Sv: Matvanor

Om man vill bränna fett istället för muskler vilket man gör om man äter för lite, man kan lätt kompletera någon av måltiderna med en proteindrink(blandas med mjölk el vatten. Mjölk rekomenderas). Dom är billiga och ger ett väldigt gott värde. Lätt att blanda och smidiga att ha med sig vart än man är. Stallet ,skolan jobbet. Mättnadskänslan för protein är inte så bra men kom ihåg att vi skall intaga någon form av näring (helst nyttig :d )var tredje timma under dagen för att inte förbränningen skall stanna upp.
Vill man gå ner i vikt skall man till viss del dra ner på kolhyderaterna förrutom precis efter du har tränat när kroppen skriker efter just kolhyderater. Ät då tex ett par bananer.

Jag vet inte hur sent du går och lägger dig, men jag brukar inte göra så mkt ansträngande saker efter fem och gillar inte att sova på mätt mage. Försöker att äta så mkt efter hur mkt jag rör på mig, eller tvärtom. Det är så jag bantar.

Jag går väl och lägger mig 10 kanske.. vet att man inte ska äta så mycket på kvällen, men eftersom jag bli hungrig var fjärde timma så måste jag äta efter klockan 5:crazy: Men jag äter middag runt 7 och sen brukar jag styrketräna eller konditionsträna efter det (om det inte är massa skolarbete) och sen vid 10 tiden äter jag bara frukt för att få något i magen..

Om man vill bränna fett istället för muskler vilket man gör om man äter för lite, man kan lätt kompletera någon av måltiderna med en proteindrink(blandas med mjölk el vatten. Mjölk rekomenderas). Dom är billiga och ger ett väldigt gott värde. Lätt att blanda och smidiga att ha med sig vart än man är. Stallet ,skolan jobbet. Mättnadskänslan för protein är inte så bra men kom ihåg att vi skall intaga någon form av näring (helst nyttig )var tredje timma under dagen för att inte förbränningen skall stanna upp.
Vill man gå ner i vikt skall man till viss del dra ner på kolhyderaterna förrutom precis efter du har tränat när kroppen skriker efter just kolhyderater. Ät då tex ett par bananer.
Protein drinkar låter gott! & jag antar att det inte är allt för onyttigt heller! ;) Varför är inte mättnadskänslan för protein inte bra?

Man ska äta var fjärde timme kolla vad kroppsbyggare äter. mkt protein,Ägg. Ris ,Fisk ,Kyckling. Sallad , tonfisk räkor.grovft bröd utan smör. Du ska aldrig vänta tills du blir hungrig bara för man äter mer sällan betyder inte det att man går ner i vikt.Nej du ska äta ofta annars äter du för mkt när du är hungrig, Prata med seriösa människor på gymmet. Tyvärr så äter många jockeys fel. Och röker AJABAJA och KAFFE ger MAGSÅR FÅ FASTANDE MAGE. Lycka till.
OM du vill rida amatör löp så räcker det om du väger 54kg max då kan du rida lägsta vikten. Men ofast så rider man runt 60 kg.
Ja de var gamla goda tider det 10 löp 4vinster,2 ritter utan placering Vilken kick de var. Super kul! Jobba på er styrka mest och finishridningen så är vi äg och tränare nöjda. Benstyrka och orka hålla ihop kroppen. Simma är bra för kondisen.
Bra mattips du hade! :D Men är det verkligen så bra att gå "för mycket" på gym, menar att då bygger man mycket muskler & det väger en hel del..eller tänker jag fel?

Har ni ngr bra tips hur man bygger upp benmuskler & ork på bästa sätt?:)

Är det ngn här som är duktig på att sätta upp en matshema? Jag väger för lite enligt min skolskötska + doktorn, är meningen jag skulle prata med en diektist så jag går upp ngr kilo, men om ngn här är bra & känner att den kan får ni jätte gärna komma med tips! :banana:

Bra för att:
Proteiner lagras främst i våra muskler och är därför väldigt viktiga för muskeluppbyggnaden och vår totala hälsa. Även hud, hår, ögon och naglar är uppbyggda av proteiner. Hormoner, enzymer samt immunförsvaret består av proteiner. De röda och vita blodkropparna består även av aminosyror. Överskott av proteiner lagras inte nämnvärt lätt, överskott används till energikälla direkt, eller kan lagras som glykogen om inga glykogendepåer finns och kolhydratintag saknas i kosten. Kan dessutom lagras som fett i en för kroppen ganska kostsam process. Därför ingår protein i vissa viktminskningsprogram då det inte gärna omvandlas till fett. Dessutom är protein mycket mättande.

http://www.halsosidorna.se/Proteiner.htm

Att tänka på:

Protein anses vara det mest mättande näringsämnet med hänsyn till den energi det ger. Fett är annars mest mättande för kroppen, men det ger dubbla energin.

Protein anses bra för viktminskning, det stimulera fettbrännande hormon som glukagon, IGF1 och tillväxthormon.

Vid intag av protein så förbrukas hela 30 % av dess energiinnehåll. Detta beror dels på att proteinerna måste omvandlas till aminosyror och dels på att protein innehåller kväve som måste transporteras bort som kväverik urea, dessa utsöndras sen med urinen.

Protein stimulerar värmeproduktionen (termogenes).

Protein behövs för muskeluppbyggnaden.

Protein anses vara muskelsparande om man minskar energibehovet och går på diet och vill tappa kroppsfett.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 813
Senast: SiZo
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 008
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar