Måste man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

arcitccatsgirl

Jag har en dotter med mitt ex, Eller nja vi är tillsammans men han har en till... För att göra denna historia kort med tanke på att det finns fler här inne som känner till detta så säger jag såhär, Måste jag låta han ha våran dotter hos sig? Eller??

Han klarar inte av att ensam ta hand om ett barn, Ännu mindre klarar dom där två av att ta hand om våran dotter, Det finns hot med i bilden och jag vill inte att min dotter ska få vara hemma hos honom.

Och dessutom vill jag inte att hon ska ta hand om min dotter, Det är inte hennes sak utan pappans uppgift.
Vet folk vad dom ger sig in på när dom blir "plast" mamma??? NEJ inte i detta fallet!

Hjälp!
 
Sv: Måste man?

Om det finns verkliga hot med i bilden så är det polisanmälan som gäller! Och utredning hos socialen (eller vem det nu är som har hand om sånt).

I övrigt har pappan precis lika stor rätt att umgås med sina barn som mamman har. Och det är dessutom upp till pappan vilken ny kvinna han väljer att leva med. Där får man som mamma bara bita ihop och acceptera. Du kan inte kräva att nya kvinnan inte får ha med dotterna att göra. Lika lite som pappan kan ställa krav på ev framtida män i ditt liv.
 
Sv: Måste man?

Säger som föregående talare. Finns det hot med i bilden skall du polisanmäla! Och sedan får det rättsliga ha sin gång.

Annars får du svälja dina egna känslor och tänka på barnet. Det är oerhört viktigt att h*n får ha en bra kontakt med sin pappa. Och det kan man bara få genom att umgås och att pappa får vara pappa.

Du skall underlätta för ditt barn så h*n känner glädje att åka till pappa så långt det går. De vinner barnet på i längden och det är viktigast.

^/Åsa
 
Sv: Måste man?

Barnet är som sagt ett år och pappan är här varje dag och träffar sitt barn.. Men än så länge har han inte bytt bajs blöja eller knappt matat henne, Så hur tror ni då att det blir när han ska ha henne hemma själv!
jo hon får leva på välling och helt enkelt ha skiten i blöjan hela helgen!

Annars kommer hon som bor där få göra allt, Men hur ska hon klara av det när hon inte ens klarar av att ta hand om sig själv?!
 
Sv: Måste man?

Barnet är som sagt ett år och pappan är här varje dag och träffar sitt barn.. Men än så länge har han inte bytt bajs blöja eller knappt matat henne, Så hur tror ni då att det blir när han ska ha henne hemma själv!
jo hon får leva på välling och helt enkelt ha skiten i blöjan hela helgen!

Annars kommer hon som bor där få göra allt, Men hur ska hon klara av det när hon inte ens klarar av att ta hand om sig själv?!

Frågan är om du har testat att låta honom ha dottern? Alltså lämnat henne med honom och itne varit där alls på helgen. Gehonom EN chans och funkar det inte så är det soc som ska kopplas in och så blir det utredning om hur ni ska lösa umgänget då. Men nåt måste hända för att det ska bli utredning.

Dessutom så kanske pappan VÅGAR ta mer ansvar och bättre ansvar om du inte är i närheten och han får klara sig själv.
 
Sv: Måste man?

Vi har testat att han har fått tagit henne här eftersom det inte har kunnat gått hemma hos dom, Skulle inte släppa in ett barn där så som det ser ut!!!!!

Och NEJ det har inte gått nå bättre för att jag inte har varit i närheten!

Detta är ett dilemma! Men Men jag ger inte upp!

Tack för alla svar, Men nu lägger jag ner det här!
 
Sv: Måste man?

Hon har inte tagit på sig att vara plastmamma. T ska väl ändå kunna ta hand om erat barn utan min systers hjälp, eller hur?
Eftersom du uppenbart inte heller kan ta hand om dig själv så är du den sista att säga något.

Och om det nu finns hot med i bilden, polisanmäl då? Det där har du gnällt om så länge nu så det är väl klart man förstår att du bara snackar för att man ska tycka synd om dig.
 
Sv: Måste man?

Hon har inte tagit på sig att vara plastmamma. T ska väl ändå kunna ta hand om erat barn utan min systers hjälp, eller hur?
Eftersom du uppenbart inte heller kan ta hand om dig själv så är du den sista att säga något.

Och om det nu finns hot med i bilden, polisanmäl då? Det där har du gnällt om så länge nu så det är väl klart man förstår att du bara snackar för att man ska tycka synd om dig.

Ja jag kanske skulle ta och göra det så det blir SLUT på detta nångång! Nog kan han ta hand om henne ensam men det är ju det att din syster ska vara med överallt inlk BO med honom!!
 
Sv: Måste man?

Hur kan du vara tillsammans med honom om han har en annan? Vet han överhuvudtaget om att ni "är tillsammans" fortfarande??:confused:
 
Sv: Måste man?

Hur kan du vara tillsammans med honom om han har en annan? Vet han överhuvudtaget om att ni "är tillsammans" fortfarande??:confused:

För att jag älskar honom...*tyvärr* japp det är ju han som vill vara ihop med mig.. Han är här varje dag och pussar och kramar på mig, Samt säger att han älskar mig.. Så ja det vet han!
 
Sv: Måste man?

För att jag älskar honom...*tyvärr* japp det är ju han som vill vara ihop med mig.. Han är här varje dag och pussar och kramar på mig, Samt säger att han älskar mig.. Så ja det vet han!

Men så mycket offer för sina känslor får man inte vara, att man låter det faktum att man "älskar honom" ställa till det för ens försvarslösa lilla barn. När man dessutom har ansvar för ett till litet liv så måste man "snygga till sig" och göra slut med "two-timern", om det finns hot med i bilden måste man polisanmäla, och man kan inte bara låta situationen gå som om man vore singel och flamsa när man har ansvar för ett litet barn. Barnet är prio 1 så ta dig ur situationen!

Fny
 
Sorgligt

Han klarar inte av att ensam ta hand om ett barn---

Nog kan han ta hand om henne ensam men det är ju det att din syster ska vara med överallt inlk BO med honom!!

Nu får du ta och bestämma dig! Kan han, eller kan han inte, ta ansvar för sin dotter?!

Jag tycker det låter som att du är svartsjuk på hans sambo, och att du använder ert barn för att sätta press på honom.
 
Sv: Sorgligt

Nu får du ta och bestämma dig! Kan han, eller kan han inte, ta ansvar för sin dotter?!

Jag tycker det låter som att du är svartsjuk på hans sambo, och att du använder ert barn för att sätta press på honom.

Han kan inte ta ansvar för sin dotter! Om det är nån som använder sig av sin dotter så är det han! Jag får inte flytta för honom jag får inte skaffa en kille jag får inte bli kär.. Men han får göra allt han vill.
 
Sv: Måste man?

Men så mycket offer för sina känslor får man inte vara, att man låter det faktum att man "älskar honom" ställa till det för ens försvarslösa lilla barn. När man dessutom har ansvar för ett till litet liv så måste man "snygga till sig" och göra slut med "two-timern", om det finns hot med i bilden måste man polisanmäla, och man kan inte bara låta situationen gå som om man vore singel och flamsa när man har ansvar för ett litet barn. Barnet är prio 1 så ta dig ur situationen!

Fny

jo men tror du överhuvudtaget att det skulle bli nått om jag gjorde en polisannmälan, Nej det skulle läggas ner efter en vecka. Varför är det alltid JAG som ska göra slut, Hon då..Har hon inget ansvar?? Flamsa runt?? Ursäkta men jag flamsar inte runt! Jag har fan inte haft en kille ens. Jag har en kille som är KÄR i mig och som vill bo med mig, Men jag har sagt att de tinte går eftersom jag har känslor kvar för mitt ex.. Men jag kanske skulle skita i dom och nu ta denna kille baraför att..Varför är det bara jag som ska dra mig ur situationen?? Varför är det bara jag som har ett ansvar?? Har inte han det oxå eller är det ok att ha två och leka med? Är det ok att han och hon får göra som dom vill när dom vill men om jag säger nått nångång så är det fewl då eller?? Verkar som jag är boven här medans dom är Guds bästa barn!!!
Tack för att ni ger mig rådet att jag inte borde ha fött min underbara dotter pga av dom!
Men det är ju så det är ju bara vi andra som gör fel hela jävla tiden..

*Suck!*
 
Sv: Måste man?

Säger som föregående talare. Finns det hot med i bilden skall du polisanmäla! Och sedan får det rättsliga ha sin gång.

Annars får du svälja dina egna känslor och tänka på barnet. Det är oerhört viktigt att h*n får ha en bra kontakt med sin pappa. Och det kan man bara få genom att umgås och att pappa får vara pappa.

Du skall underlätta för ditt barn så h*n känner glädje att åka till pappa så långt det går. De vinner barnet på i längden och det är viktigast.

^/Åsa

Våran dotter får jättegärna vara hos sin pappa! Det är inte det.. Det är att jag litar inte på nån av dom!
Och våran dotter har en bra kontakt med sin pappa..Eller ja, När han vill det.. Eftersom vissa dagar dyker han inte ens upp eftersom han säger att han inte "har tid eller orkar"
Men som sagt..Det ligger mer dolt under ytan än vad han säger..
Kärleken är ibland blind.. Tro mig... Jag VILL mitt barns bästa.. Men just nu ser jag ingen annan väg än att gå till Familjerätten för att se om dom kan hjälpa oss lösa det, Istället för att jag ska få sitta här och ta skit från alla!
:(

Jag kanske borde fly fältet istället,Bort från denna stad, Så får alla sin vilja fram.. Låter det bättre eller???
 
Sv: Sorgligt

Nu får du ta och bestämma dig! Kan han, eller kan han inte, ta ansvar för sin dotter?!

Jag tycker det låter som att du är svartsjuk på hans sambo, och att du använder ert barn för att sätta press på honom.

Sambo.. Enligt han så är dom varken tillsammans eller bor ihop, Trots att hon säger det så förnekar han det gång på gång.. Han säger ex att han hatar henne och säger att hon ljuger..
Så jag kanske ska ta och börja tro mer på honom och tro att allt är bra..
Just nu vet jag varken ut eller in..Men det jag skiver här är ju bara bra för henne som läser det eftersom hon trivs med att jag mår kasst över allt detta..

Svartsjuk är jag inte, Bara väääldigt pisst off på alla som lägger sig i överallt! Jag får inte be om råd ens utan att det ska dras massa slutsattser och bildas massa påhopp.. Se bara på denna tråd hur den har blivit. Nog vill jag gå vidare alltid! Man jag får ju varken göra det eller stanna kvar.. Så vad ska jag göra då?? Jag vill mitt barns bästa, Och kanske han inte är det bästa för mitt barn med tanke på att har ljugit om allt under hela hennes uppväxt. Jag vill bara ha ett normalt liv som alla andra, Ge mitt barn en uppväxt.. Men hennes pappa verkar vara mer intresserad av att "Om du gör det då gör jag så" Så är det när vi bråkar, Men annars är det rätt så bra..
Jag vet att han är en hejjare på att manipulera.. Och det säger den andra tjejen oxå...Men är det bara jag som ska försvinna eller??

Här får man ingen uppmuntran nej då, Bara du är så du borde göra så och efter vad jag har läst så är DOM bara SÅ bra och jag bara är SÅ dålig!
 
Sv: Måste man?

TA KONTAKT MED FAMILJERÅDGIVNINGEN! SOC! Ja alla sånna instanser.
Det måste ju gå att få till ett drägligt umgänge för er båda som föräldrar. Kanske någon vän/släkting/myndighetsperson till dig eller "ex:et" kan vara med när han får ha barnet själv.

Du och "ex:et" bör kanske prata på familjerådgivningen, det låter ju som att ni inte kommer någon vart på egen hand.

Ni behöver ju komma vidare tillsammans eller var för sig, ta tag i praktiska saker som vårdnad, umgänget, ev underhåll osv.
 
Sv: Måste man?

Du kan inte ändra på ditt ex eller hans flickvän. Det enda du kan ändra på är dig själv. Visst har han lika stort ansvar men du kan inte ändra på honom. Få honom att växa upp och ta sitt ansvar men du kan göra det med dig själv.

Allvarligt, han verkar inte vara något att hänga i julgranen direkt. Nu är det ju svårt för din del att bryta kontakten helt eftersom ni har ett barn ihop. Men gör så gott du kan utan att det drabbar erat barn. Han säger att han älskar dig men varför har han då en till tjej? Att säga "jag älskar dig" kan han göra till vem som helst men det är det han gör för dig som visar om det finns substans i de orden.

Misstänker att hela ert förhållande har varit mer eller mindre stormigt och att du kanske trodde att ett barn skulle "rädda ert förhållande och få honom att ta sitt ansvar och bli en mogen man". Tyvärr är det mest i filmernas värld som det fungerar så. Är killen ifråga en skitstövel innan så lär han med största sannolikhet fortsätta att vara det även efter, tyvärr.

Men ta du och prata med soc och familjerådgivningen. Se om de kan hjälpa er. Men räkna inte med att han skall växa upp och axla sitt ansvar som en riktig man.

Anmäla skall man alltid göra även om utredningen läggs ner. Det viktiga är att det finns anmälningar mot honom. Minsta lilla hotelse skall anmälas så att du har något ordentligt att hänvisa till vid en eventuell rätstvist.

Vet att det är svårt att sluta älska någon bara så där. Men du kommer att må så mycket bättre med ett liv utan en sån rent ut sagt skitstövel.

Jag har inte hittat en endaste bra egenskap i något utav allt det du har skrivit. Vad är det som gör att du tycker han skulle vara något att hålla fast vid? Eller är det så att du redan har dumpat honom men att det bara tar ett tag för känslorna att svalna lite?

Mvh

Tora
 
Sv: Måste man?

TA KONTAKT MED FAMILJERÅDGIVNINGEN! SOC! Ja alla sånna instanser.
Det måste ju gå att få till ett drägligt umgänge för er båda som föräldrar. Kanske någon vän/släkting/myndighetsperson till dig eller "ex:et" kan vara med när han får ha barnet själv.

Du och "ex:et" bör kanske prata på familjerådgivningen, det låter ju som att ni inte kommer någon vart på egen hand.

Ni behöver ju komma vidare tillsammans eller var för sig, ta tag i praktiska saker som vårdnad, umgänget, ev underhåll osv.

ja det är det jag ska göra nu... Kanske kan komma fram till en lösning med dom så jag oxå kan må bättre...
 
Sv: Måste man?

Det var ett bra beslut tycker jag!
Jag har en bekant i en liknade situation, och det är ohållbart om man inte får hjälp!

Lycka till och kämpa på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 479
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 825
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 655
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp