Masterchef (ulvlek)

@cirkus har jag alltid svårt för att bedöma om hon är ond eller inte om jag inte har handfasta bevis (typ info i leken) och det har jag inte. Ser man till teoriandet så är hon på, ifrågasätter och vänder på allt och verkar som en genuin god. Ser man till röstningen så ser det lite sämre ut. Det som skaver är den sena rösten på Idahoe. Den lades när det redan var "klart" och jag är ofta lite misstänksam mot de som lägger betydelselösa röster på onda. Samtidigt tror jag att Cirkus troligen skulle akta sig för det som ond just för att inte få den misstanken mot sig

På det hela taget tror jag att cirkus kan vara god men med en viss tvekan, hon verkar då vända på varje sten och verkar oskum. Men hon kan lura byxorna av mig....

Jag borde säkert skriva nåt långt sammanfattande teoriinlägg men nu är det dag 4 och då brukar jag inte riktigt orka. :p

Att jag håller @Killaloe som god är väl ingen nyhet och varför jag gör det behöver jag väl kanske inte redovisa heller.

Jag håller @bumpo åt det goda hållet av samma anledning som jag gör Killa, det grundar sig i hur DL2 såg ut. Att lyan körde en fuling med bollen gör inte att jag tror de gjorde det två gånger så jag landar i att bumpo är god. Hennes röst på @Lobelia igår var kanske inte så starkt underbyggd men det kan ju finnas anledningar till det tänker jag. :idea:

Sen skulle jag ju vilja avfärda alla som tycker jag verkar god som goda men det kanske är att göra det för enkelt för sig? :angel:

Det lämnar då nämnda Lobelia (som ju bumpo röstade på igår) och @Snurrfian som jag iofs inte tycker verkar speciellt ulvig men jag tycker hon har varit lite sen med att uppfatta spelets gång och då tänker jag kanske tjuv där som blir lite splittrad iom att hon ska försöka liera sig med lyan samtidigt som hon ska verka god?

Jag vet inte riktigt med Snurris, jag tror inte hon får min röst idag ändå.

Vad gäller just Lobelia då så skulle jag dels vilja se lite av henne själv men kanske ännu hellre att bumpo utvecklar sina misstankar mot henne. :)

Du glömde mej :arghh:;)

För att jag ska jaga någon så krävs det att jag måste hitta en som jag finner ordentligt misstänkt och hittar jag inte ordentliga misstankar måste jag ta vad ja kan få.

Jag kan inte riktigt se att majoriteten haft någon särskild linje och jagat vissa personer för utom LenaH som varit efter Idahoe men trodde hon var tjuv. Vem har du som du som du jagar typ X som du beskriver att du saknar hos mig? Och vem ser du hos andra?

Jag har inte skrivit att jag saknar det. Det är dina ord. Och jämfört så har vi tex Lena som jagat Ida i två lyncher. Du har inte varit särskilt tydlig med om du har så många åt godare hållet heller för den delen.
Jag tycker jag varit tydlig med vad jag anser om folk idag, med det får du dig nöja. Du får gärna göra ett inlägg om samtliga och med deras statistik etc så som jag gjorde, det hade absolut underlättat för mig att förstå hur du tänker. Att jag vet hur JAG tänker kommer inte göra att jag fattar dig bättre så jag vet inte riktigt vad du vill ha för svar faktiskt.

Hur kommer det sig att du inte tror på @LenaH som god? Jag tycker ändå att hon har en vettig röststatistik, inte varit särskilt ifrågasättande av mig till skillnad från många andra (och det är en bra grej :D ;) ). Så nja, jag vill nog ändå hålla Lena åt det godare hållet (och det skulle iofs kunna visa sig att jag är grundlurad :D men jag tror inte det) och blir därför nyfiken på vad som får dig att vara så tveksam?

Bygger det bara på att andra sätter henne åt det goda hållet? Eller är det något hon verkligen gjort?

För handlar det om att hon blir satt åt det goda hållet av många så är det ju samma för mig, nu verkar jag hamnat på mångas positiva lista och det reagerar du inte på? ;)
För att jag inte litar ett ögonblick på henne och jag har inga fakta att hon skulle vara god... :cautious: Men visst det finns en del som skulle kunna tala för att hon är god, men samtidigt så vet jag att hon utan problem jagar kollegor med eld om det skulle kunna göra att hon själv blir godförklarad, så jag vågar helt enkelt inte. :arghh:

Najj najj, nu ska vi hia oss lite som di säger där jag kommer från :)

Ang Lena skrev jag:"hålls åt det godare hållet av cirkus vilket väl då skulle tala till hennes fördel. För egen del så tycker jag ju att hennes röstlista kan man inte klaga på, första rösten hon lade på onda Idahoe tillförde ju inget då andra rean hade majoritet men den blev den tredje dagen efter och en spik i kistan i princip, och visst det vore en snygg alibigrej att göra men med så många goda o få onda kvar.. Nä jag sätter hellre Lena åt det godare hållet för nu" Så att jag hellre har Lena som god än ond är främst baserat på hennes röstlista. Sedan behöver man ju nödvändigtvis inte bli nervös över att jag kanske har nån åt nåt håll, jag kan ju ha fog för det (vilket jag nu då tyvärr inte kan säga att jag har utan jag får gå på mitt eget dillande som mkt väl kan vara fel- men tycker ändå det är notervärt att i läget som vi har med brevbärare, siare och lösmynt spion så finns det många som kan ha fått till sig info.. och det borde Snurr ha koll på tänker jag..). Sen kan man ju bli nervös över ifall jag vore en ond som skulle låtsas ha koll på saker. Men det känns inte som det var oron i sig? Det kanske mest är en oro över att jag blivit lurad igen iofs, det vore inte en omotiverad sådan isf :o

Cirkus har jag bara satt åt godare hållet, inte godförklarat, men med brasklappen att jag inte litar på henne, enda jag egentligen skrivit lite mer övertygat där är att jag inte tror att hon är tjuv. Vilket hon med mitt flyt lär visa sig vara bara för det men nej jag har andra tankar där. Skulle cirkus vara ond så att jag felbedömt henne är hon ulv, det är min tro.
Du är alltså som jag, de skulle kunna vara goda, men skulle lika gärna kunna lura en totalt... ;)

Jag tycker det är svårt att veta var jag ska lägga min röst ikväll faktiskt. Kommer inte rösta på Killa, Lena eller Cirkus enligt tidigare inlägg, hade gärna sett mer av bumpo, och vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till övriga. Hoppas på att få nån klarhet om nån annan smart person kommer med nåt vettigt för jag är lite lost :crazy: Ska rensa lite valphage så återkommer om en stund.

Du glömde mej :arghh:;)

Jag har inte skrivit att jag saknar det. Det är dina ord. Och jämfört så har vi tex Lena som jagat Ida i två lyncher. Du har inte varit särskilt tydlig med om du har så många åt godare hållet heller för den delen.
Jag tycker jag varit tydlig med vad jag anser om folk idag, med det får du dig nöja. Du får gärna göra ett inlägg om samtliga och med deras statistik etc så som jag gjorde, det hade absolut underlättat för mig att förstå hur du tänker. Att jag vet hur JAG tänker kommer inte göra att jag fattar dig bättre så jag vet inte riktigt vad du vill ha för svar faktiskt.
Problemet är tiden. Det tar tid att skriva ordentligt om alla jag har hunnit med en del.

Hur du tänker hjälper mig ;)

Dags för dagens Mystery Box utmaning!

Flambering!!!

Ni har 50minuter på er att komma upp med en rätt att flambera, men först får ni 5minuter på er att hämta era ingredienser i skafferiet!!!!
Det blir flamberad Camembert med hjortronsylt.

Det blir riktigt intressant för jag har aldrig flamberat något och har aldrig smakat rätten. Och inte vågar jag göra den hemma för då går brandvarnaren igång.

Det lämnar då nämnda Lobelia (som ju bumpo röstade på igår) och @Snurrfian som jag iofs inte tycker verkar speciellt ulvig men jag tycker hon har varit lite sen med att uppfatta spelets gång och då tänker jag kanske tjuv där som blir lite splittrad iom att hon ska försöka liera sig med lyan samtidigt som hon ska verka god?
Snarare att jag har lite svårt att hinna med leken, jag känner mig en aning splittrad i mitt tänkande, litteraturanalys kräver ett annat grävande än ulvlek! :D

Dags för dagens Mystery Box utmaning!

Flambering!!!

Ni har 50minuter på er att komma upp med en rätt att flambera, men först får ni 5minuter på er att hämta era ingredienser i skafferiet!!!!
Jag har lite svårt att se vitsen med flambering, sprit vill man väl ha alkohol till, och bränna upp god mat? Men min pappa flamberade pannkakor ibland när vi var små, vi tyckte att det såg spännande ut och mamma tyckte att det var gott. :angel:

Vi ska snart äta här hemma och jag har en känsla av att familjen anser att jag ska äta i lugn och ro med dem och inte leka så jag måste nog rösta nu och kanske hinna in igen före dl.
Jag tycker att @bumpo fortfarande är skum, att kasta ur sig att LenaH är god, skulle kunna vara så att lyan har fått en rad om att LenaH är siad och Bumpo försöker stryka henne medhårs och se ut som om hon har fått information. Jag har inte sett något annat som skulle kunna tala för Bumpos godhet, @LenaH menar att röstningen i dl 2 skulle visa på det men samtidig så är det inte helt otroligt att lyan skulle försöka sig på ett sånt upplägg. Snurrfian röstar på Bumpo.

@bumpo har jag skrivit om tidigare. Jag vill inte påstå att jag är säker men det sätt som hon tog emot mina misstankar med att med det samma rösta på mig utan någon i mitt tycke egentlig motivering fick mig mer misstänksam och nu avsaknaden av inlägg. Min misstanke är att lyan kan ha snappat upp att Mirtai var siad och röstat därefter i DL 2 och att någon förutom bollen vågade sig på att rösta där.

@Killaloe som är den andra möjliga när det gäller utrösningen av Mirtai tror jag inte riktigt på som ond, mycket då beroende på röststatistiken och när hon lagt rösterna under lynchen. Kill är förmodligen min säkraste goda.

Hoppas på att få nån klarhet om nån annan smart person kommer med nåt vettigt för jag är lite lost :crazy:
Ja alltså jag har ingenting att komma med heller :(

Det känns liksom lite som att iaf jag vill rösta på någon som jag inte känner mig säker på är ond - men det är liksom så svårt att hitta något och jag känner mig mer säker på vilka jag inte vill rösta på liksom :/

Jag tycker att @bumpo fortfarande är skum, att kasta ur sig att LenaH är god, skulle kunna vara så att lyan har fått en rad om att LenaH är siad och Bumpo försöker stryka henne medhårs och se ut som om hon har fått information.
Alltså jag tycker verkligen det här är lurigt - för @bumpo gör ju i princip samma sak som vi andra angående @LenaH och jag har svårt att se varför just det skulle höra henne misstänkt.

För mig blir det här antingen ett sätt att försöka starta ett drev mot någon som du vet är god för att du är ond
Eller så är det för att du tror att bimpo är tjuven och genom att peka mot henne för att framstå som god om hon åker - för att du är ond
Eller så är du god och vet något som vi andra inte vet
Eller så är du helt enkelt en god med en inte helt fenomenal teori ;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
42 733
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar