Maskeradhoppning

R

Roccopower

Hejsan!
Kom med roliga förslag till vad man kan klä ut sig till!:bump:

Sv: Maskeradhoppning

*Charmexs specialitet*

Ett smakprov på vad jag har varit/fått andra att vara:

*Ängel - Gloria på hjälmen, vita kläder, änglavingar (b*ttericks), lakan som "ländtäcke" (fladdrade lite magiskt:D ), enhörningshorn på hästen gjort av papier-maché (stavning?), vit hårsprayfärg i man och svans, vita lindor. Min absoluta favorit! :love:

*Riddare - "Riddarhjälm" gjord av en ölkartong och påskfjädrar ovanpå hjälmen, typ linne (eller vad man ska kalla det) av gjutesäck med påsydd dekoration, svarta kläder under, skjöld av kartong och målad dekoration, fleecetäcke på hästen, lite sådana tygbitar på tyglarna, fjädrar på nackstycket, svarta lindor, plastsvärd i bältet. (Skitfräckt, var en kille med svart häst som fick ha detta!)

*Indian - indiankläder inköpta i leksaksaffär med beiga ridbyxor, barbacka (förståss!), träns med bara nack- och sidostycken, fjädrar i man och svans, indiantecken sprayade med färgad hårspray. Skäck, så klart!

*Discotjejer - kort, svart klänning (a la Malin :D ) löshår på ryttare och hästsvans, glitterspray i massor!!! Träns inlindat i julgransglitter. (Låter inte så kul, men hörde till en show som hette "Glitter och glamour".)

*Djävul - Diadem med djävulshorn på nackstycke och hjälm, svarta kläder, svart cape och uppblåsbar treudd.

*Hula-hula-flicka - bikiniöverdel och bastkjol, blommor, blommor, blommor!

Ger gärna tips! :angel:

Punkare kanske ;)

Punkareutan.jpg

vilken färg är hästen och vilken typ av häst? :)

En rättså grov skimmel med gråvit man och svans, sedan en gulbrun lite smäckrare med svart man och svans ;D
Kom med fler förslag!:idea:

jag såg ett ekipage som hade klätt ut sig till bonde och kossa, hästen var brun och så hade dom tagit kyllera(?) och gjort fläckar.

tycker inte du ska vara något tråkigt vanligt iaf typ barbie eller my little ponie. då gäspar man ju nästan när dom ska rida :p

om han är grå kan du ju klä ut honom till åsna med jätteöron och då har du en ursäkt om det går dåligt ;)

Ni har ju glömt det mest klassiska som finns att klä ut sig till på en maskeradhoppning! nämligen tomte! går bra att klä ut sig oavsett årstid! men det kanske är roligare/häftigare att klä ut sig till discotjej med en massa glitter på hästen o sig själv!

Jag älskaaar maskerad! :)

Här är jag som

Riddare
04.jpg

Prinsessa
16.jpg

SJörövare(Ponyn är ett sjörövarskepp)

P4140010.jpg

Hoppas att du fick lite insperation..

oooooh, *gnuggar händerna*

Jag ÄLSKAR maskerader!

JAg har varit;
* Hippie *; ( på en skäck)
Jag; utsvängda jeans m massa blommor o grejjer, "hippietröja" ( nät o flaxiga ärmar), väst m psykadeliskt mönster.
jag tillverkade ett par låååånga flätor som jag satte utanpå jockeyhjälmen o knöt snusnäsduk över.
Hästen; blommor på pannband, martingal o i svansen. så målade jag m "snäll" färg. ett CHOCKROSA peace-märke på rumpan. :D

* Zorro * ( såklart på en SVART ponny,laghoppn. tema; "hjältar/serier")
Jag; Svarta kläder, cape, hatt (över hjälm) folie runt spöt och egentillverkat "handskydd" ( som på en värja) Svart schabrak m ett "Z" i rött på varje sida
Hästen; Behövde jag ju inte göra så mkt med i det fallet. gjorde en "ponnyfläta" i hans fina man och en fiskbensfläta över svansroten.

*Pippi* ( Skimmelponny såklart)
Jag grön, lappad klänning (såklart m shorts under :D ) o ett typ ljusgult förkläde över, olika knästrumpor, kängor.
Hade en peruk över hjälmen o flätade in mitt eget ( på den tiden röda) hår m peruken+ ståltråd
Hela pippirollen passar mig rätt bra iomed att jag är fräknig som det är.
Hästen; gjorde prickar m vattenfärg, sprayade m "snäll" färg manen orange.
Jag hade velat rida barbacka, men ponnyn var inte direkt den säkraste, så jag slaktade ett vitt sadelöverdrag så pass att jag gjorde hål att dra ut stigläderna genom :D

* John Blund* ( på en möööörk skimmel)
Jag; mörkblå pyjamas med MASSA glitterspray, nattmössa ( över hjälman såklart).
Hästen; glitter på pannbandet, mörkblått ludd m glitter på nosgrimman, silverschabrak, mörkblåbenlindor.

* Cowgirl * ( tråkigt kanske, men det var par-maskerad o hon jag var i lag med var indian, jag red på en brun ponny)
Jag; Chaps, rutig skjorta, återanvände min "hippieflätor" cowboyhatt,
låssaspistol i hölster.
Hästen; lånade "westernträns", hade en "cowboyfilt" under sadeln.

* SpiceGirls- Geri * ( laghopp igen. jag red en fux)
Jag; Engelskaflagganklänningen, KORT!, röda fotbollstrumpor utanpå skorna, den röda peruken igen, SMINK och glitter.
Hästen; inte mkt, satte en engelsk flagga på marinblått schabrak, marinblå lindor m glitterspray, tuperad man

Gud så roligt med maskerad hoppning, vi ska ha en på klubben om ett par veckor men jag vet inte alls hur jag ska gör, kommer hoppa 90cm och det vågar jag inte på "min" klantiga häst utan ridvästen =/
Och den är rätt stor och klumpig, vill vara ängel eftersom hästen är skm men är man ängel borde man väl se lite smidig ut? Eller iaf försöka ^^

TJUV!
Jag var det tillsammans med en tjej som var polis.
Man var tvungen att dela ponny, så jag var klädd i svart med vita ränder över allt. och så klart handbojor. Hästen hade POLIS skrivet över rumpan.
Kul så att det räckte! Vi vann pris för bästa klädsel.

Sen har jag varit med på en tomtehoppning oxå, när alla skulle vara utklädda till tomtar eller dyl. Jag var en julgran.
Jag hade en stjärngossestrut klädd i grönt filttyg med en stor guldstjärna högst upp. Glittergirlang runt och julgranskulor fastsydda.
Grön stor fleecetröja med glitter och julgranskulor fastsydda. Bruna ridbyxor och gröna skor. Vann för bästa utklädnad, men glömde bort banan totalt :rofl:

Jag kommer m flera :D

Glömde ju att tipsa dels om de övriga i hjälte/serie laget.... o så lite fler jag varit/ varit hästskötare/fixare åt :P

Laget;
*Zorro* ( se längre upp) /tillägg ögonmask, som jag glömde förut./
*Fantomen* ( såklart HELST på en helvit häst)
Ryttare; Blått underställ TIGHT, röd/svart randiga kalsonger/trosor/bikinibyxor, svart skärp, blå rånarluva, mask. svarta stövlar
Häst; inget speciellt...i vårt fall hade hon fantomens goda märke på ena sidan rumpan o onda på andra.
*Stålmannen*
Ryttare; blått underställ, röd mantel, röda kals/trosor/bikini över, gult skärp, röda strumporo skor/ röda knästrumpor över skorna. ev. peruk över hjälmen.
Hästen; Stålmannen-märke på rumpan.
*Spindelmannen*
Ryttare; snyggast m "riktig" spindelmannendräkt fr. typ leksaksaffär.
Hästen; Spindel på rumpan, spindelnät i man o svans.
* Batman* ( helst mörkbr/svart eller grå häst)
Ryttare; Batmandräkt/hemmasnickrad dräkt m.h.a grått underställ, svarta kals/tros/bikinibyx, skärp, svart mantel. MASKEN är VIKTIG :D
Häst; Svart luva, batmanmärket på rumpan.

övr förslag;
*Sjuksyster* ( vit häst)
Ryttare; vit klänning/ vit t-shirt m vita shorts, rött kors på tröja/klänning överdel. vit papphatt runt hjälm alternativt m peruk först.
Häst; rött kors på rumpan, bandage på benen ( lindor) runt svansen...antingen lindar man in tränset i röda eller vita band/tejp.

*Älva/ Fé*
Ryttare; Rosa/lila/ vit eller ljusblå klänning. ( jag hade ljusrosa/vitt linne o en tyllkjol) Vingar, trollSPÖ, vita ridskor, ljusrosa, glittriga strumpbyxor, peruk, tiara.
Hästen; LUDD! glitterspray, Tiara på nackstycket, sidenband i man o svans :D

återkommer m mer. :bump:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 401
Senast: MalanMjöl
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka