Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nä? Köper alltid 400g förpackningar finns i de flest ostar som tex Gouda, Maasdamer, Butterkäse, Emmentaler, Tillsiter osv. De brukar alla kosta runt 2 Euro.]
Jag köper inga jättemängder av ost ändå. Men en normal förpackning kan ligga på 140 gram och det är lagom för en vecka.
Mat är väldigt mycket billigare i Tyskland vs Sverige. Alltså jag handlar rätt slösaktigt och kommer sällan över 300 Euro på mat till mig i månaden.Jag tror faktiskt att maten generellt är billigare i Tyskland. Men det måste jag nog googla.
Vad har de den till istället då?Visst finns det! Till och med I South Carolina fanns det, men det ar fa Amerikaner som anvander dem for att skara ost med.
Köpte en ost som är litelagradMen nä? Köper alltid 400g förpackningar finns i de flest ostar som tex Gouda, Maasdamer, Butterkäse, Emmentaler, Tillsiter osv. De brukar alla kosta runt 2 Euro.
Leerdammer caractere kostade så. Finns inte i 400 grams paket på min Lidl.Men nä? Köper alltid 400g förpackningar finns i de flest ostar som tex Gouda, Maasdamer, Butterkäse, Emmentaler, Tillsiter osv. De brukar alla kosta runt 2 Euro.
Som att @hastflicka redan har svarat, så är det i sådana fall väldigt få som använder sådana osthyvlar som vi har. Jag minns inte att jag såg någon som gjorde det när vi bodde där, men vi flyttade till Sverige 2002 så saker och ting kan ju ha ändrats sedan dess.Ja, det finns osthyvlar bland övriga köksredskap på Target i Californien tex. Norsk uppfinning, finns över stora delar av världen.
Jag misstänker att @hastflicka menar att den inte säljer.Vad har de den till istället då?
Vad har de den till istället då?
Jag misstänker att @hastflicka menar att den inte säljer.
Min man skär helst ost med kniv, vilket jag kan störa ihjäl mig på. Osten går åt SÅ snabbt.....
Kanske måste man ha lärt sig från barnsben?? Tycker att min man är hopplös med osthyveln. Han lyckas massakrera hela osten.... Jag tror att han lägger för hårt tryck på osthyveln.....Jag har nog sett osthyvlar anvandas till det mesta ... men oftast att skala gronsaker, gurkor, morotter, och liknande. Jag har ocksa undervisat en mangd Amerikaner i HUR man egentligen ska anvanda en osthyvel och de alla stupar pa att man maste halla emot mot osten nar man skar.
Jag äter nog för mycket mat. Det är väl orsaken till min övervikt.
Men skalar man frukt och grönsaker behöver man inte hålla emot?Jag har nog sett osthyvlar anvandas till det mesta ... men oftast att skala gronsaker, gurkor, morotter, och liknande. Jag har ocksa undervisat en mangd Amerikaner i HUR man egentligen ska anvanda en osthyvel och de alla stupar pa att man maste halla emot mot osten nar man skar.
TS bor i Tyskland. Där är maten överlag billigare än här med.Fast det låter rätt orimligt att du skulle ha över 3000kr i matbudget och handla på ldle och bara handlat kött en gång?. Dera nötgrytbitar kostar just nu 100kr kilot? Hur dyra kan bär vara? Köp frysta bär istället?
Imponerande! Vi lägger lätt 8000 eller mer per månad. Då äter jag inte ens mycket.Inte för att försöka skryta, men jag kommer aldrig upp i konsumentverkets siffror. Köper oftast säsongsvaror dvs rotfrukter på hösten, bladgrönsaker och annat grönt på sommaren. Finns det något erbjudande så köper jag det och hittar på något gott av det.