Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Jag saknar sura jordgubbsbalkar, det bästa godiset som finns men det var längesedan jag såg det nu. Jag saknar även de små godispåsarna med salmiakromber som kostade 1 krona. Jag har sett de påsarna med andra godissorter så jag antar att just salmiaken inte gick hem så bra hos folk. Sedan blir jag alltid lite nostalgisk över godisaffären i 5:an i Nordstan (i Göteborg), även om den säkert står kvar. Som barn vilade det något slags magiskt skimmer över stället, jag vet inte riktigt varför men än idag känns det som en speciell plats för mig.

Annars saknar jag generellt svenskt smågodis, svenska chips och ostbågar just nu, men det är tacksamt för figuren antar jag :p
 
11049226_768634056565305_687710665_n.jpg


Öhum. Oops. :o:p:love:
 
När jag var yngre fanns ett riktigt gott smaksatt vatten med persikosmak och sen fanns det små hårda orangea blanka pastiller i en mörkblå ask med persikosmak och dem saknar jag verkligen:cry:
 
Det här kanske är lite halvt trådkap.. Men jag saknar Polly lakrits (fanns på lösgodis för typ en månad sen), finns bara nu i påse med två andra sorter. Vars får man tag på bara lakritsarna?
 
Jo, men jag vill bara ha dom svarta=) Dom fanns i lösvikt på coop när dom bytte lösgodiseverantör, men nu finns dom inget mer.. Har försökt googla och hitta nån onlineaffär som säljer dom men icket..

Enligt Pollys facebooksida kan de enbart köpas i lösvikt men ska finnas hos alla större Coop. Så kolla på en annan?
 
Enligt Pollys facebooksida kan de enbart köpas i lösvikt men ska finnas hos alla större Coop. Så kolla på en annan?

Tack! Dig var det ordning på!!

Följdfråga, är det någon som har sett dom på nån coop i norrbotten? Storheden har inte haft dom dom två senaste gångerna jag har varit där.
 
Bönor & Blad i uppsala :)
Bor du inte här kanske det finns någon "välsorterad" tebutik eller liknande nära dig? De brukar kunna ta in lite av varje.
Fast "smakar det så kostar det" som man säger...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp