Matte hund

KasperTim

Trådstartare
Min hund är en riktig matte hund. han vill bara vara med mig och följer minsta steg jag tar, han kan vara själv hemma, men när vi är i stallet och han ser mig gå iväg så piper han och piper och piper, även fast han har sällskap istallet av andra människor som han känner.. Hur ska jag få honom att sluta? Går det att få honom att sluta? :bump:

Sv: Matte hund

Vår valp är likadan, en riktigt mattegris.
Vad jag än gör vill ha vara där jag är osv.
För oss fungerade det om t.ex. mina svärföräldrar lekte/gav honom uppmärksamhet/distraherade honom när jag gick,
sedan var jag bara borta ett par minuter. Sedan öka längden, som vid ensamträning fast med andra människor. Förstår du hur jag menar?

Nu sover han borta hos både svärföräldrar och mina föräldrar utan problem, även fast att om han får välja vill han vara med mig :)

Senast ändrad:

Jag har 3 hundar och passar mammas hund så 4 sammanlagt. Alla mina hundar gör så. När jag går så piper dom alla 3. Min äldsta äter oxå väldigt dåligt när jag inte är hemma. Mammas hund älskar alla spelar ingen roll om de är en främling eller inte.

Jag tror också på "ensamträning" fast med människor då. :)

Det kan bli jobbigt både för dig och hunden om den fortsätter att vara så bunden vid dig, och det är ju lätt hänt om en person hanterar hunden mer än andra. Jag skulle satsa på träning: låt familjemedlemmar och goda vänner ta hunden på promenad och göra roliga saker så att de skapar egna relationer med hunden. Det är så mycket smidigare och roligare för hunden om den är trygg och nöjd med flera människor än bara matte. :)

ensamhetsträning fast människoträning verkade ju skitsmart :D varför har jag inte tänkt på det?! :D
Detta ska provas med en gång :D
Ja han är ju med mig hela dagarna så de är inte så konstigt om han vill vara med mig och blir pipig när mamma går ^^
Tack för alla tips :D

Samma här, det faller sig ju naturligt att hunden tyr sig till den som den spenderar mest tid med och får stimulans/kärlek av :)

Hoppas det funkar lika bra för dig som för mig :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 034
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka