Mat/godis/läsk/glass vi saknar

SIAs flädersorbet saknar jag, den var såååå god! Förhoppningsvis kommer den kanske tillbaka i sommar. Annars får jag väl försöka göra egen. :D
Ååh... apropå sorbet och citronglass och sådär, så saknar jag en citronsorbet från Carlshamn som fanns för en 15 år sedan.
Fast egentligen var det väl en sherbet, och den fanns i halvlitersförpackningar i papp med olika smaker:
apelsinsorbet200
 
Ja rubriken talar väl för sig själv. Finns det något ni saknar som utgått ur sortimentet, även om det kanske gått flera år sen det försvann?

Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på Pepsi Max twist. Pepsi max med en gnutta citron. Jag var totalt beroende av denna härliga dryck. Sen försvann ju alla med citron. Cola light fanns ju med lime ett tag men försvann också.

Kommer nog på mer. Är sugen på Pepsi just nu ;)

Det finns här nere så det måste bara vara i Sverige det inte finns. Cola light med citron finns också.

Jag saknar hur mycket som helst här. Här finns bara äcklig glass (fast vi har GB men inte sjutton finns de goda glassarna här!), ostbågar (finns ostbollar men är inte ens i närheten av ostbågar), must, smågodis!. Jag kan göra listan hur lång som helst.

Men okej, blev glad över att vi faktiskt har Pepsi Max Twist! :D
 
På 60-talet fanns det runda glasspinnar, päron och vanilj, med rund pinne. Det var cellofan runt med gröna och gulvita prickar. Päronsmaken älskade jag. Annars saknar jag Choklad-Puck, TopHat och andra som var mer glass än godis (men struten i TopHat kan jag vara utan). En glass som jag tyckte mycket om på 70-talet var Alexandra. Den såg ut som sandwish men utan kex. Choklad och vaniljglass med finhackade nötter och mjölkchoklad runt.

Godis jag saknar mest är Schweizernöt. Hur kunde de ta bort den? Och Fortunaaskarna så som de såg ut på 70-talet med mandelsplitt, trillingnöt.... (allt var bättre när jag var barn ;))
 
Det finns här nere så det måste bara vara i Sverige det inte finns. Cola light med citron finns också.

Jag saknar hur mycket som helst här. Här finns bara äcklig glass (fast vi har GB men inte sjutton finns de goda glassarna här!), ostbågar (finns ostbollar men är inte ens i närheten av ostbågar), must, smågodis!. Jag kan göra listan hur lång som helst.

Men okej, blev glad över att vi faktiskt har Pepsi Max Twist! :D
Nu blev jag ännu mer ledsen
 
Läsken Shio, sjukt vad god den var! Festis Persika saknar jag också. Drack även någon go läsk i blåa glasflaskor men dom minns jag inte vad dom heter.
 
Shio med persikosmak och Mix Max (yoghurt i bägare med små kulor med hallonsmak i locket).

Fick sedan ett fasligt behov av att komma på vad den läskiga drycken som jag drack som barn hette, minns jag inte fel så var drickan genomskinlig och sen var det små persikofärgade gelekulor i (?). Så att en kunde skaka och de yrde runt.
 
MASSOR!! :eek:
Ako-frukt är väl det som dyker upp först...så glad att de andra är tillbaka! :love:
Shio :d
Och sourcream/lime-chipsen! :d :d
 
Jag är laktosintolerant. Då blir man avtrubbad. Valio har Pippi på säsongsmaker. De hade för några år sen en yoghurt som smakade äppelkaka. Jag saknar den än. Så nära himlen man kan komma.

I övrigt så glassbilen hade förr en isglass med cola/apelsinsmak. Grymt god.
88an med nån sorts bärsmak.
Sias violglass!!

Sen beklagar jag att de små chokladmintkulona, Peps tror jag de hette, är så jävla svåra att få tag på nu.
 
Det fanns på 70-80-talet en dricka som smakade ananas och som såldes i flaskor av tunn tunn plast i nån sorts papphölje. Jag i stort sett levde på dem....
 
Det fanns på 70-80-talet en dricka som smakade ananas och som såldes i flaskor av tunn tunn plast i nån sorts papphölje. Jag i stort sett levde på dem....

Haiwa? Den finns fortfarande. Köper ett lager varje gång jag är i Sverige. Ett annat alternativ är ICA:s Ananassaft och sen vanligt mineralvatten. Blir lika gott! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp