Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med cirka 800 kalorier. Märker att jag har svårt att få I mig tillräckligt med energi för att må bra efter det passet. Har precis börjat med detta passet så det är nytt men jag har tränat regelbundet flera år.Idag åt jag två skivor grovt bröd den ena med smör, ost och gurka, den andra med korv. Till det te och kokt ägg. Hade innan passet ätit keso med jordgubbar och granola, tränade tidigt på morgonen därför blev det frukost efteråt. Funderar på vad jag ska lägga till. Funderar också på vad jag ska äta efter detta passet när det är lunch eller middagstid.
Finns det någon anledning till att du äter så lite? Jag äter en ordentlig måltid efter träning (och något mellanmål strax innan om det var mer än 2-3 timmar sedan jag åt ordentligt med mat). Med bara ett par smörgåsar och ett ägg skulle jag definitivt däcka ganska snart. Mitt förslag är alltså att du äter en fullstor portion mat, om det inte fanns någon annan orsak till att du inte gör det?
(Och ja, om du vill ha fullt utbyte av styrketräningen borde du nog äta något emellan. Det blir rätt mycket mindre tryck i kroppen om du redan är trött innan, och det är ju dumt att kasta bort resultaten för att man inte orkar så mycket som möjligt.)