Mat/godis/läsk/glass vi saknar

Marabo 2000 chokladkaka som kom vid mileniumskiftet :). Var smått läskig då den bubblade i munnen men 9åriga jag tyckte mycket om den då ^_^
 
Marabous sensation-choklad caramelized almonds & sea salt kan vara bland det godaste jag ätit i chokladväg...
Och nu har jag inte sett den i en enda affär på jättelänge, var tvungen att kolla med marabou och den har utgått ur sortimentet :cry::arghh::nailbiting::(:down::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:
marabou_sensation_caramelized_almonds_sea_salt_133g_1.jpg
:d
 
Cornetto citron, den enda GB-glassen jag älskat :cry:
Saknar också en chokladkaka med salt och jordnötter som säljs i Norge, Polly melkesjokolade, levde typ på sådana ett tag...
 
Senast ändrad:
B&J cherry garcia kan jag längta efter. Annars längtar jag mer efter pappas köttbullar och hans grå lantbröd.
 
Marabous sensation-choklad caramelized almonds & sea salt kan vara bland det godaste jag ätit i chokladväg...
Och nu har jag inte sett den i en enda affär på jättelänge, var tvungen att kolla med marabou och den har utgått ur sortimentet :cry::arghh::nailbiting::(:down::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Neeeej, det får inte vara så :(
Men jag tror faktiskt att jag såg den i en affär häromdagen, i morgon går jag dit och bunkrar!
 
Magnum Touch! Föråt mig på den när jag jobbade i en stendöd kiosk en sommar, helvete vad god den var!
Marabous choklad med nachos, kan det vara Amigo den hette?
De där chipsen som fanns förut, en del formade som strips och andra som typ kycklinglår eller nåt, vet inte vad de hette men de var standard på lördagarna när jag var liten :)
Alaska, de där halvlitrarna med vanilj-, choklad- och bananglass som man kunde köpa för 6,50 kr på Vivo :d
 
Marabous sensation-choklad caramelized almonds & sea salt kan vara bland det godaste jag ätit i chokladväg...
Och nu har jag inte sett den i en enda affär på jättelänge, var tvungen att kolla med marabou och den har utgått ur sortimentet :cry::arghh::nailbiting::(:down::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:
marabou_sensation_caramelized_almonds_sea_salt_133g_1.jpg
:d
Nej... Den är ju den bästa! :mad:

Men Marabou Salta mandlar är oxå väldigt god!
 
Jag saknar en solero (tror jag det var?) glass som var som typ is runt med hela frysta jordgubbar i. Helt galet god, var den enda glassen jag åt länge och saknar den varje sommar :(

Saknar även B&J bohemian rasberry, den enda B&J glassen jag någonsin gillat :o

Edit: Solero Ice hette glassen jag älskade, citronisglass runt med hela jordgubbar i, helt galet god :love:

Den saknar jag också! :d Och Magnum Ego, den varianten som var fylld med skogsbärsås och utanpå vad det olika nötter osv. SÅ GOD!
 
När jag var liten fick jag smaka världens godaste läskeblask av en kompis som varit på Åland (tror jag). Namnet på den var i översättning Trolldryck och den var fantastiskt god. Den glömmer jag aldrig.
 
Ja rubriken talar väl för sig själv. Finns det något ni saknar som utgått ur sortimentet, även om det kanske gått flera år sen det försvann?

Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på Pepsi Max twist. Pepsi max med en gnutta citron. Jag var totalt beroende av denna härliga dryck. Sen försvann ju alla med citron. Cola light fanns ju med lime ett tag men försvann också.

Kommer nog på mer. Är sugen på Pepsi just nu ;)

Turkisk peppar-stång. Och en rosa kola (jordgubb kanske?) som var typ 10-15 cm lång och 2 cm bred (och några mm tjock). Åt dom alltid tillsammans när jag tittade på A-team och Airwolf efter ridningen på lördagar.
 
Åhhh Vira blåtira kom jag ihåg nu också. Blå dricka som smakade jättegott och hade ett litet troll/monster på sig. Har sett den någon enstaka gång i lite suspekta affärer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp