken än man kan tro?
Mamma Mary White (bagaren) när hon blir uppäten orkar inte ulvarna äta nästa natt, dvs ingen dör.
kanske är det menat att denna funktionen träder in även vid lynch?
Daniel är lojal pojkvän men han vet att han är sexig. Därför har han valt att hålla sig i bakrunden
Så det är därför ni inte förstår vem han är.
försöker febrilt hitta någon förklaring till den uteblivna lynchen, den känns som någon roll har andra möjligheter än den normalt brukar ha för att lynchen just inte blev en lynch.Varför skulle den göra det? Finns ju inget som tyder på det.
Jag var mest orolig att det hänt dig något under ridlektionen, inte kul att hästen trampat sig, men skönt att det inte var du som råkat illa ut.Förlåt att jag missade att rösta!!
Tänkte jag skulle hinna efter jag ridit men så hade hästkraken trampat sig så jag var tvungen att ha sårvård och så vips var klockan efter 22. Förlåt!!!
Jag var mest orolig att det hänt dig något under ridlektionen, inte kul att hästen trampat sig, men skönt att det inte var du som råkat illa ut.
Hallå!
Jag har ganska nyligt kommit hem efter en helg på Orsa camping med vovven på rasspecial
.
Jag är här
Har lite ångest inför temat med tanke på att Hello Kitty varit otroligt hysteriskt populärt bland barnen här hemma. Inte en endaste ägodel fick under en period vara utan Hello Kitty. Kläder, tandborstar, hårborstar, you name it
Hjartagna funderar en del över ledarvargen och de scenarior som finns runt dennes död.
Q funderar över vinstvillkoren. Vad händer om ledarvargen är ensam kvar?
Snurrfian skriver lite om ledarvargen hon också. Om jag inte kommer ihåg fel var hon den första som gjorde det. Enligt teorier i tidigare lekar kanske det gör henne till ledarvarg?
Fio svarar att hon är här när Habina försöker få de onda att räcka upp handen
Artline har hittat hit, inte mycket som går att läsa ut av det inlägget
Ja det verkar ju smart av mig om jag nu skulle vara ledarvarg Verkligen peka ut hur man får ut två ulvar i ett slag! Jag tror du får leta vidare!
Så är lite fundersam på om Mirtai och Snurrfian signalerar till varandra såsom en ulv och en ledarvarg kan göra att de hittat varandra, det är jag.Därav
Jag är inte heller klokare idag än igår över vad som hände vid lynchen ( eller snarare inte hände vid lynchen)
Igår kväll kändes alla så goda som var inne och då skrev så jag :
"tänk om de alla är onda och det är därför alla som varit med ikväll känns så goda
very spooky nu"
avseende de tre som missade att rösta igår kväll, Mirtai, bollen__, Hjartagna
Och helt otroligt är det ju inte att iaf en ulv eller ledarvarg döljer sig bland de som inte röstade då de utgör 30% av startfältet
så har tittat lite närmare på dem idag
bollen__ har nu iaf hittat leken, men inget mer så ett oskrivet kort tills vi sett mer av henne
Hjartagna var bra med igår under dagen, men sedan försvann hon? I lynchen var hon ju uppe till lottning igår mot Habina, och det lämnar en del att fundera över iom att ingen lynchades. Hade kontroll på ledarvargens roll innan någon annan,det tom stred mot rollbeskrivningen och hur LL förklarade hur rollen fungerade, tills LL kom på att hon nog gjort fel och förtydligade senare att det var så som Hjartagna hade sagt att rollen fungerade. Funderar över i vilken ordning det är bäst att ta ut ledarvargen, och vilka konsekvenser det får beroende på när den åker.
Mirtai Jag har alltid ett öga på Mirtai
Jag funderar över den där ångesten över Hello Kitty hon uttrycker i sitt första inlägg-kan det vara något en ulv kan tänkas tycka?
Även om jag förstår en förälders matthet över de figurer som barnen fastnar för ( har bara killar så är förskonad från Hello Kitty)
Sedan är hon tidigast med att börja sammanställa det lilla som hänt fram tills dess. Och det är väldigt koncentrerat kring hur alla skrivit/ funderat kring ledarvargen, är det för att hon letar efter den som varandes en ulv? Nu hade det ju disskuterats rätt mycket kring just ledarvargen, men att det är det enda hon noterar kring samtliga hon tar upp i sammanställningen gör mig misstänksam, undantaget är Artline som just bara hittat leken då.
I sin sammanställning reagerade jag mest på hennes kommentar om snurrfian att hon skulle kunna vara ledarvargen pga att hon skrev om den först, och så har det varit enligt teorier i senaste lekarna.
Snurrfian svarar: Med dubbla smileys kring kommentaren "Ja tror du får leta vidare"
Mirtai replikerar
Så är lite fundersam på om Mirtai och Snurrfian signalerar till varandra såsom en ulv och en ledarvarg kan göra att de hittat varandra, det är jag.
Så sammantaget av dessa tre så är det mirtai jag har mest misstänkt för att vara på onda sidan, ffa tycker jag att det känns som hon fiskar efter ledarvargen för att inte käka denna, ( eller lyncha, för det var det som gällde vid denna replikväxling, strax därefter kom LL in och ändrade hur ledarvargens roll fungerade avseende detta)
Så ska spåna om resten i ett annat inlägg innan nattdl ( efter nattdl är det ju inte säkert att jag får chansen sas)
@Habina om du blir tillräckligt full av all guiness du hinkar i dig nu tillsammans med resten av lyan så kanske du snart talar bredvid mun
nej det vore ju inte troligt det håller jag med om, men eftersom det var 3 som missade rösta så utgär de 30% av startfältet så inte alls otroligt att någon av er är ond rent matematiskt?Det jag skrev om @Snurrfian och ledarvargen var ett skämt med tanke på de diskussioner som varit i några tidigare lekar, inte mer än så
Sedan är det väl inte troligt att hela lyan skulle missa att rösta samtidigt?