Mat/godis/läsk/glass vi saknar

:love:
Sura boxhandskar - gula hårda godisar med surt pulver i. Fanns på den tiden man köpte "en sån och två såna" i lördagsgodispåsen.

Saknar också ett hårt, lite salt bröd som kan ha hetat frasbröd eller liknade. Storlek som knäckebröd, bruna och smulade lätt.
Menar du såna små droppformade? (Krokodiltårar)
Isf finns de, och massa andra nostalgigodisar, på en jättebra godisaffär "godisbolaget".
 
Åhhh vad jag saknar "Drakeld"
De där goa hårda salmiakkaramellerna som man sög på tills den underbara lakrisgeggan kom ur dom:love:
Saknar också boxhandskarna med pulver i och Gameldags Nickel.
 
  • Splitisar! Man köpte dom i glassbilen, vaniljpinnar med isöverdrag i olika fruktsmaker. Blåbär var min favorit, men alla smakerna var goda.
  • Vienetta glasstårta mint. Jag älskar mintglass men det finns knappt, carte d'or hade men har också slutat nu verkar det som :(
  • Star Wars-glass. Vaniljpinnar med saltlakritsöverdrag. Brutalt goda, försvann för något år sedan. Sorgen tynger mig och saknaden är stor.
 
Yoghurten Kung Kokos, tror den kom från Yoggi.
Marabou kokos.
Estrellas Spring onion and cheese-chips.
Arla Mu-dryck med jordgubbs- och banansmak.

Åh, Kung kokos! Jag saknar så innerligt! Letar ständigt efter yoghurt med kokossmak, men det går inte så bra. Ica hade en för några år sedan, men den var bara tillfälligt på besök. Sen finns det förvisso några andra, men av den fetare och onyttigare typen.
 
Åhhh Vira blåtira kom jag ihåg nu också. Blå dricka som smakade jättegott och hade ett litet troll/monster på sig. Har sett den någon enstaka gång i lite suspekta affärer.
Nuförtiden tror jag den heter Blådåre och säljs av Apotekarnes. Finns på vår ICA kvantum.
 
Ja rubriken talar väl för sig själv. Finns det något ni saknar som utgått ur sortimentet, även om det kanske gått flera år sen det försvann?

Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på Pepsi Max twist. Pepsi max med en gnutta citron. Jag var totalt beroende av denna härliga dryck. Sen försvann ju alla med citron. Cola light fanns ju med lime ett tag men försvann också.

Kommer nog på mer. Är sugen på Pepsi just nu ;)
BlåBand hade för länge sedan en pulversås SötSur sås.
Några droppar tabasco i det och det blev helt perfekt.
 
  • Splitisar! Man köpte dom i glassbilen, vaniljpinnar med isöverdrag i olika fruktsmaker. Blåbär var min favorit, men alla smakerna var goda.
  • Vienetta glasstårta mint. Jag älskar mintglass men det finns knappt, carte d'or hade men har också slutat nu verkar det som :(
  • Star Wars-glass. Vaniljpinnar med saltlakritsöverdrag. Brutalt goda, försvann för något år sedan. Sorgen tynger mig och saknaden är stor.

Lidl har vanilj glasspinnar på lakrits på :). Inte exakt samma men goda är dom!

//Japp jag handlar en del på Lidl :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp