Matchningsångest!

Kallebus

Trådstartare
Idag råkade jag spontanshoppa ett par fantastiskt snygga ridstövlar :love: men dom är bruna och all annan utrustning jag har är svart. Schabrak har jag i en massa galna färger iaf.
Hur fasiken ska jag komma undan med detta?
I min hjärna ska man inte blanda brunt och svart. Snälla, övertyga mig om att jag har fel ;)

Idag råkade jag spontanshoppa ett par fantastiskt snygga ridstövlar :love: men dom är bruna och all annan utrustning jag har är svart. Schabrak har jag i en massa galna färger iaf.
I min hjärna ska man inte blanda brunt och svart. Snälla, övertyga mig om att jag har fel ;)

Visserligen inte stövlar vs. övrigt läder men...
Jag har t.om. tävlat dressyr i svart sadel - svarta stövlar - mörkbruna tyglar - new tan (ljusbrunt) träns ;)
Så visst går det, om man bara vill ;)

Men bruna stövlar har man ju hemma som träningsstövlar, allt annat kan ju fortfarande vara svart. Man behöver inte matcha bruna stövlar alls tycker jag, har ett par rödbruna och inget annat i den färgen, det är jättefint! Ska du tävla i dem är det snyggast att ha mörkblå eller brun kavaj +hjälm till, men du kan fortfarande ha svart sadel och träns!

Jag har aldrig haft så lyxiga stövlar förr så dom måste vara tävlingsstövlar annars får jag ångest över hur dyra dom var.
Har inte tänkt byta färg till hästen (då blir jag helt ruinerad) även om ett dyonträns står på önskelistan.
Funderar mest på om bytet innebär att jag måste ha ny kavaj och hjälm också?! Det blir en dyr säsong det här :angel: och utbudet av brun ryttarutrustning var i övrigt väldigt tunt. Var hittar man snygga bruna kavajer?

Kan man ha bruna stövlar, vita byxor, grå kavaj och svart hjälm? Eller är det bättre med svart kavaj då?

Jag tycker ju att ska du ha dem som tävlingsstövlar så kör på allt annat i svart, Det har jag faktiskt tävlat i, ska se om jag kan gräva fram den bilden...

tumblr_nt8cwz515B1rrws4ko1_1280.jpg

Ja du, nu har du satt dig i en riktig knipa :nailbiting: Jag är också matchningsnörd och stör mig på sådant. Skulle aldrig kunna ha svart sadel och brunt träns t ex, i alla fall inte på tävling. Men jag tycker att du inte behöver matcha med hästen. Svart utrustning till hästen sedan är den klar eftersom det är klassiskt. Möjligen ett vitt schabrak med brun kant. Matcha till dig själv och dina stövlar. Jag tycker visst att du kan ha en brun kavaj till dina bruna stövlar men då krävs också brun hjälm. Så det är bara att jobba extra och investera :D Tänk så snygg du blir!

Jag har aldrig haft så lyxiga stövlar förr så dom måste vara tävlingsstövlar annars får jag ångest över hur dyra dom var.
Har inte tänkt byta färg till hästen (då blir jag helt ruinerad) även om ett dyonträns står på önskelistan.
Funderar mest på om bytet innebär att jag måste ha ny kavaj och hjälm också?! Det blir en dyr säsong det här :angel: och utbudet av brun ryttarutrustning var i övrigt väldigt tunt. Var hittar man snygga bruna kavajer?

Kan man ha bruna stövlar, vita byxor, grå kavaj och svart hjälm? Eller är det bättre med svart kavaj då?
Jag hade satsat på en brun hjälm. Snyggt med den grå kavajen till bruna stövlar och brun hjälm. Personligen tycker jag nog att det skulle bli lite för brunt om kavajen också var brun. :)

Säger som @Billy - matchar "hästen med hästen" så matchar du dig, dvs att du har stövlar i annan färg än hästens läder spelar ingen roll, kan snarare tycke det ser lite väl matchigt ut om allt är brunt, till skillnad mot om allt är svart.

En brun kavaj tycker jag man kan ha, beror mest på "hur" brun. Min är en gråbrun variant i själva "kroppen" och slagen och kavajfickorna har en brun ton som matchar stövlarna. JAG tycker inte att det ser rörigt ut i alla fall :D Och som tidigare föreslaget, någon mindre brun detalj på schabrak binder ihop häst och ryttare snyggt!

Jag är lite så att ska allt vara brunt måste allt vara EXAKT SAMMA brun, och det är det nästan aldrig, tycker att det alltid blir en nyans brun på varje grej och det är bland det fulaste som finns...

Säger som @Billy - matchar "hästen med hästen" så matchar du dig, dvs att du har stövlar i annan färg än hästens läder spelar ingen roll, kan snarare tycke det ser lite väl matchigt ut om allt är brunt, till skillnad mot om allt är svart.

En brun kavaj tycker jag man kan ha, beror mest på "hur" brun. Min är en gråbrun variant i själva "kroppen" och slagen och kavajfickorna har en brun ton som matchar stövlarna. JAG tycker inte att det ser rörigt ut i alla fall :D Och som tidigare föreslaget, någon mindre brun detalj på schabrak binder ihop häst och ryttare snyggt!
Jag håller med att det kan vara svårt att få "rätt" brunhet på kavajen. Eftersom kavajen är så "stor" och i ögonfallande tycker jag att den ska vara mörkare än stövlarna. Alternativt är att ha bruna detaljer som några har föreslagit.

Stövlarna är tvåfärgade bruna så jag har lite fördel där. Jag tycker också att det är svårt med brunt eftersom det finns så många nyanser. Svart är ju svart.

Du kanske kan ha bruna handskar om du vill ha något mer som tar upp färgen :) tycker det är jättefint att blanda!

Stövlarna är tvåfärgade bruna så jag har lite fördel där. Jag tycker också att det är svårt med brunt eftersom det finns så många nyanser. Svart är ju svart.
Jag har tvåfärgade bruna stövlar och en lila/vinröd/hallonfärgad kavaj, svår färg att beskriva. Jag tycker i alla fall att det är vrålsnyggt med bruna stövlar och färg på kavajen (typ kornblått är fint också :p) medan helbrunt är tråkigt.

Den bruna hästen har svart utrustning eftersom det är så snyggt med hans svarta man.

Vilken färg har stövlarna? Mörkbruna, mellanbruna, rödbruna, cognac, london, vinröd? Hopp eller dressyr?

Bruna stövlar, grå/blå kavaj och brun hjälm funkar tycker jag. Matcha med vitt schabrak med brun/blå eller brun/grå passpoal och/eller kantband to tie it all together.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 466
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: miumiu
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat