Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Clearly canadian! Också sjukt goda, bättre än shio! :d

De kör en reviwal i Kanada. Tar emot förbeställningar (ingen debitering sker) för att starta igång produktionen igen när de har beställningar nog. Vilket de fick tidigare i år så de ska börja producera i maj.

Så det tycks vara saknat där med. Går att beställa till Sverige med men blir ju inte helt billigt.

Står mer på namnet på läsken följt av en punkt och sen com
 
Nu har jag ju inte levt så värst länge, så minns långt ifrån allt som nämns i tråden. Men oj så nostalgisk man blir ändå :love:

Några saker jag minns

Barnmatsburk: (Fått det återberättat för mig!) Fanns en rätt som basicly var spagetti och kötbullar på burk, ja kötbullar nertryckta i en så liten burk :p. Tok-älskade den tydligen. Fanns antagligen i butik under de sista åren av 90-talet.

Tom & Jerry-kex: Fanns några typ vaniljsmakande sådana kex när jag var liten. Sen fick man med en liten plastfigur också. Måste varit under de sista åren av 90-talet/första av 00-talet. Men varför togs dessa bort, de var ju goda?? :arghh:

Solero *Minns ej namn*: Illrosa historia med smak av typ skogsbär. Minns att jag tryckte i mig flera stycken/vecka en sommar i lågstadiet. Måste ha funnits för ganska precis 10 år sedan. Är det förresten någon som minns namnet på den?

Magnum Mayan Mystica: Minns t.om. namnet fortfarande! :D Smakade choklad, honung och kanel (??? Någon krydda var det i alla fall!) Trots dess rätt så "vuxna" smak så fullkomligen älskade jag den också, likt Solero glassen. Det här var några år senare, tror det var sommaren när jag var 10 år.

Marabou Digestive: All-time favorite bland Marabous chokladkakor. Älskade den smaken! Och de små "bollarna" av Digestive som var i. :love: Fanns när jag var i typ 13-15 års åldern, dvs. under de första åren av 10-talet.
Men varför var Marabou tvungen att ta bort den?? :rage:
 
Blå bands ost och örter sås så gooooooood till pasta.

Sias violglass, tiramisuglass och choklad med chilli glass.

GB:s 88:an med blåbärssmak.
 
Nu har jag ju inte levt så värst länge, så minns långt ifrån allt som nämns i tråden. Men oj så nostalgisk man blir ändå :love:

Några saker jag minns

Barnmatsburk: (Fått det återberättat för mig!) Fanns en rätt som basicly var spagetti och kötbullar på burk, ja kötbullar nertryckta i en så liten burk :p. Tok-älskade den tydligen. Fanns antagligen i butik under de sista åren av 90-talet.

Tom & Jerry-kex: Fanns några typ vaniljsmakande sådana kex när jag var liten. Sen fick man med en liten plastfigur också. Måste varit under de sista åren av 90-talet/första av 00-talet. Men varför togs dessa bort, de var ju goda?? :arghh:

Tom och Jerrykexen är i allra högsta grad kvar. Med plastfigur och allt. Barnmatsburkar med spaghetti och köttbullar finns också.
 
Nu har jag ju inte levt så värst länge, så minns långt ifrån allt som nämns i tråden. Men oj så nostalgisk man blir ändå :love:

Några saker jag minns

Barnmatsburk: (Fått det återberättat för mig!) Fanns en rätt som basicly var spagetti och kötbullar på burk, ja kötbullar nertryckta i en så liten burk :p. Tok-älskade den tydligen. Fanns antagligen i butik under de sista åren av 90-talet.

Tom & Jerry-kex: Fanns några typ vaniljsmakande sådana kex när jag var liten. Sen fick man med en liten plastfigur också. Måste varit under de sista åren av 90-talet/första av 00-talet. Men varför togs dessa bort, de var ju goda?? :arghh:

Solero *Minns ej namn*: Illrosa historia med smak av typ skogsbär. Minns att jag tryckte i mig flera stycken/vecka en sommar i lågstadiet. Måste ha funnits för ganska precis 10 år sedan. Är det förresten någon som minns namnet på den?

Magnum Mayan Mystica: Minns t.om. namnet fortfarande! :D Smakade choklad, honung och kanel (??? Någon krydda var det i alla fall!) Trots dess rätt så "vuxna" smak så fullkomligen älskade jag den också, likt Solero glassen. Det här var några år senare, tror det var sommaren när jag var 10 år.

Marabou Digestive: All-time favorite bland Marabous chokladkakor. Älskade den smaken! Och de små "bollarna" av Digestive som var i. :love: Fanns när jag var i typ 13-15 års åldern, dvs. under de första åren av 10-talet.
Men varför var Marabou tvungen att ta bort den?? :rage:
Tom och Jerry kex finns kvar. Köpte i alla fall ett paket förra sommaren. Figurerna ser exakt likadana ut :p Marabou Digestive har i princip alla butiker. Hör nästan till standard sortimentet precis som Marabou daim :)

Men jag kom precis på en sak jag saknar otroligt mycket. Och det är pocky sticks, med jordgubbs smak :d. Butiken som hade dem är stängd sedan länge :(. Mikado med choklad var ju ok men de finns inte nånstans heller nu ju :cry:
 
Jag sörjer fortfarande Marabou Amigo någonting enormt! Hittade någonting liknande som hette Smash! för någon vinter sedan (chokladdoppade nachos) som jag köpte på mig mängder av. Tyvärr fanns de bara i lokala butiken några veckor för att sedan försvinna de med :cry:
Marabou crunchy corn är inte alls samma sak....
 
Förut hade Estrella en chipssort som hette Barbeque. Har inte sett dom på många år.
Saknaden är stor :(

Några har redan nämt violglassen men det tål att upprepas ingen: Violglass du är saknad!
 
Kex Nougat hade hemskt gärna fått återkomma. Kex Choklad är så mycket torrare och inte alls samma sak. Och så hoppas jag att Marabou Non Stop inte tas bort igen. Den är sjukt god! Och Julmust/Påskmust får gärna säljas hela året. Det får bli till att bunkra upp nu! :D
 
nu när sommaren så sakta kommer så vaknar begäret efter en riktigt god italiensk glass, en ursäkt så god som ngn att ta en tur till glassens hemlandland nr 1 ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp