Popcorn är ju typ en grönsak. Och vin är frukt. Hälsosamt.Jag äter värdelöst dåligt. Antingen dör jag av skörbjugg eller så kommer jag dö av min makes konstanta tjat om jag måste äta bättre/mer/oftare/inte bara popcorn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Popcorn är ju typ en grönsak. Och vin är frukt. Hälsosamt.Jag äter värdelöst dåligt. Antingen dör jag av skörbjugg eller så kommer jag dö av min makes konstanta tjat om jag måste äta bättre/mer/oftare/inte bara popcorn.
Eller hur.Popcorn är ju typ en grönsak. Och vin är frukt. Hälsosamt.
Popcorn är ju typ en grönsak. Och vin är frukt. Hälsosamt.
En normal dag:
Frukost:
Två rostade mackor med smör och några lager ost.
Fem stora matskedar med gröt och äppelmos med grädde och mjölk till.
Ca 3 koppar kaffe med mjölk.
Sen oftast 2 koppar på eftermiddagen så totalt 5 koppar kaffe.
Ca 1-2 koppar te.
Lunch: varierande tex en stor portion soppa eller potatis med tex köttbullar och lingonsylt med brunsås.
Middag: också varierande men tex pasta med korv och sås.
Övrigt: filmjölk på kvällen med sylt och müsli.
En kexchoklad.
Några halstabletter.
Ofta lite chips eller liknande alternativt smoothie.
Ett glas saft.
Vatten.
Min fråga är om detta är normalt med mat eller mycket/lite? Och ungefär vad detta skulle landa på kalorimässigt under en dag?
Sen är jag nyfiken på ungefär vad ni brukar äta under en dag.
inte bara popcorn
Jobbar i stall så det går åt en hel del energi där. Hade säkerligen ätit annorlunda om jag hade haft ett kontorsjobb enbartBahahaha du äter ju som en hel karl!
Ärligt talat önskar jag att jag kunde äta så mycket och utan att gå upp i vikt för jag verkligen ÄLSKAR MAT och att äta!!
Sååå avis, jag måste tänka på både tider och kalorier
Alltså måste skärpa mig big time.
Frukost: En kanelbulle och kaffe
Lunch: En kexchoklad och smågodis
Middag: En grillkorv med extra allt och bröd på 7/11
Fräsch man är
Kunde inte laga mat när jag flyttade hemifrån. Testade steka fryst köttbit på högsta värmen, finfin rökutveckling. Micron var min bästis länge. Var nog närmre 30 innan jag lagade nåt som kallas mat. Tycker fortfarande köttfärssås är lite avancerat, så många ingredienser.
Jag är matglad. Och lite för rund. Antar att jag därmed borde vilja späka mig och gråta över mina ätvanor men nä. Mår fint och är glad och energisk så.
Frukost
1 macka
1 tallrik gröt eller yoghurt
Kaffe
Lunch ute
Kaffe
Frukt/smoothie/ troligen lite choklad på EM
Lagad middag
Säkert en macka eller nåt annat innan sovdags.
Det låter ju som hälsan själv! Föredömligt.Kunde inte laga mat när jag flyttade hemifrån. Testade steka fryst köttbit på högsta värmen, finfin rökutveckling. Micron var min bästis länge. Var nog närmre 30 innan jag lagade nåt som kallas mat. Tycker fortfarande köttfärssås är lite avancerat, så många ingredienser.
Jag är matglad. Och lite för rund. Antar att jag därmed borde vilja späka mig och gråta över mina ätvanor men nä. Mår fint och är glad och energisk så.
Frukost
1 macka
1 tallrik gröt eller yoghurt
Kaffe
Lunch ute
Kaffe
Frukt/smoothie/ troligen lite choklad på EM
Lagad middag
Säkert en macka eller nåt annat innan sovdags.
Det låter verkligen som en "normal" (vad det nu är) och bra matdag. Jag önskar jag kunde äta så så att både kropp och knopp orkade må bra och hålla igång hela dagen!