Matförgiftad och amma

Diana

Trådstartare
Jag har blivit matförgiftad, tror jag. Det började igår när jag vaknade. Jag lyckades få i mig en kopp te, pyttelite yoghurt och lite bebisgröt igår. Idag är det inte bättre tyvärr, jag har fått i mig vatten och ett glas proviva.

Det jag funderar på är hur det här påverkar amningen? Kommer mjölken sina om jag inte får i mig mat snart?

Sv: Matförgiftad och amma

Det tror jag inte. Kroppen ser först till att det finns mjölk, om det blir något över får du det. Jag tror nog kroppen tar av eventuella resverver för att producera mjölk, om du inte får i dig något alls. Matförgiftning brukar ju gå över ganska snabbt så mjölken lär ju inte ta slut helt, kanske produktionen går ner lite, men den kommer ju ifatt så fort du får behålla maten igen.

Sv: Matförgiftad och amma

Får du vätskebrist kan mjölkproduktionen gå ned, men då behöver den hålla i sig lite längre. Satsa på vätska först och främst, den är viktigast för dig och för mjölkproduktionen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Har en hund med möjlig tonsillinflammation, han dricker enorma mängder vatten, antagligen för att det lenar i svalget. Har fått...
Svar
10
· Visningar
2 425
Senast: Steffe
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 261
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 241
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar