Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Ah, Gottis. :) Hade hoppats på någon okänd pärla i stan, Gottis hade jag redan koll på. :D
Det fanns ett par andra pärlor som jag kände till - en vid Vasatorget (fast den affären har bytt ägare ett par gånger medan jag bodde i örebro så det skulle jag inte räkna med :cautious:) och en på hörnet ringgatan/ekersgatan nära ICA. (Kollar på hitta.se så NEJ jag har vanligen inte sån här koll :D)

De sistnämnda hade ett godis som jag älskade som såg ut som piller men var rosa och blåa (i varsin låda) - smakade pulvrigt smarrigt :love: Men har för mig att de slutade med den snart :cry:
Edit: Försökte googla på dem men ... eh, det går inte så lätt att googla på rosa/blåa piller (trots ordet godis) och få den info som jag vill ha :o
 
Jag saknar Fazers chokladkaka Röda bär.

Och en kräm med rabarber- och hallonsmak, minns inte vilket märke.
 
hittade pastell mint från carletti, inte samma?

såg nu, peps är från Cloetta

164,2 kr för en hel låda ;)

2,7 kg
 
Senast ändrad:
Jaaa! =)

Det låter bättre än att köpa en låda och typ lämna in godiset till min moster och be henne att portionera ut det. Det var innan jag insåg att jag har nyckel till hennes lägenhet och skulle vända upp och ner på den för att HITTA GODISET... (Nej jag har ingen karaktär...)
:rofl: Hög igenkänningsfaktor! :D
då GÖR vi det tycker jag! :banana: är du i stan något?
 
Missade jag det :crazy::cry::cry::cry:

Och då har jag hållit utkik efter dom :arghh::arghh::arghh:
Lite sent svar (kanske någon annan som har skrivit det redan med, ber om ursäkt i så fall).

Det var dock inte Estrella som hade BBQ i limited edition utan OLW. De lanserade ett par stycken olika smaker och den smaken som det köptes mest av i butikerna var den som skulle vinna och sedan få ingå i det ordinarie sortimentet. Givetvis var det någon Sourcream-variant som vann (som det redan finns en hel uppsjö av) och BBQ försvann ut i tomma intet (köpte också på mig en hög innan :o). Enligt mig smakade den dock lika gott som Estrellas som fanns i mitten på 90-talet (tror jag ?) och den är mycket saknad, det finns ju inte ett endaste märke som har med BBQ smak idag :down:
 
Lite sent svar (kanske någon annan som har skrivit det redan med, ber om ursäkt i så fall).

Det var dock inte Estrella som hade BBQ i limited edition utan OLW. De lanserade ett par stycken olika smaker och den smaken som det köptes mest av i butikerna var den som skulle vinna och sedan få ingå i det ordinarie sortimentet. Givetvis var det någon Sourcream-variant som vann (som det redan finns en hel uppsjö av) och BBQ försvann ut i tomma intet (köpte också på mig en hög innan :o). Enligt mig smakade den dock lika gott som Estrellas som fanns i mitten på 90-talet (tror jag ?) och den är mycket saknad, det finns ju inte ett endaste märke som har med BBQ smak idag :down:
Det är kanske därför jag missade dom. Tittade aldrig efter dom bland OLWpåsarna.

Jag fattar inte varför alla verkar ha sån dille på sourcream O_o

Nej ingen med smak som kommer i närheten av deras. Kommer ihåg att chipsen nästan var lite rosaaktiga i färgen.

Jag saknar dom i alla fall. Godaste chips som någonsin gjorts :arghh:
 
Lite sent svar (kanske någon annan som har skrivit det redan med, ber om ursäkt i så fall).

Det var dock inte Estrella som hade BBQ i limited edition utan OLW. De lanserade ett par stycken olika smaker och den smaken som det köptes mest av i butikerna var den som skulle vinna och sedan få ingå i det ordinarie sortimentet. Givetvis var det någon Sourcream-variant som vann (som det redan finns en hel uppsjö av) och BBQ försvann ut i tomma intet (köpte också på mig en hög innan :o). Enligt mig smakade den dock lika gott som Estrellas som fanns i mitten på 90-talet (tror jag ?) och den är mycket saknad, det finns ju inte ett endaste märke som har med BBQ smak idag :down:


Jo jag tycker mig ha sett det. Kanske bara va tillfälligt.
Däremot vet jag att Lidl har en variant :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp