Jag lever inte på bidrag, så jag vet inte exakt vilka bidrag de som lever på bidrag lever på, det får du nog fråga dom istället.Vilka "bidrag" menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lever inte på bidrag, så jag vet inte exakt vilka bidrag de som lever på bidrag lever på, det får du nog fråga dom istället.Vilka "bidrag" menar du?
Jag lever inte på bidrag, så jag vet inte exakt vilka bidrag de som lever på bidrag lever på, det får du nog fråga dom istället.
Jag lever inte på bidrag, så jag vet inte exakt vilka bidrag de som lever på bidrag lever på, det får du nog fråga dom istället.
Exakt så!Fast jag tror inte Magiana menar vilka de uppdrag som kan sökas, utan vilka bidrag DU avståg med din skrivning. Vad tycker du är fel bidrag att få?
Suck, som vanligt misstolkas det. När jag skrev de som lever på bidrag menar jag inte de som jobbat och sen fått bidrag av någon anledning, utan mer personer som fullkomligt skiter i att ens bry sig om att t ex jobba eller bidra till samhället. Det finns tyvärr sådana personer.Fast man får ju anta att de som får bidrag får det av en anledning, vad den än må vara. Sen finns det bidragsfuskare också, likväl som det finns personer som har jobb men jobbar svart vid sidan av.
Suck, som vanligt misstolkas det. När jag skrev de som lever på bidrag menar jag inte de som jobbat och sen fått bidrag av någon anledning, utan mer personer som fullkomligt skiter i att ens bry sig om att t ex jobba eller bidra till samhället. Det finns tyvärr sådana personer.
Egentligen blev det nog ingen större skillnad för mig när jag fick fast, jag hade redan innan mina timmar som jag jobbade (ca 20 timmar) Däremot tackade jag nej till 10 extra timmar till förmån för att kunna hoppa in vid behov, men också tacka nej när jag kände för det. Har trivts med det upplägget, att ha en "grundlön" men att kunna utöka timmarna vid ork och behov.Vad tycker ni? Är det dumt att välja att gå som timvikarie när man lätt kan få en fast anställning? Vilka nackdelar och fördelar ser ni med timanställning? Hade ni kunnat tänka er att göra något liknande? Har ni gjort något liknande? Vad tycker ni: måste man ens jobba?
Suck, som vanligt misstolkas det.
Det där svarar ju inte riktigt på frågan. De som skiter i att jobba och lever på bidrag, vilka bidrag är det? Finns det något skita-i-att-jobba-bidrag?Suck, som vanligt misstolkas det. När jag skrev de som lever på bidrag menar jag inte de som jobbat och sen fått bidrag av någon anledning, utan mer personer som fullkomligt skiter i att ens bry sig om att t ex jobba eller bidra till samhället. Det finns tyvärr sådana personer.
Det är ok att inte bidra till samhället, om man inte förväntar sig något tillbaka av samma samhälle.Varför måste en bidra till samhället?
det är ingen som har misstolkat. att du svartmålar bidragstagare genom att dra upp irrelevanta undantag är tydligt.Suck, som vanligt misstolkas det. När jag skrev de som lever på bidrag menar jag inte de som jobbat och sen fått bidrag av någon anledning, utan mer personer som fullkomligt skiter i att ens bry sig om att t ex jobba eller bidra till samhället. Det finns tyvärr sådana personer.
Det värsta jag vet är de som inte gör ett skit och lever på bidrag, det tycker inte jag är rätt.
Antagligen *är ironisk*Och de som vill jobba men får panikångest under minsta stresssamanhang, vad ska vi göra då? Ligga i en grop och dö?![]()
Antagligen *är ironisk*
Mvh/ Hon som var till synes frisk men levde på "bidrag" i över 10 år och var ett riktigt slapp-arsel.
Suck, som vanligt misstolkas det. När jag skrev de som lever på bidrag menar jag inte de som jobbat och sen fått bidrag av någon anledning, utan mer personer som fullkomligt skiter i att ens bry sig om att t ex jobba eller bidra till samhället. Det finns tyvärr sådana personer.
Och det skyddsnätet är sjukt jäkla glest numera. Min största fasa är att bli sjuk och behöva nyttja det. Jag är mer rädd för bristerna i socialförsäkringarna än jag är för att bli sjuk.Jag är tacksam för att vi har det skyddsnätet för de som av en eller annan anledning behöver hjälp.
En tillsvidareanställning är egentligen inte en säkrare anställning eller med någon garanterad inkomst i det långa loppet, även om det är en vanlig uppfattning och något bankerna tror - du kan bli sparkad imorgon, företaget kan gå i konkurs. Ett tidsbestämt vik är ofta säkrare.Det är mycket lättare att ha tillsvidareanställning, tänker när man vill låna, hyra bostad osv, mest för att det finns en garanterad inkomst, men det är inte omöjligt för de som går på timvik, halvtidare att få lån, hyra osv. Möjligen kan det vara lite bökigare, men troligen inte omöjligt. Det finns folk som går runt på att inte vara tillsvidareanställda.
Jobba tycker jag att man ska göra i någon form, så man bidrar till statskassan. Det värsta jag vet är de som inte gör ett skit och lever på bidrag, det tycker inte jag är rätt.
Precis som ersättning från Försäkringskassan.Tänk även på att tex a-kassa inte är ett bidrag utan en försäkring. Bara för att klargöra @RedHyuuga