Mått/längd mellan bommar/hinder

M

Montéryttare

Finns det någon hemsida med bra tips på längd mellan cavaletti och bommar??

Jag skulle vilja bygga för en nybörjardam(häst på 160) 3 cavaletti för KORT trav, och sen 2 bommar för att öka steget och avsluta med ett skutt hinder...

Vad ska man ha för längt emellan?

Tacksam för tips! :bump:

Sv: Mått/längd mellan bommar/hinder

Finns det någon hemsida med bra tips på längd mellan cavaletti och bommar??

Jag skulle vilja bygga för en nybörjardam(häst på 160) 3 cavaletti för KORT trav, och sen 2 bommar för att öka steget och avsluta med ett skutt hinder...

Vad ska man ha för längt emellan?

Tacksam för tips! :bump:

Det är svårt att säga vilka avstånd som är korta resp. långa för din häst. Men "normalt" travavstånd mellan bommar brukar ligga på ca 120 cm för stor häst. Så testa med det och anpassa efter det, sen beror det ju helt på om din häst har stort eller lite mindre steg och hur mkt kortning resp. längning av steget du vill ha!

Det fick bli 1.40 hon har ett så stort steg...

Det funka, men hon lyfte inte riktigt i bak... Hon glömde att det var 4ben hon hade :D

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 555
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 145
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat