Sv: Maskeradhoppning
oooooh, *gnuggar händerna*
Jag ÄLSKAR maskerader!
JAg har varit;
* Hippie *; ( på en skäck)
Jag; utsvängda jeans m massa blommor o grejjer, "hippietröja" ( nät o flaxiga ärmar), väst m psykadeliskt mönster.
jag tillverkade ett par låååånga flätor som jag satte utanpå jockeyhjälmen o knöt snusnäsduk över.
Hästen; blommor på pannband, martingal o i svansen. så målade jag m "snäll" färg. ett CHOCKROSA peace-märke på rumpan.
* Zorro * ( såklart på en SVART ponny,laghoppn. tema; "hjältar/serier")
Jag; Svarta kläder, cape, hatt (över hjälm) folie runt spöt och egentillverkat "handskydd" ( som på en värja) Svart schabrak m ett "Z" i rött på varje sida
Hästen; Behövde jag ju inte göra så mkt med i det fallet. gjorde en "ponnyfläta" i hans fina man och en fiskbensfläta över svansroten.
*Pippi* ( Skimmelponny såklart)
Jag grön, lappad klänning (såklart m shorts under
) o ett typ ljusgult förkläde över, olika knästrumpor, kängor.
Hade en peruk över hjälmen o flätade in mitt eget ( på den tiden röda) hår m peruken+ ståltråd
Hela pippirollen passar mig rätt bra iomed att jag är fräknig som det är.
Hästen; gjorde prickar m vattenfärg, sprayade m "snäll" färg manen orange.
Jag hade velat rida barbacka, men ponnyn var inte direkt den säkraste, så jag slaktade ett vitt sadelöverdrag så pass att jag gjorde hål att dra ut stigläderna genom
* John Blund* ( på en möööörk skimmel)
Jag; mörkblå pyjamas med MASSA glitterspray, nattmössa ( över hjälman såklart).
Hästen; glitter på pannbandet, mörkblått ludd m glitter på nosgrimman, silverschabrak, mörkblåbenlindor.
* Cowgirl * ( tråkigt kanske, men det var par-maskerad o hon jag var i lag med var indian, jag red på en brun ponny)
Jag; Chaps, rutig skjorta, återanvände min "hippieflätor" cowboyhatt,
låssaspistol i hölster.
Hästen; lånade "westernträns", hade en "cowboyfilt" under sadeln.
* SpiceGirls- Geri * ( laghopp igen. jag red en fux)
Jag; Engelskaflagganklänningen, KORT!, röda fotbollstrumpor utanpå skorna, den röda peruken igen, SMINK och glitter.
Hästen; inte mkt, satte en engelsk flagga på marinblått schabrak, marinblå lindor m glitterspray, tuperad man