Matlagningasprogram

Enya

Trådstartare
Nu glömde jag inte halva rubriken ;)

Har den senaste tiden sett lite på matlagningsprogram och olika tävlingar. Det började i julas då Gordon Ramsey fixade julmat när jag råkade slå över på den kanalen. Jag blev så fascinerad av hans mat, alltså utseendet och hur lätt det såg ut, helt otroligt kul det såg ut!

Jag brukar säga att jag är dålig på matlagning, men egentligen när jag hade make så var det mycket bättre än nu....

men om till och med jag blir sugen på att testa göra ordentlig mat, hur känner ni som gillar matlagning när ni ser Gordon Ramsey (tex) i köket?

Vilka program ser ni? Gillar ni att laga mat?

Sv: Matlagningasprogram

Jag älskar att laga mat nästan lika mycket som jag älskar Jamie Oliver ;) Jag blir extremt inspirerad av att se bra matlagning, i synnerhet Jamie Olivers program. Speciellt hans 15 minutes-program gillar jag. Jag inspireras av att han lyckas få ihop kompletta och intressanta måltider på så kort tid. Jag är dock omöjlig när det gäller att följa recept, så det blir mest inspiration. Om jag försöker göra något liknande slutar det alltid med att jag ändrar (förbättrar :D) lite i receptet. :)

Det har hänt att jag har fastnat framför nåt matlagnings-klipp på youtube typ 11 på kvällen och sedan ställt mig och försökt lagat något liknande mitt i natten... :o

Just Gordon är kanske inte min favorit, jag sett honom gapa och skrika allt för mycket i alla olika program. Men visst, duktig är han.

Däremot älskar jag att laga mat, vågar påstå att jag är skapligt duktig också.

Tittar gärna på Jamie och Morberg, samt Sveriges mästerkock och ibland Halv åtta hos mig ( börjar bli väl tjatigt efter alla säsonger nu). Matlagningsprogam ger inspiration och ideer :-)

Just Gordon är kanske inte min favorit, jag sett honom gapa och skrika allt för mycket i alla olika program. Men visst, duktig är han.

Däremot älskar jag att laga mat, vågar påstå att jag är skapligt duktig också.

Tittar gärna på Jamie och Morberg, samt Sveriges mästerkock och ibland Halv åtta hos mig ( börjar bli väl tjatigt efter alla säsonger nu). Matlagningsprogam ger inspiration och ideer :-)

Jag hade svårt för Gordon för några år sedan just för att han gapade och svor hela tiden, men nu har jag sett honom i det här med restauranger, något annat också och nu med hans dotter och mot sin dotter är han raka motsatsen till att vara gapig och skrikig! :)

Halv 8 hos mig har jag aldrig gillat, tvärtom, men Sveriges mästerkock har jag fastnat lite för då och då, senast i går. Jag tror det heter så i alla fall, är inte så bra på vad de olika programmen heter.

Jamie är kul också och duktig, men jag tycker att han är lite slarvig jämfört med Gordon!:D

Morberg har jagi nte sett mycket av, men jag tycker han verkar slafsig i sitt sätt när han lagar mat. Men jag har en av hans receptböcker!

Jag tycker att matlagning är tråkigt och det blir inte roligare när barnen är kräsna och inte vill testa en massa recept jag hittar. Så jag känner inte igen känslan av att älska att laga mat, älska Jamie Oliver eller stå mitt i natta framför spisen! :D

Är du bra på dina förbättringar av recepten då? Blir det ätbart? :p

Gordons egna show med hans egen resturang eller när han lagar mat till sin familj är trevligt att titta på. Hellskitchen har jag däremot jäkligt svårt för iochmed gormandet.

Men personligen föredrar jag Nigellas matlagningsprogram.

Jag tycker att matlagning är tråkigt och det blir inte roligare när barnen är kräsna och inte vill testa en massa recept jag hittar. Så jag känner inte igen känslan av att älska att laga mat, älska Jamie Oliver eller stå mitt i natta framför spisen! :D

Är du bra på dina förbättringar av recepten då? Blir det ätbart? :p

Hehe, det brukar bli ätbart :p (men jag ska väl inte sticka under stol med att jag har slängt en del - men efter ett tag så lär man sig åtminstone vilka smaker som ABSOLUT INTE passar ihop ;) )

Jag och mina vänner kör ibland Gordons Cook Along, helkul.
Det enda jag kan klaga på är att jag nog kryddar mer än honom. Jag blir inspirerad, men jag gillar som någon annan Nigella med. Favoriten är dock Valentin som plockar och lagar av vad han hittar, eller Floyd. Jag älskar Floyd. Och de två feta damerna på motorcykel!

Jag är en sucker för matlagningsprogram, framförallt matlagningstävlar och högt över alla andra står Masterchef Australia. :love: Fantastiska programledare, varm och vänlig stämning bland deltagarna, typ 70 avsnitt per säsong och jag bara älskar den! :D

Jag är en sucker för matlagningsprogram, framförallt matlagningstävlar och högt över alla andra står Masterchef Australia. :love: Fantastiska programledare, varm och vänlig stämning bland deltagarna, typ 70 avsnitt per säsong och jag bara älskar den! :D
EXAKT vad jag skulle svara. Älskar det. :love: Inget intrigsökande som det är i svenska eller amerikanska, utan fokuset ligger på maten. Hög nivå på deltagarna också, de är sjukt duktiga. Och många recept som de lagar finns på deras hemsida om man vill försöka sig på det sen, är riktigt roligt att testa lite olika tekniker som man har sett dem göra!

högt över alla andra står Masterchef Australia. :love: Fantastiska programledare, varm och vänlig stämning bland deltagarna, typ 70 avsnitt per säsong och jag bara älskar den! :D

Har du sett mer än en säsong av den? Jag har bara sett den med Alvin, Adam, Callum, Claire, Courtney m fl och den var verkligen fantastisk! Såg den 1,5 gång:o

Håller med om att det är riktigt bra! Men ännu mer gillar jag den engelska versionen med Michel Roux jr. Han får det verkligen att se enkelt ut och jag gillar stämningen i programmet.

Under en period åt jag lunch till Junior master chef Australia. Satan i gatan vilka begåvade barn! Jag blev makalöst imponerad och det tror jag även att programledarna blev.

Igår gjorde de tävlande i Sveriges mästerkock vegetarisk soppa. Kors i taket, tänkte jag!

Men jag håller med dig. Vegetariskt är extremt frånvarande. Det är synd, men det har säkert sina rutiga skäl och randiga orsaker, som att det är förhållandevis okänd mark för programledarna. Exempelvis så beskrev de sopputmaningen i termer av att "… och ni får inte använda några proteiner". Jaha, tänkte jag, och vad är svamp (det blev många svampsoppor) uppbyggt av då?

Jag har så att säga sett avsnitten på ett sätt som kanske inte är riktigt lagligt :o

Har du kollat hemsidan? Kanske kan du åtminstone se senaste säsongen? (Jag är på jobbet och är lite begränsad i vad jag kan se för saker men jag ser åtminstone att det ligger några avsnitt på startsidan. Om det är hela avsnitt och om de går att se utanför Australien kan jag tyvärr inte undersöka.)

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Hej allhopa! Jag är en tonåring som för några år sedan upptäckte ridningen och fastnade direkt. Började på ridskola och gick sedan över...
Svar
19
· Visningar
2 137
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 116
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar