Måste göra mig av med kaninen :(

Nosgrimma

Trådstartare
Jag har en okastrerad kanin hane på 2 år som jag tyvärr måste göra mig av med :( min nyblivna sambo är tyvärr allergisk.

Men nu är det så att jag har lagt ut annons på honom men inte fått några svar..
så nu undrar jag..:( hur kan jag göra mig av med honom utan att behöva avliva honnom?

Tips ngn? :confused:

Sv: Måste göra mig av med kaninen :(

Tror inte det finns så många andra sätt än att vänta. Att släppa ut kaninen hoppas jag att du inte överväger att göra för då är det mycket bättre att avliva den.

Har du balkong eller altan kan du ha en utebur och kanske ha kvar kaninen, eller ha kaninen där tills du hittat en bra köpare.

Har du balkong eller altan kan du ha en utebur och kanske ha kvar kaninen, eller ha kaninen där tills du hittat en bra köpare.

Ja det är just så vi har löst det nu för tillfället men jag tycker så synd om honnom att behöva va på balkongen helt ensam hela tiden :(

Är han van att vara inomhus och med hela tiden är det kanske inte så jätteskoj för honom, men nu är det ju i alla fall oftast bra väder så du kan sitta ute en del och hålla honom sällskap. Det är ju förhoppningsvis bara en tillfällig lösning tills han får ett nytt hem. Du har inget omplaceringshem i närheten?

Du/din sambo har inte kollat upp om han kan ta sprutor eller medicin mot allergin?
Jag har i alla fall hört något om att det ska finnas någon spruta som lindrar pälsallergi, som man tar varannan månad eller dylikt.

Det är iofs inget svar på din fråga :p, men jag tänkte om det gick att lösa utan att du behöver göra dig av med kaninen.

En kastrerad hane är troligen lättare att bli av med. Min syster letade länge när hon skulle ha ett sällskap till sin hona. Det verkar inte finnas många kastrerade hanar. Så kastera den, är mitt tips. Då blir du också lättare av med den till ngn som följer djurskyddets rekomendationer, att kaniner ska ha sällskap. En kasterad hane kan fungera med både hona och hane.

När jag vart sambo med min pojkvän som är allergisk så försökte jag få det att funka ett halvår, men marsvinen fick för lite tid och sambon kände ju av dem så tillslut sade jag att jag lägger ut dom på annons (och trodde inte någon skulle svara, men då hade jag ju försökt!)
Det tog 10 minuter , sedan var deras nya ägare påväg...

Och jag stod inne på ica och lipade (ringde när jag var där) och fattade ingenting, meningen var ju inte att dom skulle bli sålda...
Jag vet dock att det var det bästa för alla, de har de bra och sambon slipper pälsen i hemmet iaf (hästen är ju kvar, katten har fått bo kvar hos mor)

Så jag vet faktiskt inte vad du ska göra , jag fick dock många som svarade på min annons och det var tack vare att jag skickade med allt (innebur, utebur, resebur, hö för ett halvår, spån för lika länge, mat för ett år, skötselråd, koppel, klotång, borste, allt som kan tänkas helt enkelt!) och de tyckte det var så smidigt, kanske kan vara ett tips?

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Pegasus63
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 867
Senast: Oh_really
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 723
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar