Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Tråden är full med oss som saknar Shio Persika!
varför kan inte nån bara ta upp tillverkningen igen :mad:
4153014041.png


Bättre än godis!! Det värsta är säkert att man blivit så besviken om den kommit tillbaka och inte tyckt den smakade som förr :p
 
Ja, jag med!
Fast jag troooooooooooooooooooooooooooooooooooor att jag sett dem på Torgkassen också! (Kvarnen vid vaksala torg) Ska kolla! (ja, jag vill också ha nu :rofl: )
 
Men åååå, nu fick jag ju en riktig flashback... En period fanns vaniljpudding och chokladpudding i trekantig tetrapack (även mjölken serverades i sådana på den tiden, små vänner... ;)) Och salta snören i blå påse - varför är de borta???
 
visar sig att "min" godisaffär också säljer på nätet, synd att de bara har 8 violvarianter, saknar de blå violelefanterna ;)
"bara" 450 olika godissorter (på ett ungefär)

:d
 
Senast ändrad:
@Tarnin Åååh de blå violelefanterna! Gud vad jag älskade dem!

För övrigt saknar jag Minto-kolorna, Magnum Double-glassarna och Ahlgrens bilar som var doppade i mörk choklad!
 
Jag saknar de stora salta lakritspistolerna man köpte styckvis, fanns även som ruter-format med salt lakrits och andra fruktsmaker...

Åh, ROBs! R på ena sidan hålet och B på det andra! :D
Pistolerna var också bra, men godast var dödskallar i mjuk, salt lakrits som såldes styckevis i små påsar, så de var alltid färska! :d
Och Krut - tuggummi som var svarta kanonkulor med salt pulver inuti. *mellanstadieflashback*
Saknar även Sorbits, om vi ska prata tuggummi.
 
Jag saknar Apotekarnes Sockerdricka. Jag har i vart fall inte sett den i glasflaskor på väldigt länge. Och så saknar jag Magnum Caramel & Nuts.

När jag bodde på Mallorca hade dom Gaseosa. En sorts citronläsk som inte var lika söt som läsk men smakade mer än mineralvatten. Ååååh! :d

Jag saknade länge sourcream & cheesechipsen men dom har kommit tillbaka (förhoppningsvis för att stanna).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp