Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag går regelbundet på massage (halvkropps, speciellt axlar och nacke då jag har problem med enormt spända muskler med muskelknutor from hell), har tid imorgon och det slog mig nu, är det farligt med massage när man är nygravid (v 6)?
Under de första tre månaderna brukar man inte få massage, massörerna vill inte ge detta ifall man skulle få missfall så vill de inte riskera att det skulle bero på massagen.
Jag hade det lika dant... ringde och förklarade läget för massören som då själv sa att hon inte ville massera mig. Jag har fått tid nu senare i stället då hon kan ta lite på ryggen och nacken så länge jag kan ligga ner, sen kanske hon kunde ta lite om jag satt upp på något vis.. Det är dumt att riskera någonting och en skicklig massör kan starta många processer i kroppen!
Jag fick massage hela tiden, och jag fick också olika bud. Det rådet jag fick var att berätta för massören, så får h*n ta beslutet själv. Dessutom fick jag höra att man bara ska undvika massage i ryggslutet, men att axlar/nacke är ok. Men bäst är nog om du pratar med massören ifråga, dom brukar veta bra
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.