Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oki, jag får forska vidare. någon som vet någon uppfödare runt Högsby/ Kalmar hållet?
Roligt
*kl*
Idag fick jag hem ytterligare fyra smågrisar, alla skall flytta vidare till nya hem så småningom dock. Nu har vi tio marsvin allt som allt här hemma men bara tre som stannar för gott. Roligt med så många som springer omkring
Här är de nya skinnypojkarna, bara 7 veckor gamla:
Gollum
Gimli
Bilbo
...och så deras kusin som fick följa med, Bruno
Som väl kännt numera så har jag marsvin!
Har börjat starta upp avel så fick min första kull i november.
Hemma hos mig bor det just nu 2 abessinier (en hane och en hona), 1 lakelandhona (som ska få ungar när som nu, öppnade sig häromdagen) och en skinnyhane. I april flyttar det hit ytterligare en lakelandhona.
Aniaras Kelpo Kapina - abessinierhane
"Varemis" Jinx - Skinnyhane
Abbylines Autumn - abessinierhona
Bäckebos Kitty - lakelandhona
På intåg - Klackebos Ivriga Irma - lakelandhona
Jag har dom just nu i gallerburar, har en hemmabyggd 3-våningsbur men då jag nu har hälften så många djur än för några månader sen och den är svårstädad så valde jag att byta ut den mot en gallerbur.
Planen är att skaffa paxgarderob med flera backar i (så det bor 2 marsvin i varje back) som även andra uppfödare har det och så småningom kanske öka ut till två så man kan öppna upp mellan två backar och ge mer yta. Allra helst skulle jag vilja hitta en bra, billig och smidig lösning så jag kan ha en bokhyllebur (liggande bokhylla) och ha en honflock i och sen under den ha backar till hanar och när man ska para.
Men detta återstår att se, kommer fixa något under sommaren.
Jag hade ett par marsvin som liten men dom dog tyvärr av okänd anledning. Då höll jag upp länge med marsvin och skaffade återigen marsvin i december -07 när jag bodde i egen lägenhet. Läste på allt jag kunde hitta och fann det väldigt intressant med det mesta runt marsvin, genetik, anatomi, utställningar, avel. Ja jag är helt enkelt frälst!
Jag stormtrivs med att vara iväg på utställningar även om jag har behövt stiga upp runt kl 3-4 på morgonen (jag är absolut inte någon morgonmänniska!!) och komma hem igen tidigast kl 19 ibland även närmare 24. Men det är helt klart värt det enligt mig.