Masterchef (ulvlek)

För mig blir det här antingen ett sätt att försöka starta ett drev mot någon som du vet är god för att du är ond
Eller så är det för att du tror att bimpo är tjuven och genom att peka mot henne för att framstå som god om hon åker - för att du är ond
Eller så är du god och vet något som vi andra inte vet
Eller så är du helt enkelt en god med en inte helt fenomenal teori ;)
Är det en miss eller utesluter du att @Snurrfian är ulv? Du tar inte med den möjligheten.

Alltså, dom personerna jag har minst lust att sätta åt det goda håller är nog ändå @Snurrfian och @Lobelia - men det utan att vara helt övertygad om att någon av det skulle vara just det.

Och som jag skrivit tidigare så är det enklare att se personer som jag nog helst inte vill rösta på :crazy:

Men ja, jag tror att @snurrfians röst på @bumpo är ett sätt att liksom framstå som en god (framförallt om bumpo skulle visa sig vara tex tjuv) eftersom teorin om bumpo lika gärna skulle kunna handla om vem som helst av oss andra som tycker @LenaH känns godare

Killaloe röstar därför på Snurrfian

@Snurrfian gör mig osäker. Det känns inte riktigt som hon gräver särskilt djupt och ordentligt, kanske är det tidsbrist här. Det känns lite suspekt att ha "godförklaring" av LenaH som så många andra har gjort, mer eller mindre, som motiv att rösta på Bumpo även om hon har andra skäl som jag håller med.

Hennes röststatisk visar att hon inte prickat någon ond än men den säger inte allt. Många som prickat ponda har följt drev vilket inte riktigt är snurrfians stil.

"För att komma tillbaka till Killaloe så tror jag att lyan försökte få henne ifrågasatt och lyckades hyfsat men nu tror jag att hennes röstningar talar för hennes godhet mer än något annat."

Jag undrar lite över detta. Idahoe röstade på Kill och det stämmer in på henne. Är det något mer du grundar det på?

På det hela taget vet jag inte var jag har snurris, är mest osäker här.

LenaH röstar på Lobelia - helt enkelt för att hon är den enda som jag inte riktigt kan sortera in bland de goda och för att jag tror @bumpo kan ha varit något på spåren igår.
Lobelias misstankar mot bumpo talar också till hennes nackdel (Lobelias alltså).

Röstlista:
20:51 Snurrfian röstar på Bumpo
21:07 Killaloe röstar därför på Snurrfian
21:17 LenaH röstar på Lobelia

Lobelia: 1
Snurrfian: 1
Bumpo: 1

Gee, nu har jag en stund över att sitta här (jag har satt fd svärdottern på att packa kattväskorna och bada första katten - vi ska ju på utställning imorgon)

cirkus har dock tänkt under dagen och för att göra en kort och enkel resumé har jag en radda goda och tre stycken jag tror att en av dem är god, en är tjuv och en är ulv (om det antal vi diskuterat tidigare stämmer).

Jag tror att Lenis är god, hennes sätt att resonera och inte minst en hel del småkommentarer gör att jag tror att hon är god. Ett tag hade jag henne som tjuv och ett tag som siare, men jag tror jag kom på idag vilken roll hon har. Hennes statistik är oklar på en punkt - i övrigt så tycker jag att rösta på en god i DL alltid är förlåtet för då finns ingen direkt info

Jag tror att LenaH är god, inte minst för hennes två röster på Idahoe, det hade inte en ulv gjort. Jag är också tämligen säker på att hon inte är tjuv - hennes sätt att teoria är väldigt smart. Jag röstade på henne i DL1 och efter det kommer det inte att hända igen.

Killaloe tror jag är god - tror inte att hon hade drivit mot Mirtai som hon gjorde om hon inte hade haft en god roll. Nog för att lyan röstade hejvilt på varan i den lynchen, men Killa är i min bok inte i lyan eller tjuv.

bumpo - har en röststatistik som "makes" sense med avseende på vilken roll jag tror att hon har.

Då har vi de okända korten.
Snurrfian ser enligt min bok ut att har röstat bara på goda och idag så röstar hon på Killa vliket förvånar mig massor. Jag kan vara extremt lurad av Killa, men jag tror om Killa är god så är nog Snurrfian ond. Om hon är tjuv eller ulv (eller god :arghh:) är jag osäker på. Jag lutar åt att ho när tjuv (se min teori nedan)

Lobelia - har också en röstlista som i min bok bara har ett osäkert kort och det är Q. Jag undrar om inte Lobelia och Snurrfian är tjuv/ulv som genom rösterna på bumpo igår försöker att kommunicera. Det enda som kanske talar emot det är att rösterna kom väldigt snart inpå varann. Om Snurrfian tex är tjuv så lägger hon en snabb röst på samma som den hon stal av? (då när bollen blev käkad)

Det lämnar Q som jag kan tycka har gjort en del feltänk - men samtidigt vet jag ju att 50% av hennes hjärna har runnit ner i trosorna:love:. Första rösten på Killa är förlåten på samma vis som vi andra som nog röstat på en god då. Sen röstade hon på Lobelia - som jag tror kan vara ulv och sen en röst på Idahoe.

Fortfarande på jobbet men har läst via mobilen lite nu och då
Snurrfian är jag mest fundersam över av alla som är kvar , hon har varit med på min lista igår och idag bland de jag vill hålla som troliga onda.
Jag tycker dessutom att goda bör samla rösterna så inte det blir en massa ströröster
quarter4ever röstar på snurrfian

Tror hon kan vara ulv eller möjligen tjuv

Hon känns som hon vill försöka få de som de flesta vill hålla goda som möjliga onda , det känns ganska ulligt för mig. Hennes röstrad ser inte heller särskilt imponerande ut , även om vi iofs inte vet vart vi har bumpo

Argh, supersvårt. Jag känner som Killaloe att jag har lättare att säga vilka jag INTE vill rösta på än vice versa (vilket kan ses i mina tidigare inlägg idag x flera). Vi är ju inte i läge att vi måste synka röster men det känns ändå dumt att riskera att nån jag har åt det godare hållet ryker.. Och jag tycker det dröjer nervöst länge med röster :crazy: Är d inte DL om tio min??

I skrivande stund röster på bumpo, lobelia o snurr och de är alla på min misstänka lista.. Men bumpo minst. Så för att inte kasta bort min röst och riskera att det blir lottning mellan nån jag INTE vill ha ut, om nån ond lägger nåt otippat, bör jag fokusera på Lobelia eller snurr..

Röstlista:
20:51 Snurrfian röstar på Bumpo
21:07 Killaloe röstar därför på Snurrfian
21:17 LenaH röstar på Lobelia
21:20 quarter4ever röstar på snurrfian

Snurrfian: 2
Lobelia: 1
Bumpo: 1

cirkus har teoriat om alla och jag tror mest på Lobelia som ulv - och vinstvillkoren säger ju att alla ulvar ska dö i första hand.

Lobelia - har också en röstlista som i min bok bara har ett osäkert kort och det är Q. Jag undrar om inte Lobelia och Snurrfian är tjuv/ulv som genom rösterna på bumpo igår försöker att kommunicera. Det enda som kanske talar emot det är att rösterna kom väldigt snart inpå varann. Om Snurrfian tex är tjuv så lägger hon (Lobelia) en snabb röst på samma som den hon stal av? (då när bollen blev käkad)

cirkus röstar på Lobelia

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
42 733
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar