Måste låta han gå...

snurran

Trådstartare
Min älskade gammelhund är dålig :cry:
Har fått diagnosen "myelopati", schäfervinglighet.
I nästan 11 år har jag fått ha honom nära mig och det har varit underbara år :)
Han har varit stel en längre tid i sina bakben, men inte varit halt eller haft problem med att gå, inte förrän idag.
Har den senaste månaden planerat lite just hur jag vill att det ska gå till den dan jag måste fatta beslutet att låta honom somna in.
Han ska få somna in här hemma, där han känner sig trygg och med de människor han tycker om, veterinären får komma hit.
Varför jag inte tar honom till veterinären är för att han får sån fruktansvärd ångest då vi kommer dit och det är det sista jag vill att han ska behöva genomlida sin sista stund i livet.
Gravplats finns att tillgå på en fin djurkyrkogård en bit utanför stan.

Till och med min lilla son på 2 år förstår att något är fel med vovven. Han kom för en stund sen bärandes på matskålen och satte den framför honom och strök honom över huvudet och sa: "Alii, ajaj" :love:

Känns tungt att släppa taget om min älskling, men det är ju det jag måste göra :cry: vet ju att han inte kommer att bli bättre och att sjukdomen är degenarativ och utan botemedel...

Kommer sakna honom så!

Sv: Måste låta han gå...

Usch, det är så tungt... Känner så med dig! Men när man kommit fram till slutet så har man. Då finns det ingen väg tillbaka. Då kan man bara ge dem ett värdigt avslut.

Styrke-kramar!

Massor av styrke- kramar till dig.

Känner med dig, fick ta bort vår schäfer p.g.a. samma/liknande sjukdom. :cry: Han var lika gammal som din.

Det är så svårt och sorgligt, men när det är dags så finns det inget annat att göra! Vi tog beslutet den dagen han ramlade på trappan och inte kunde resa sig och tog i så för att komma upp på benen igen att han bajsade på sig litegrann. :crazy: Då var all värdighet borta, vi fick en tid hos veterinären samma dag. Innan hade han "bara" varit vinglig, men aldrig ramlat så illa. Han hade ätit dåligt sista veckan med, så han ville själv inte längre.

Styrke och tröstkramar till dig. :cry:

Tänker på dig.

Hade en 11-årig scäferhanne som också blev vinglig. Veterinären var kanon (vi gjorde det på klinik), men visst var det oerhört tungt.

usch vad jobbigt. jag tog bort min schäfer för 2 år sedan av samma anledning, då var hon 14 år, det går inte en dag utan att man tänker på henne .
Men du gör det rätta. skickar styrkekramar!

Usch! Idag är det sista dagen med min gammel-charlie :cry:

Känns tungt och sorgset i hjärtat, men samtidigt bra på ett konstigt sätt.
Han är ju tapper och har kämpat på bra sista dagarna. Men har varit tvungen att ligga ner och dricka, vilket aldrig hänt förut. Tack o lov har han inte tappat kontrollen över tarm och blåsa som kan hända när de har den här sjukdomen, så det känns skönt att han får fara till hundhimlen innan den gränsen är nådd.

Ikväll ska han få somna in.
Kommer sakna honom så enormt mycket :cry:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 139
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka