Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Jag sörjer fortfarande Marabou Amigo någonting enormt! Hittade någonting liknande som hette Smash! för någon vinter sedan (chokladdoppade nachos) som jag köpte på mig mängder av. Tyvärr fanns de bara i lokala butiken några veckor för att sedan försvinna de med :cry:
Marabou crunchy corn är inte alls samma sak....

Jag med :cry:
Amigo var den bästa. Bunkrade också de där chokladdoppade nachostopparna och blev ledsen när de försvann. Enda vettiga substitutet sen Amigo.

Det finns en variant med salta mandlar, kan det vara den du tänker på? Den lanserades dock inte som en ersättare till Schweizernöt utan bara som en ny smak :)
Skönt iaf att du kan köpa god choklad igen :d

Annars kom ju Mandelsplit 100g för något år sedan, kanske den? Var dock också en ny smak, ingen ersättare. Kan aldrig tro att Marabou skulle ta bort Schweizernöten, lär bli det dummaste de gör i så fall. Efter att de tog bort Amigon då... :cautious:

Apropå godis så saknar jag GODISBUTIKER! Alltså sådana riktiga, som verkligen hade ALLT godis, från golv till tak typ!
:eek:

Som i Pippi! :love:

Min hjärna är stört upptagen av att tänka på min hungriga mage så antagligen minns jag fel, men var det inte någon/-ra här som längtade efter någon av dessa?
Marabou-salta-mandlar.jpg
Marabou-crunchy-corn.png
Maraboublack.png

Den sista är jag inte alls säker på men de två första har jag fööör mig att de har nämnts här, isåfall finns de på gotterian punkt se.
Crunchy Corn är långt från Amigo, som nämnts tidigare (bara Amigo jag sett nämnas). Amigo var ren kärlek :love: Crunchy Corn är mjölkchoklad och salta, puffade majskorn.
 
Annars kom ju Mandelsplit 100g för något år sedan, kanske den? Var dock också en ny smak, ingen ersättare. Kan aldrig tro att Marabou skulle ta bort Schweizernöten, lär bli det dummaste de gör i så fall. Efter att de tog bort Amigon då... :cautious:

Jag kom på den sorten inatt :p Men precis som du skriver så fanns den bara i 100 gram och det köper jag aldrig. Inte konstigt jag glömde ;)
 
  • Gilla
Reactions: Io
Nu blev det farligt för mig, råkade googla på godis och hamnade på någon hemsida där jag tror man kan beställa hem godis .... :o:d

Öh, 60 dosor hockeypulver - hur länge räcker det..? :idea::D

Ungefär lika länge som 1600 Pepskulor? ;)
torebrings.se säljer också massa godis i storpack. Hittade bumlingar med :)
 
Jag saknar en godisbutik som jag brukade handla i varje fredag när jag bodde i Örebro :cry::cry::cry: Därifrån saknar jag de riktiga polkagrisarna (som INTE är stenhårda och pulvriga), hockeypuckarna (som fanns i lösvikt) och tuggummit (blandat citron, apelsin, jordgubb - älskade jordgubben :love:). Den var stor och hade mycket :love:
Är glad att hockeypuckarna har iallafall börjat säljas här även om det är i små påsar :grin:

VAR är dessa små godisbutiker/kiosker?!? :cry::cry: Jag gick till en som öppnade här i grannskapet varje fredag men så stängde de i vintras :cry: Där hade de den där goda lilla papperspåsen där i ett litet fack fanns en godispinne och sedan två andra fack med pulver med apelsin och jordgubb(?) smak :love:

Men uuuuusch, vad sjukt dåligt det har blivit med lösgodiset också :mad: icabutikerna verkar ju byta ut från godiskungen(?) till något rosafärgat företag som inte har lika gott godis. Men däremot i somras när vi bodde i sommarstugan så hade minsann närmsta ICA de där älskade vanliga polkagrisarna och tuggummit som jag älskar :love: Varför får byhålorna behålla allt de där goda??? :arghh:


Oh, kom tänka på en klubba som jag tyckte var god/spännande som yngre, den färgade tungan alldeles blå :D kunde åka flera hållplatser extra med tunnelbanan bara för att få köpa en sån.


En sak till, en sak som jag FÖRBANNAR min laktosintolerans för - FYYYYY vad jag saknar mjukglassen!! :arghh::arghh::arghh::arghh::cry::cry::cry::cry: Mjukglass med chokladströssel ... :love::cry:
Om jag skulle äta en sådan så skulle jag vilja göra det hemma med toaletten ledig och redo, men tyvärr skulle den nog hinna smälta innan jag kom hem :p

Jag brukar ta extremt många enzymtabletter. Och så köper jag mjukglassen i närmsta håla, femton minuter med bil - tio om man har bråttom ;) Brukar funka bra
 
Jag saknar en godisbutik som jag brukade handla i varje fredag när jag bodde i Örebro :cry::cry::cry: Därifrån saknar jag de riktiga polkagrisarna (som INTE är stenhårda och pulvriga), hockeypuckarna (som fanns i lösvikt) och tuggummit (blandat citron, apelsin, jordgubb - älskade jordgubben :love:). Den var stor och hade mycket :love:
Är glad att hockeypuckarna har iallafall börjat säljas här även om det är i små påsar :grin:

VAR är dessa små godisbutiker/kiosker?!? :cry::cry: Jag gick till en som öppnade här i grannskapet varje fredag men så stängde de i vintras :cry: Där hade de den där goda lilla papperspåsen där i ett litet fack fanns en godispinne och sedan två andra fack med pulver med apelsin och jordgubb(?) smak :love:

Men uuuuusch, vad sjukt dåligt det har blivit med lösgodiset också :mad: icabutikerna verkar ju byta ut från godiskungen(?) till något rosafärgat företag som inte har lika gott godis. Men däremot i somras när vi bodde i sommarstugan så hade minsann närmsta ICA de där älskade vanliga polkagrisarna och tuggummit som jag älskar :love: Varför får byhålorna behålla allt de där goda??? :arghh:


Oh, kom tänka på en klubba som jag tyckte var god/spännande som yngre, den färgade tungan alldeles blå :D kunde åka flera hållplatser extra med tunnelbanan bara för att få köpa en sån.


En sak till, en sak som jag FÖRBANNAR min laktosintolerans för - FYYYYY vad jag saknar mjukglassen!! :arghh::arghh::arghh::arghh::cry::cry::cry::cry: Mjukglass med chokladströssel ... :love::cry:
Om jag skulle äta en sådan så skulle jag vilja göra det hemma med toaletten ledig och redo, men tyvärr skulle den nog hinna smälta innan jag kom hem :p


Jag är oxå laktosintolerant MEN i Sigtuna finns det ett ställe som säljer laktosfri mjukglass :). Åker dit på sommaren bara för detta :).
 
Jag sörjer fortfarande Marabou Amigo någonting enormt! Hittade någonting liknande som hette Smash! för någon vinter sedan (chokladdoppade nachos) som jag köpte på mig mängder av. Tyvärr fanns de bara i lokala butiken några veckor för att sedan försvinna de med :cry:
Marabou crunchy corn är inte alls samma sak....
Smash! är norskt och finns i Norge. Jag brukar alltid lägga in en beställning när min kompis är i Norge.
 
Jag vet att det funnits t ex på maxi här i norr ocks, men det skyltades inte med det. Kanske är så hos dig också? Värt att fråga. :)

Nu är det ett par år sen men då frågade jag i "hela Uppsala" - men nej. (härhemma är ingen ide. Finns nätt och jämnt vanlig laktosfri glass )
 
Jag älskade förresten Mars-glassen också, någon som vet om den finns kvar?
Den finns i frysdisken nästan överallt. Fantastisk!
Brukar även säljas styckvis på somrarna, men inte av GB så den är lite svårare att hitta (minns ej vem som har den just nu, kan det vara diplom-is?)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp