Massera kanin?

Wippos

Trådstartare
Hej!

sitter här med min hermelin i famnen och en tanke slog mig:
kan man massera kaniner?
katter ska man ju inte massera, förutom ev. öronen om katten gillar det

läste i en annan tråd att om kaninen får kolik så ka man massera magen för och få igång den igen..

så ja frågan som sagt: kan/får man massera kaniner?

tacksam för svar :)

Sv: Massera kanin?

Varför får man inte massera katter?

Här får både katten, kaninerna och hundarna massage!:laugh:

/sara - Massageterapeut

Precis min fråga, varför får man inte massera katter?
Min gamling här hemma masserar jag lite lätt ibland, och han älskar det!
Gjort det i flera år men han lever än idag, 21 år gammal!

fick höra det för jättelänge sedan, minns inte från vem.. men jag tror bestämt de va något om att man stör deras blodcirkulation..

men sökte lite på det nu och hittade tom. att man kunde utbilda sig till att massera katter (hmm)

men har en släkting som är massör och har eget företag inom det (på människor) kan ju alltid fråga henne nästa gång vi träffas :)

men ja, tråden skulle ju inte handla om katter nu utan om kaniner :p
sååå, ni som masserar kaniner (som man nu då kan göra) så hit med tips tack :bow:

Vanlig kelmassage gillar de då! Typ gnugga lätt med tumme och pekfinger bak i nacken eller stryka mjuk med hela handen upp och ner, både med och mothårs.

Jag masserar ocksa min kanin, det tycker han ar urmysigt! Som Brisa skrev, "kelmassage". Stryk med handerna, lat dem droja kvar over musklerna. Pa ett sa litet djur som kaninen racker det med en sadan beroring, varmen i dina hander satter igang blodcirkulationen. Lyssna ocksa pa kaninen, djur ar bra pa att tala om nar det ar nog!

Btw. sa kan man absolut massera katter, katter som ar aktiva kan stracka sig eller vara trotta i musklerna, och inaktiva far hjalp med cirkulationen. Det finns ju kurser i kattmassage, sa jag tror knappast att det kan vara skadligt om man har lite sunt fornuft. Precis som med kaninen handlar det inte om att knada nagra muskler!

Toya-ocksa massageterapeut :)

Massera?Varför?
Menar du gosa nu eller verkligen massera som man gör med hästar och hundar?
Jag ser faktiskt ingen anledning att göra det med en kanin eller katt.Dom gosar man med.

i med att jag är så pass interessad av massage (hästar, hundar och människor) så fick jag bara tanken om kaninmassage när jag satt och gosade med honom :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 405
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka