Masterchef (ulvlek)

uppdaterar listan

DL 1
11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
Killaloe röstar på Mirtai
bollen__
röstar på Mirtai
Mirtai
röstar på Lenis
Snurrfian röstar på Killaloe
Idahoe röstar på Bollen__
cirkus röstar på bumpo
quarter4ever röstar på Lobelia
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)
bollen__ käkas (ulv)

Röstlista dl 3
15:56 Idahoe röstar på Killaloe
20:49 Killaloe röstar på Idahoe
20:59 Hedinn röstar på Idahoe
21:00 bumpo röstar på lobelia
21:16 Lobelia röstar på bumpo
21:17 . Snurrfian röstar på Bumpo.
21:18 LenaH röstar på Idahoe
21:19 quarter4ever röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på Idahoe
21:28 Lenis röstar på Idahoe

Idahoe lynchas (ulv)

Och om nu inte ängeln vart tjuvad inför första natten så är den väl den troligaste till att få spioninfo idag?

Jamen det har du rätt i om spionen inte hittat någon annan som säkert var god. Det är rätt troligt att själva spionen inte blivit bestulen (första natten alltså) för då borde inte bollen blivit käk.

Jag är ganska säker på att det måste ju lyan också ha räknat ut och det är jag säker på att ängeln också fattat så den som är ängeln har nog spelat smart och inte outat det så tydligt. Det gör att jag tror att ängeln visste att Idahoe var ulv, men varit ganska diskret med det, för annars hade ju hon varit outad. Ängeln vill vi ju ha kvar så länge det bara går!

DL 1

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
bollen__
röstar på Mirtai
Mirtai
röstar på Lenis

cirkus röstar på bumpo
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)
bollen__ käkas (ulv)

Röstlista dl 3

Idahoe lynchas (ulv)

Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
- Killaloe- bumpo
Killaloe röstar på Snurrfian-Mirtai-Idahoe
Lenis röstar på Hedinn
-bumpo-Idahoe
Lobelia röstar på Lenis
-Q-bumpo
quarter4ever röstar på Killaloe -Lobelia-Idahoe
bumpo röstar på blacksmithfarm-Mirtai-Lobelia
LenaH röstar på Mammas- Idahoe- Idahoe
cirkus röstar på LenaH- bumpo- Idahoe
Hedinn röstar på Lenis-
missar- Idahoe

lite sammanfattande tankar från mig

Lobelia vete tusan vad jag ska tro om egentligen?
Inte riktigt den grävande stilen hon brukar ha - kan kanske vara ringrostig och mycket IRL å andra sidan. Men för mig ett stort frågetecken just nu....
Snurrfian känns också lite tveksamt kring vissa resonemang under leken så är också med på frågetecken- listan
Killaloe känns ju däremot mer som ett utropstecken! ;) Inte på min radar - alls
Lenis- inget jag har reagerat på så här långt. Det enda är väl just vad Mirtai skrev om henne och också röstade på henne för -finns två sidor av myntet att fundera över där- Inte i topp på min lista över misstänkta iaf
bumpo- tja jag tror inte att bumpo sitter i lyan ihop med Lobelia eller för den delen Snurrfian Men iom hur de röstat innan i leken i lyan som vi känner till så ska man kanske inte vara aaallt för säker på det:laugh::idea: Lite fågel fisk eller mitt emellan i hur jag tänker om henne just nu
LenaH hm en sak som slog mig när jag läste röstlistan - nu när vi vet Idahoes roll- på samma sätt som jag tänkte om Idahoes röst på bollen__ innan i leken : LenaH var den enda som röstade på Idahoe i DL2 - kan ha stulit från Idahoe- och käkat bollen? Inte så långsökt tycker jag ändå? :idea:
Iom att Ida röstade på bollen DL2 ? LenaH har också varit rätt sen med alla sina röster och det känns lite ...Avvaktande för att vara henne? Och oavsett vad så har hon ju inte direkt drivit mot någon ulv hittills? Om jag minns rätt så ville hon ju väldigt gärna få det till att Idahoe INTE borde vara ulv - utan tjuv och att man borde satsa på en ulv istället? Mja nja jag vet inte jag vart jag har LenaH i denna leken faktiskt? Pga detta min toppkandidat till att vara tjuven .
cirkus- ja du cirkus ;) Om man visste vart man hade dig :D men visst - inte den som just för stunden är den jag funderar över mest - men ingen jag alls känner för att våga hålla som god innan jag har det skrivet på näsan sas
Hedinn har varit ganska anonym hittills- men samtidigt ingen jag heller reagerat så mycket på. Kanske borde man bli spooky bara över det? Hm Lite osäker på vart jag har hedinn- ligger nånstans i mittenskiktet över de som är kvar- dvs neutral och kan vara vad som helst

Så med detta ska jag titta in i huvudet och får se om jag vaknar imorgon till en ny lekdag:)
Natti natti alla

DL 1

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
bollen__
röstar på Mirtai
Mirtai
röstar på Lenis

cirkus röstar på bumpo
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)
bollen__ käkas (ulv)

Röstlista dl 3

Idahoe lynchas (ulv)

Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
- Killaloe- bumpo
Killaloe röstar på Snurrfian-Mirtai-Idahoe
Lenis röstar på Hedinn
-bumpo-Idahoe
Lobelia röstar på Lenis
-Q-bumpo
quarter4ever röstar på Killaloe -Lobelia-Idahoe
bumpo röstar på blacksmithfarm-Mirtai-Lobelia
LenaH röstar på Mammas- Idahoe- Idahoe
cirkus röstar på LenaH- bumpo- Idahoe
Hedinn röstar på Lenis-
missar- Idahoe

lite sammanfattande tankar från mig

Lobelia vete tusan vad jag ska tro om egentligen?
Inte riktigt den grävande stilen hon brukar ha - kan kanske vara ringrostig och mycket IRL å andra sidan. Men för mig ett stort frågetecken just nu....
Snurrfian känns också lite tveksamt kring vissa resonemang under leken så är också med på frågetecken- listan
Killaloe känns ju däremot mer som ett utropstecken! ;) Inte på min radar - alls
Lenis- inget jag har reagerat på så här långt. Det enda är väl just vad Mirtai skrev om henne och också röstade på henne för -finns två sidor av myntet att fundera över där- Inte i topp på min lista över misstänkta iaf
bumpo- tja jag tror inte att bumpo sitter i lyan ihop med Lobelia eller för den delen Snurrfian Men iom hur de röstat innan i leken i lyan som vi känner till så ska man kanske inte vara aaallt för säker på det:laugh::idea: Lite fågel fisk eller mitt emellan i hur jag tänker om henne just nu
LenaH hm en sak som slog mig när jag läste röstlistan - nu när vi vet Idahoes roll- på samma sätt som jag tänkte om Idahoes röst på bollen__ innan i leken : LenaH var den enda som röstade på Idahoe i DL2 - kan ha stulit från Idahoe- och käkat bollen? Inte så långsökt tycker jag ändå? :idea:
Iom att Ida röstade på bollen DL2 ? LenaH har också varit rätt sen med alla sina röster och det känns lite ...Avvaktande för att vara henne? Och oavsett vad så har hon ju inte direkt drivit mot någon ulv hittills? Om jag minns rätt så ville hon ju väldigt gärna få det till att Idahoe INTE borde vara ulv - utan tjuv och att man borde satsa på en ulv istället? Mja nja jag vet inte jag vart jag har LenaH i denna leken faktiskt? Pga detta min toppkandidat till att vara tjuven .
cirkus- ja du cirkus ;) Om man visste vart man hade dig :D men visst - inte den som just för stunden är den jag funderar över mest - men ingen jag alls känner för att våga hålla som god innan jag har det skrivet på näsan sas
Hedinn har varit ganska anonym hittills- men samtidigt ingen jag heller reagerat så mycket på. Kanske borde man bli spooky bara över det? Hm Lite osäker på vart jag har hedinn- ligger nånstans i mittenskiktet över de som är kvar- dvs neutral och kan vara vad som helst

Så med detta ska jag titta in i huvudet och får se om jag vaknar imorgon till en ny lekdag:)
Natti natti alla

Det är helt ok att du misstänker mig för att vara tjuv, det var en rätt intressant teori faktiskt, men det är en ren felaktighet att jag inte tyckte tjuven skulle lynchas och att vi borde ta en ulv i första hand.
Det var @Snurrfian som tyckte det och jag protesterade mot det.

Det är helt ok att du misstänker mig för att vara tjuv, det var en rätt intressant teori faktiskt, men det är en ren felaktighet att jag inte tyckte tjuven skulle lynchas och att vi borde ta en ulv i första hand.
Det var @Snurrfian som tyckte det och jag protesterade mot det.
ok? Kanske felaktigt av mig att tolka det så- medges
Men jag reagerade på detta inlägget av dig ändå vad det gäller Idahoe :

Jag tolkade det precis så och fick väldigt bråttom att försöka tänka till.
Eftersom ingen av oss hade gjort röstlistor så hade jag ingen koll på hur rösterna låg och valde därför @Idahoe eftersom jag då trodde hon la en röst på spionen och då tänkte jag att ulvarna säkert hade bättre koll än jag. Det hade de ju bevisligen också :p fast det slog fel i slutänden ändå.

Jag vill inte avskriva Ida som ond för det men jag tycker det vore vågat av henne att rösta på en kollega i det läget när en annan kollega låg pyrt till och många kvar att rösta.
Jag TROR inte Ida sitter i lyan men hon kan ju vara tjuv eller god.
men jag kanske bara spinner hjärnan åt fel håll? :idea:

Uppdatering

Hedinn hade lyckliga dagar! Eftersom Masterchef är ett synnerligen högkvalitativt program, så fanns det även ”rekvisita” för att göra programmet rättvist. Dvs fina viner...

Det gick bra i några dagar, men sedan blev Hedinn påkommen med en vinflaska i en inspelningspaus och då kunde produktionen inte låtsas som att det regnade.

Hedinn var bybo

DagDL 21:30
NattDL 09:00

ok? Kanske felaktigt av mig att tolka det så- medges
Men jag reagerade på detta inlägget av dig ändå vad det gäller Idahoe :

men jag kanske bara spinner hjärnan åt fel håll? :idea:
Om jag inte velat lyncha henne så hade jag väl inte röstat på henne två dagar i rad? ;)
Och det stämmer att jag snarare trodde hon var tjuv än ulv igår.

Hur tänker du nu?
Varför skulle tjuven stjäla av en ulv och sen rösta ut densamma? Tjuven är på ulvarnas sida - remember.

Hur tänker du nu?
Varför skulle tjuven stjäla av en ulv och sen rösta ut densamma? Tjuven är på ulvarnas sida - remember.
Ja alltså. LenaH röstade ju på idahoe igår men kändes som hon ville ta bort fokus på att Ida skulle vara ulv?
Men jag slogs av en annan tanke sent inatt ( min rad om att jag kanske spinner hjärnan åt fel håll )
Så nja inte så inne på den tanken längre faktiskt

Uppdatering

Hedinn hade lyckliga dagar! Eftersom Masterchef är ett synnerligen högkvalitativt program, så fanns det även ”rekvisita” för att göra programmet rättvist. Dvs fina viner...

Det gick bra i några dagar, men sedan blev Hedinn påkommen med en vinflaska i en inspelningspaus och då kunde produktionen inte låtsas som att det regnade.

Hedinn var bybo

DagDL 21:30
NattDL 09:00
Skandal! Man måste väl få dricka vin till mat? Skitprogram! :mad:

Heja goda! :D

Ja alltså. LenaH röstade ju på idahoe igår men kändes som hon ville ta bort fokus på att Ida skulle vara ulv?
Men jag slogs av en annan tanke sent inatt ( min rad om att jag kanske spinner hjärnan åt fel håll )
Så nja inte så inne på den tanken längre faktiskt

Hennes teori var ju att Ida var tjuv så ja det stämmer ju. Jag tror inte hon är tjuv som bestulit Idahoe - då skulle hon aldrig röstat där två dagar i rad.
LenaH är nog en av de som jag litar mest på i leken.

Jag litar faktiskt också på LenaH väldigt mycket. Hon är verkligen som en blodhund och vänder på allt och leter verkligen onda. Jag återkommer med citat när jag startat LisaLisa för att tydligare visa hur jag tänker.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur