Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Jag saknar en godisbutik som jag brukade handla i varje fredag när jag bodde i Örebro :cry::cry::cry: Därifrån saknar jag de riktiga polkagrisarna (som INTE är stenhårda och pulvriga), hockeypuckarna (som fanns i lösvikt) och tuggummit (blandat citron, apelsin, jordgubb - älskade jordgubben :love:). Den var stor och hade mycket :love:
Är glad att hockeypuckarna har iallafall börjat säljas här även om det är i små påsar :grin:

VAR är dessa små godisbutiker/kiosker?!? :cry::cry: Jag gick till en som öppnade här i grannskapet varje fredag men så stängde de i vintras :cry: Där hade de den där goda lilla papperspåsen där i ett litet fack fanns en godispinne och sedan två andra fack med pulver med apelsin och jordgubb(?) smak :love:

Men uuuuusch, vad sjukt dåligt det har blivit med lösgodiset också :mad: icabutikerna verkar ju byta ut från godiskungen(?) till något rosafärgat företag som inte har lika gott godis. Men däremot i somras när vi bodde i sommarstugan så hade minsann närmsta ICA de där älskade vanliga polkagrisarna och tuggummit som jag älskar :love: Varför får byhålorna behålla allt de där goda??? :arghh:


Oh, kom tänka på en klubba som jag tyckte var god/spännande som yngre, den färgade tungan alldeles blå :D kunde åka flera hållplatser extra med tunnelbanan bara för att få köpa en sån.


En sak till, en sak som jag FÖRBANNAR min laktosintolerans för - FYYYYY vad jag saknar mjukglassen!! :arghh::arghh::arghh::arghh::cry::cry::cry::cry: Mjukglass med chokladströssel ... :love::cry:
Om jag skulle äta en sådan så skulle jag vilja göra det hemma med toaletten ledig och redo, men tyvärr skulle den nog hinna smälta innan jag kom hem :p
 
Jag saknar dessutom salta solrosfrön som går att ta i lösvikt, har hittills varit tvungen att köpa enorma påsar bara för att få sånt :mad::down:
 
@Asko - är det "double dip" du tänker på? Pinnarna som man doppar i pulver? I så fall har jag sett dem i en kiosk i stan här, om jag ser dem igen - vill du att jag skickar någon till dig? :)

Klubborna, är det månne "tomteklubbor" du tänker på? De finns kvar! (jag TROR att även de blåa finns kvar!) lakritsklubborna är lika roliga av samma anledning :rofl:

Apropå klubbor - FANTOMENKLUBBAN! Herregud vad fantastisk den var! En klubba som man dippade i fantastiskt gott lakritspulver! :d
 
@Asko - är det "double dip" du tänker på? Pinnarna som man doppar i pulver? I så fall har jag sett dem i en kiosk i stan här, om jag ser dem igen - vill du att jag skickar någon till dig? :)

Klubborna, är det månne "tomteklubbor" du tänker på? De finns kvar! (jag TROR att även de blåa finns kvar!) lakritsklubborna är lika roliga av samma anledning :rofl:

Apropå klubbor - FANTOMENKLUBBAN! Herregud vad fantastisk den var! En klubba som man dippade i fantastiskt gott lakritspulver! :d
Jaa, double dip var det! Rena barndomsminnet :D
Himla snällt erbjudande!! Tack! Det behövs dock inte just nu. Men jag kanske återkommer när jag känner suget :cautious:;)

Googlade på tomteklubbor, nä det är inte dem. De jag tänker på var helt runda, djupt blågröna med små svarta prickar i dem. Jätte blågrön blev tungan :p:D
 
Nu blev det farligt för mig, råkade googla på godis och hamnade på någon hemsida där jag tror man kan beställa hem godis .... :o:d

Öh, 60 dosor hockeypulver - hur länge räcker det..? :idea::D
Åh hockeypulver! Lär ju bli 17 så mycket billigare att köpa "storpack" än styckvis för typ 9:- på ica...(är det bara jag, eller har burkarna krympt?)
 
Apropå att folk har klagat efter violgodis här:
welchs-violklubbor-1.jpg

:p
Hittades på ovan nämnda hemsida.
 
SHIT vilken farlig sida!! Welch´s-klubbor med lakrits/viol, tomteklubbor med hallon/lakrits...
(där fanns även hockeypuckar...visst var det väl någon som frågade efter dem?)
Och insektsklubbor...de minns jag från min "barndom"! :D
 
SHIT vilken farlig sida!! Welch´s-klubbor med lakrits/viol, tomteklubbor med hallon/lakrits...
(där fanns även hockeypuckar...visst var det väl någon som frågade efter dem?)
Och insektsklubbor...de minns jag från min "barndom"! :D
Det var jag som nämnde hockeypuckarna, har fliken uppe :cautious: Men de går faktiskt att få tag på en ica nära mig så det behövs ju egentligen inte :angel:
 

Det var för avancerad matte för mig :rofl:

Och ja, är man vuxen bestämmer man själv...och man blir ALDRIG för gammal för tefat!! :d
Tar fram miniräknaren ...
379 delat med 60 blir 6.316666 osv. Inte illa, om man vet att man är ett stort fan av hockeypulver som kan tänka sig att äta 60 dosor så är det ett bra pris! :D

Älskar tefat jag också, bara det att de i affärerna har lite för lite tefat i sina påsar känns det som när man når botten i dem :D
Och här var det 300 st för 199 kr .. *tar fram miniräknaren igen* 1.5osv. Hm, fast jag vill minnas hur man kunde köpa dem enstaka för 50 öre. Fast 50öringen finns ju inte längre förstås :p
Edit: Whoops råkade räkna fel, det var 0.6 - stämmer väldigt bra med mitt minne :D
Editnr2: Oooh, hittade tefat för 159 kr istället för 199 kr på gotterian punkt se :d billigt är gott! :D
 
Senast ändrad:
TITTA de verkar ha mina älskade polkagrisar! :love::banana:
morpolka.jpg

På bilden är de iallafall rätt lika de jag gillar bäst.
2 kg ... räcker det tro? :angel::p

Tur att de är slut i lager ;)
 
ÅH, ÅH!
Tottes-Hockeypuck.jpg

:eek::bump::love::love::love::love: Vågar jag gissa mig på att det är dem som jag älskade i Örebro..? :nailbiting:
Ska nog titta på detta när jag inte är lika hungrig :o

2 kg borde ju räcka länge (säger jag som äter lite mera än ett halvt kilo godis i veckan :o:o:o) :d

Edit: Jag sitter och argumenterar för mig själv att detta blir ju billigare och enklare på så vis att jag behöver bara ta av det en gång i veckan samtidigt som jag vet att jag kommer behöva förvara dem i ett kassaskåp resten av veckan ... :cautious:
 
Senast ändrad:
Min hjärna är stört upptagen av att tänka på min hungriga mage så antagligen minns jag fel, men var det inte någon/-ra här som längtade efter någon av dessa?
Marabou-salta-mandlar.jpg
Marabou-crunchy-corn.png
Maraboublack.png

Den sista är jag inte alls säker på men de två första har jag fööör mig att de har nämnts här, isåfall finns de på gotterian punkt se.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp