Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon av er Maxflex-ägare som bytt järn i sadeln? Hur avancerat är det?
Jag har smalt järn i min Bella till min unghäst, nu funderar jag på hur mycket det påverkar sadeln att byta till ett medium eller wide järn och rida ett par gången på min andra häst. Funderar på att rida en (städad och lugn) Hubertusritt med henne och känner inte att barbackapad är bästa valet för detta. Köpa egen sadel till henne är inget alternativ, hon funkar skitbra med padden.
Jag har smalt järn i min Bella till min unghäst, nu funderar jag på hur mycket det påverkar sadeln att byta till ett medium eller wide järn och rida ett par gången på min andra häst. Funderar på att rida en (städad och lugn) Hubertusritt med henne och känner inte att barbackapad är bästa valet för detta. Köpa egen sadel till henne är inget alternativ, hon funkar skitbra med padden.
Låter bara! Vilket järn har du i din?Det är jätteenkelt! Men du behöver insektsnyckel, typ en sån man får med ikeamöblerna. Vänd sadeln upp och ner, lossa första skruvarna, dra bort lädret som sitter fast med kardborre, vik upp bossorna så ser du de andra skruvarna. Lossa, byt järn och sätt ihop igen. Sammanlagt fyra skruvar och tar mindre än tio min att byta.
Jag har anvönd min binomial på två olika hästar och sadeln flexar sig snabbt så den passar. Ena med rak rygg och den andre med svängd, funkar hur bra som helst.
Insexnyckel.Men du behöver insektsnyckel, typ en sån man får med ikeamöblerna.
Wide, men fick rida in sadeln med xw så den skulle sätta sig ordentligtLåter bara! Vilket järn har du i din?
Insexnyckel.
Nej, jag har inte heller testat det. Men det borde inte vara så svårt
Eller hur! Har övertalat mina islandspolare också nu, fast du får ta tätenVi har haft ute min stallkompis flera gånger och ändrat det lite, väldigt lätt att skruva ur och i. Tror inte de är några konstigheter att byta!
Hubertusjakt låter som en bra idé, vi är på
RinkabyHallaröd?
Jag har provridit i en maxflex Valentin!
Och... På det stora hela så kändes det nja.
Jag tyckte den satt lite ostabilt på hästen, ville gärna glida lite åt sidorna.
Jag fick känslan av att skänkeln blev flaxig och ostabil, hade velat ha mer stöd åt vaden. Och min sits blev inte särskilt vacker.
Men hästen gillade den, han gick fint.
Är fortfarande väldigt sugen på en maxflex men isf blir det en hopp!
Jag tänkte Haväng, kanske bådaRinkaby
Är inte den jakten "livsfarlig"...?Rinkaby
Vimsig som tusan och jag är lika arg varje gång jag ridit den, men man behöver inte hoppa och det är ändå ganska lättsamt tempo.Är inte den jakten "livsfarlig"...?