Måste man ha vitt schabrak?

Sv: Måste man ha vitt schabrak?

Jag har en skimmel, och när vi tävlade hade jag aldrig vitt. Första tävlings schabraket var senapsgult med vinröd och vit passpoal. Till det hade jag senapsgula lindor.
Nuvarande är typ beigegråcreme, typ en blanding melan dessa färger, haha kan inte riktigt sätta vilken färg det är. passpoalen är vit om jag inte minns fel, och kanske silver också. Hade dock vita lindor till då jag inte hade några andra som matchade!!
När jag tävlade brun, mörkbruna hästar så hade jag alltid vitt.

Tycker dock inte att det är något måste, men visst är det snyggast med vitt om det ej är en skimmel(skäck också iofs, skulle nog inte ha vitt på en sån).
Ta den färg du tycker är snyggast!

Har vitt på min skäck på tävling... hon har dock rätt så mycket brunt i sig. Såklart är det inte lika fint som på tex. en mörkbrun häst, men jag har det ändå. Tror ändå att hon är finare i vitt än en häst som är helt vit i sig själv... Tycker att det skulle kännas fel att ha färgat schabrak.. vet ej varför, bara känns så... :crazy: men har man en skimmel är det nog finast med färgat schabrak:)

14516692.jpg

Måste måste man ju inte men jag tycker det är roligare. För mig är det en liten del av uppladdningen när man plockar fram det vita schabraket för det rider jag aldrig annars med. Jag tycker det är snyggast med guldig passpoal på vita schabrak men det beror ju lite på hur det passar hästen.:bump:

På dressyrtävling
måste man ha vitt schabrak då?:):):);)

Jag är ju ganska konservativ vad gäller utstyrsel vid dressyrtävling, men har även tävlat skimmel hela ponnyåren och det GÅR INTE att ha vitt schabrak till honom för han ser gul ut då oavsett hur mycket man badat, skrubbat och borstat. Så jag har alltid tävlat i svart

Har vitt på min skäck på tävling... hon har dock rätt så mycket brunt i sig. Såklart är det inte lika fint som på tex. en mörkbrun häst, men jag har det ändå. Tror ändå att hon är finare i vitt än en häst som är helt vit i sig själv... Tycker att det skulle kännas fel att ha färgat schabrak.. vet ej varför, bara känns så... :crazy: men har man en skimmel är det nog finast med färgat schabrak:)

Det skulle vara skitsnyggt om du hade ett brunt kantband med guldpasspoal på ditt vita schabrak! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 652
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 169
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 816
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar