Måste bevisa att min häst kan....

lovehorses

Trådstartare
... känner så just nu. måste bevisa det för dem jag känner. :(
Jag köpte en finnhäst för 2 år sedan, det var lite grisen i säcken men jag föll för henne och hennes personlighet.
Mina föräldrar var emot det, de tyckte att hon inte var snäll mot min andra häst. Visst hon har ett temprament som heter duga, men hon är väldigt klok. Varje gång jag pratar om henne så är de lite sneda så att säga.:(
Min ena kompis som också är hästtokig tycker inte om henne. Hon har ridit henne flera gånger och tycker att hon är svår.:(

Visst hon har en häftig personlighet, men det är det som gör henne speciell.:love: hon är klok och snäll mot människor. har aldrig kännt mig hotad av henne.
Hon är inriden men inte skolad så det ska jag fixa.:angel:

Kände bara att jag måsta skriva av mig. är det fler som har samma bekymmer. skriv så kan vi klaga tillsammans. :D

Sv: Måste bevisa att min häst kan....

DU köpte ju hästen för DIN skull, inte för någon annans! tycker inte de om DIN häst är det deras problem, de behöver ju inte umgås/rida den om inte de vill. Huvudsaken är ju att du och hästen trivs tillsammans, eller hur? Så lyssna inte på tråkmånsar å olyckskorpar!
:)

jag säger som ovanstående sagt! Du köpte henne för att du ville ha henne!!Det är ju din lilla donna nu!;)

Jag har oxå en häst som många andra tycker är "knäpp", men det är hon inte mot mig. Hon är helt underbar sen bryr jag mig inte om vad andra tycker!:love: Det är den bästa häst jag har!

Stå på dig! du klarar det!;)

Tycker precis som de som redan svarat.
Du köpte hästen För att du ville ha den! Den passar dej och måste inte passa alla andra!

Du ska väll inte behöva bevisa något för någon annan, det är ju du som ska ha, hålla på med, ta hand om å rida hästen så då ska ju hästen vara en du trivs med.

Som min mamma hon är den enda jag träffat på + hennes kompis som inte tycker om min häst å kan klaga lite gran. Alla andra älskar henne å hon är anpassad för mig, hon ska inte vara för att göra någon annan nöjd å trivas med henne oavsett om nu faktiskt alla andra gör det så är det jag som ska vara nöjd å trivas med henne. resten av befolkningen struntar jag i det är min häst inte deras.

Lilla vännen, jag har bara "knäppa" hästar som ingen annan tycker om ;)

Jag köpte en blind häst och dolde i 8 månader för mina föräldrar om min misstanke, så det finns värre... De två jag har nu är ögontjänare och så fort jag inte är där lever de rövare, så jag vet precis hur det är att aldrig hitta någon som vill hjälpa en eller hänga med på en ridtur. Hur förklarar man att hästen inte är farlig, bara lite knäpp?

Förstår ditt dilemma, men hästen är din, alltså dina bekymmer och det fixar du :)

//E

det var många som inte tyckte om min häst när jag köpte henne. det var i stort sett bara farsan och jag som såg vilken pärla det var. :love: hon var lite bångstyrig, testade, gjorde som hon ville. men vi upptäckte med en gång att hon hade ett hjärta av guld trots allt. numera är det nästan ingen som tycker illa om henne, sen att dom tycker hon är knäpp emellanåt det är en annan sak.:D hon har ju bättrat sig och blivit en kanonhäst

Det viktigaste är att DU tyker om DIN HÄST eller ???

Vet att det kan vara svårt men stå på dej och bry dej inte om vad andra tyker.

Har varit med om samma grej med min häst min ängel. Men jag började tvivla då många frågade mej om jag inte skulle skafa en riktig häst, hon är en övervuxen ponny, och på en c-tränar utbildning jag och några andra skulle vara med på bad dom mig att låna en annan häst då jag skulle skämma ut dom med min häst:( , inför a-tränaren som skulle hålla i det, men det var min som han frågade vem hon var efter och tycket om.
Sedan kan jag göra en massa som inte dom andra kan göra som att tolka med pulka, låta små barn rida mm men framför allt så kan jag alltid lita på att hon steller upp till 100% för mej.

Men framför allt så har hon givit men ett underbart unghäst som nu är två år och jag kommer att ta fler föl på henne.
Men famför allt kommer jag att ångra att faktisk inte jag häller tycket om min häst när några sa att det innte är en riktig häst och där missade jag två är av hennes fem ridbara då hon nu är halt och kommer så att vara.

Men nu vistas jag med dom som tycker om hästar och inte vare sej det är en fet ponny eller en slimad dressyr häst på svåraste nevå

Sluta att bevisa för andra att din häst är bäst (för det tycker man ju och då menar jag inte bara i kap) utan bevisa för dom i så fall att du tycker om din häst om du skall bevisa nåt över huvud taget.

Kram

tackar å bockar för alla fina inlägg.:bow:
Det är ju svårt att inte bry sig om negativa saker men det är väl bara att slå dövörat till.:)

Huvudsaken är att du trivs med henne.. det är det som är det viktiga

Känner oxå lite som du.
Köpte en oinriden sjuåring (knappt hanterad) för sex år sen, och det var nog ett par stycken som tyckte jag var lite knäpp..kanske var jag det:D
Min mamma tyckte under lång tid att jag skulle "sälja hästjäveln", haha! Dom två kom verkligen inte överens..(det går dock betydligt bättre nu)

Har haft hästen i en del inackorderings stall och när folk fått höra hennes historia blir de nog lite vaksamma..

Hästen är en väldigt speciell dam med sina egna åsikter om hur saker och ting ska gå till, men hon är ett "får i ulva kläder" skulle man kunna säga:D Ibland sur å grinig på utsidan, men snäll som en ängel inuti. defenitivt svår att förstå sig på. Tror faktiskt att det bara e jag som på riktigt ser det fina i henne...

Men till saken, känner oxå att jag måste bevisa att hon är en bra häst, och att det inte var ett så dumt köp trots allt:love:

Så stå på dig och skit i vad andra tycker, det är som sagt DIN häst!

/annesofie

Du köpte den hästen för din skull! Det gör inget om alla andra hatar den, du tycker om hennne, fortsätt med det även om din kompis, eller dina föräldrar inte gör det.
Jag ska provrida en häst nästa vecka, och min kompis är väldigt emot det. Hon tycker att jag inte ska ha en d-ponny eftersom hon inte tycker om sådana, och så har hon massa teorier om att jag inte hinner med (sitter alldeles för mycket framför TV:n, bra för mig med en häst). Jag skiter i det, det är jag som vill ha den hästen, det är jag som ska(kanske om den är bra) ha den hästen. Inte hon. Om hon eller någon annan inte tycker om den, tänker jag inte sluta tycka om honom för det.
Dessutom tycker jag att du ska prata med dina föräldrar att de ska aceptera att du faktist trivs med den hästen. Man kan ju inte strunta att prata om sin älskling, bara för att föräldrarna inte tycker om henne.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 833
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar