Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Min hjärna är stört upptagen av att tänka på min hungriga mage så antagligen minns jag fel, men var det inte någon/-ra här som längtade efter någon av dessa?
Marabou-salta-mandlar.jpg
Marabou-crunchy-corn.png
Maraboublack.png

Den sista är jag inte alls säker på men de två första har jag fööör mig att de har nämnts här, isåfall finns de på gotterian punkt se.

Salta Mandlar köpte jag i Horndal senast förra helgen! :)

Men när kommer Dajm/Gevalia-samarbetet igen?

Jag avskyr verkligen kaffe i drickformat, men en liten hint i något sött är nästan så bra som godis kan bli. :up:
 
Ååh... apropå sorbet och citronglass och sådär, så saknar jag en citronsorbet från Carlshamn som fanns för en 15 år sedan.
Fast egentligen var det väl en sherbet, och den fanns i halvlitersförpackningar i papp med olika smaker:
apelsinsorbet200
Åh, nostalgi! Den fanns som apelsin också tror jag? Galet god! Inte ätit den sen jag var typ 10.

@Lavinia jag har hittat turkisk pepparstång på Ica maxi :)!
 
Sen beklagar jag att de små chokladmintkulona, Peps tror jag de hette, är så jävla svåra att få tag på nu.

JA!!! För tio år sedan fanns de i var och varannan lösgodishylla, utöver de mintgröna småpåsarna man kunde köpa färdigförpackade. Sedan hände någonting och de försvann precis överallt. Ibland kan man hitta de bleka (bokstavligen) kopiorna - Netto brukar ha dem och jag köper dem i brist på annat - men de smakar ju inte alls som riktiga Peps. Ett par gånger har jag beställt en hel låda, troligen via sidan jag ser nämnas i den här tråden, men eftersom jag kan suga i mig en sådan låda på nolltid får jag vara lite försiktig med mängderna jag köper per tillfälle...

Nu verkar jag dock ha hittat en sån där äkta liten godisbutik som fortfarande har riktiga Peps på lösvikt. Pessimistisk (fast jag kanske hellre bör kalla det vis av erfarenhet) som jag är räknar jag kallt med att de kommer sluta sälja dem inom en snar framtid. Tills dess tänker jag bli stamkund.
 
JA!!! För tio år sedan fanns de i var och varannan lösgodishylla, utöver de mintgröna småpåsarna man kunde köpa färdigförpackade. Sedan hände någonting och de försvann precis överallt. Ibland kan man hitta de bleka (bokstavligen) kopiorna - Netto brukar ha dem och jag köper dem i brist på annat - men de smakar ju inte alls som riktiga Peps. Ett par gånger har jag beställt en hel låda, troligen via sidan jag ser nämnas i den här tråden, men eftersom jag kan suga i mig en sådan låda på nolltid får jag vara lite försiktig med mängderna jag köper per tillfälle...

Nu verkar jag dock ha hittat en sån där äkta liten godisbutik som fortfarande har riktiga Peps på lösvikt. Pessimistisk (fast jag kanske hellre bör kalla det vis av erfarenhet) som jag är räknar jag kallt med att de kommer sluta sälja dem inom en snar framtid. Tills dess tänker jag bli stamkund.

Jag hittade en i Uppsala häromdagen. Lyckan total. Tyvärr är de sjukt jävla dyra per hg. Men jag har samma dubier ang köpa en låda som dig. De blir lite som knark för mig och jag kan äta och äta. Troligen kan jag äta en sån där låda på alldeles för kort tid...
 
Jag hittade en i Uppsala häromdagen. Lyckan total. Tyvärr är de sjukt jävla dyra per hg. Men jag har samma dubier ang köpa en låda som dig. De blir lite som knark för mig och jag kan äta och äta. Troligen kan jag äta en sån där låda på alldeles för kort tid...

Knark ja, herregud. Kompisen som var med när jag hittade den där välsignade godisbutiken kan eventuellt ha kallat mig junkie... :angel: Lillasyrran besökte Cloettas fabriksbutik för ett tag sedan och jag kramade nog halvt ihjäl henne när hon kom hem med en stoooor påse bara Peps. Som försvann på ett par dagar.
 
Jag saknar violkryptoniter (tror jag det kallades?) Saltlakrits och viol ihop! Och salt pulver i mitten.
Och rosa skolkritor har jag inte sett på år och dag.
 
Jag hittade en i Uppsala häromdagen. Lyckan total. Tyvärr är de sjukt jävla dyra per hg. Men jag har samma dubier ang köpa en låda som dig. De blir lite som knark för mig och jag kan äta och äta. Troligen kan jag äta en sån där låda på alldeles för kort tid...
Jag har sett dem på Cherrys konfektyr för en betydligt billigare peng än på den vid ån, som jag misstänker att du hittat dem i?
Dock finns det Peps, och så finns det någon "kopia" som inte alls smakar som originalet!

Där såg jag även de där supersalta, hårda, colaflaskorna med supersalt pulver i...mitt absoluta favvogodis genom ALLA tider - men de försvann igen :(

Jag tillhör för övrigt gänget som saknar Shio!
 
Jag har sett dem på Cherrys konfektyr för en betydligt billigare peng än på den vid ån, som jag misstänker att du hittat dem i?
Dock finns det Peps, och så finns det någon "kopia" som inte alls smakar som originalet!

Var ligger cherrys? Ja, den lilla vid ån, mellan stora torget och ån, samma gata som Magnussons
 
Jag saknar Lokas vatten med chokladsmak som såldes under en begränsad tid förra eller förrförra sommaren. Så sjukt god och släckte effektivt både törst och chokladsug! Drack den hela sommaren men jag var väl den enda i Sverige som köpte fler än en flaska... :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp