matvägrande hane med löptik hemma

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare skrocken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 886
S

skrocken

Ja, nu har lilla pärlan blivit stor och har sitt första löp. Det har gått bra med den gamle hunden men nu under höglöpet har han matvägrat i några dagar. Hur gör ni? Den gamle är 12 år och jag tycker att han behöver få i sig något. Men allt jag lockar med ratas. Han har ju alltid varit svår att hålla i hull och jag vill inte att han ska bli ännu magrare. Hur många dagar kan dom gå utan mat?

Sv: matvägrande hane med löptik hemma

Inte så kul, men väldigt vanligt.

Däremot så tror jag inte att det är någon fara, det är nog mest mattar och hussar som far illa av matvägrande hundar.

Min egen kör nån sorts anorexi-diet på somrarna när det är varmt, äter knappt överhuvudtaget. Jag skulle faktiskt inte bry mig, ska du göra något åt det hela så måste du ju sära på hundarna.

Det där är väldigt vanligt. Jag har samma problem med mina hundar, hanhunden på 11 år slutar att äta och gnäller hela tiden. Det är nog inte så mycket att göra åt, han äter sen när han behöver det så det är nog inget att vara orolig över.

Känner så väl igen det. Inget att göra åt. Tids nog kommer sätter hungern in.

Okej, jag tar det lugnt! Man är ju bara så rädd om gamlingen! Men det kan väl inte vara så många dagar kvar nu...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 856
Senast: fixi
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 531
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 393
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈