Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Saknar också tuggummina inslagna i papper som man kunde köpa i kiosker för 50 öre styck. Särskilt det som hette nåt i stil med Dinosur, och så var det något med smak av cola som också var jättegott.
 
Ja rubriken talar väl för sig själv. Finns det något ni saknar som utgått ur sortimentet, även om det kanske gått flera år sen det försvann?

Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på Pepsi Max twist. Pepsi max med en gnutta citron. Jag var totalt beroende av denna härliga dryck. Sen försvann ju alla med citron. Cola light fanns ju med lime ett tag men försvann också.

Kommer nog på mer. Är sugen på Pepsi just nu ;)

Ostbågarna jag åt upp igår
 
Sagogryn - att göra sagogrynssoppa på...

Sagogryn finns fortfarande på välsorterade mataffärer, typ Ica Maxi och City Gross. Jag köper och gör kräm på det då och då.

I övrigt saknar jag Marabou Amigo, denna fantastiska skapelse till chokladkaka :love:
Shio Persika minns jag som sagolikt god och har tidigare saknat den väldigt mycket men inte längre.
 
Sura boxhandskar - gula hårda godisar med surt pulver i. Fanns på den tiden man köpte "en sån och två såna" i lördagsgodispåsen.

Saknar också ett hårt, lite salt bröd som kan ha hetat frasbröd eller liknade. Storlek som knäckebröd, bruna och smulade lätt.
 
Cornetto citron, den enda GB-glassen jag älskat :cry:
Ohyes! :love:
Smakade den annorlunda när den hette "Fresh", eller var det precis samma?

Marabou Jordnötsnougat, fanns typ -95. Mycket saknad!
Verkligen! Mina första PMScravings stillades med den, inköpt på ICA bakom skolan. Ett ytterst välmotiverat microskolk.

Saknar också Festis melon/lemon i glasflaska.
festis%20melon%20lemon_t.jpg

Minns varenda sommar när vi cyklade uppför backen till närköpet ovanför ridklubben och köpte så många flaskor vi orkade bära för att palla att vara hindervakt under träning på dammig utebana.
 
Alltså det var någon som köpte och tyckte om dem? Jag jobbade på Arla när de lanserades och man kan säga att det var en snabbt övergående historia. Ganska snabbt blev volymen nästan noll. Och de smakade ju förfärligt :-)

Jag älskade jordgubbsmjölken! Minns att jag kunde svepa en sån enlitersförpackning på nolltid, trots att jag bara smuttade (smakade godast så). Efter att den försvann tror jag att det fanns jordgubbsmjölk från Skånemejerier men den försvann också. Det närmaste jag kommit på senare år var en jordgubbsmilkshake som fanns hos Lidl häromåret, men inte alls samma extremt goda smak.

Jag har faktiskt för vana att kolla i mejeridisken då och då för att se om den ev. dykt upp igen. :p Samtidigt blir jag alltid irriterad över alla femtioelva sorters med chokladdryck det finns där istället. O'Boy går ju liksom att göra hemma med pulver, men för jordgubbssmaken finns ingen ersättning! *desperat*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp